اتحادیه جهانی کشتی به فدراسیون کشتی ایران اطلاع داده که به دلیل منعی که جمهوری اسلامی برای کشتی‌گیران ایرانی در زمینه رویارویی با کشتی‌گیران اسرائیلی به وجود آورده، جام جهانی کشتی فرنگی در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ۹۷ در اهواز برگزار نمی‌شود. تیم ملی کشتی آزاد نیز اعلام کرده که در مسابقات جام جهانی آمریکا شرکت نمی‌کند.


در پایان رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۳۰ و ۳۱ مرداد ۹۶) در پاریس برگزار شد، کشتی گیران ایرانی توانستند با کسب سه مدال برنز به نایب قهرمانی این مسابقات دست یابند.

اتحادیه جهانی کشتی در نامه به  فدراسیون کشتی ایران گفته است که  به زودی زمان برگزاری مرحله اول و دوم مسابقات انتخابی تیم‌های ملی برای شرکت در بازی‌های آسیایی جاکارتا و رقابت های جهانی مجارستان را اعلام می‌کند.

۱۷ اسفند گروهی از کشتی‌گیران ایران در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی از او خواسته‌ بودند به شورای عالی امنیت ملی دستور دهد مسئله منع رویارویی کشتی‌گیران ایرانی با حریفان اسرائیلی را با تشکیل تیم‌های دیپلماسی حل کند.

کشتی‌گیران در نامه‌شان به خامنه‌ای نوشته بودند:

«تمامی سازمان‌های مسئول در این میدان ما را تنها گذاشته‌اند. البته سال‌هاست ما را تنها گذاشته‌اند.»

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش اعلام کرده بود که رهبر جمهوری اسلامی درباره رویارویی ورزشکاران ایرانی و اسرائیلی به‌عنوان یک «اصل کلی و راهبردی» تصمیم گرفته و نمی‌توان از نظر او برگشت.

رسول خادم در اعتراض به این سیاست‌ها از ریاست فدراسیون کشتی ایران استعفا داده است. روز گذشته اعضای مجمع فدراسیون کشتی ایران تلاش کرده بودند خادم را متقاعد کننداستعفایش را پس بگیرد، اما توفیقی به دست نیاوردند.

بیشتر بخوانید: