ديده‌بان حقوق بشر سوريه می‌گويد جسد ۳۴ نفر از مخالفان حکومت سوريه که توسط نيروهای دولتی ربوده شده بودند، در شهر حمص کشف شده است.

 به گزارش العربيه، ديده‌بان حقوق بشر سوريه اعلام کرد: ” اين افراد توسط اوباش هوادار نظام سوريه ربوده شده بودند و اکنون اجساد آن‌ها پيدا شده است.”

در بيانيه اين سازمان آمده است: “يکی از فعالان در منطقه الزهرا که اغلب ساکنان آن از هواداران رژيم هستند شب دوشنبه (پنجم دسامبر- ۱۴ آذر ۱۳۹۰) اجساد ۳۴ تن از شهروندانی را که در بخش‌های ديگر شهر عليه رژيم دست به تظاهرات زده بودند، مشاهده کرده است.”

شهرحمص يکی از مراکز عمده فعاليت مخالفان عليه حکومت بشار اسد است.

ديده‌بان حقوق بشر سوريه: اين افراد توسط اوباش هوادار نظام سوريه ربوده شده بودند و اکنون اجساد آن‌ها پيدا شده است

اين اجساد يک روز پس از آن کشف شده است که سوريه اعلام کرد حاضر است ۵۰۰ ناظر خارجی را برای بررسی مسائل اين کشور را بپذيرد.

اتحاديه عرب به سوريه تا يکشنبه چهارم دسامبر مهلت داده بود تا پيشنهادهای اين اتحاديه را عملی کند و اجازه دهد ناظران خارجی وارد اين کشور شوند.

ديده‌بان حقوق بشر سوريه پيشتر نيز اعلام کرده بود ماه نوامبر ۲۰۱۱ با کشته شدن ۷۳۴ نفر، “خونين‌ترين” ماه از آغاز اعتراضات در سوريه بوده است. از اين عده ۲۹ نفر زن و ۵۲ نفر کودک بوده‌اند.

ديده‌بان حقوق بشر شمار قربانيان اعتراضات در اين کشور را تاکنون حدود ۴۶۰۰ نفر اعلام کرده است.

سازمان ملل نيز می‌گويد بر پايه آخرين آمار از آغاز حرکت‌های اعتراضی سوريه در بهمن ۱۳۸۹ تاکنون دست‌کم چهار هزار نفر کشته شده‌اند که ۳۰۷ تن از اين کشته‌شدگان کودک بوده‌اند.

با ادامه يافتن خشونت‌ها در سوريه، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد هفته گذشته در هجدهمين نشست خود در ژنو، قطعنامه‌ای در محکوميت نقض “ناهنجار و سيستماتيک” حقوق بشر در سوريه صادر کرد.

آمريکا و آلمان نيز اعلام کرده‌اند شورای امنيت بايد در برابر سرکوب‌ها در سوريه “اقدام جدی” انجام دهد اما روسيه می‌گويد با برقراری تحريم‌ها عليه سوريه مخالف است و از “اصلاحات سياسی” در اين کشور حمايت می‌کند.

پيش از اين نيز در چهارم اکتبر سال جاری ميلادی، تلاش آمريکا، فرانسه، بريتانيا، آلمان و پرتغال برای تصويب قطعنامه تحريمی عليه سوريه در شورای امنيت با وتوی روسيه و چين روبه‌رو شد.