آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  در صدد انتشار گزارشی درباره “مقاصد نظامی” برنامه اتمی ایران است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از برخی دیپلمات‌های غربی از انتشار این گزارش در هفته آینده خبر داده است.
 
بر اساس گزارش جدید  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدل‌های رایانه‌ای یک کلاهک هسته‌ای  از سوی ایران ساخته شده است.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی این مدارک را همراه با گزارش خود به شورای حکام این نهاد ارائه خواهد داد.
 
از سوی دیگر خبرگزاری رویترز از تصاویر ماهواره‌ای در یک مرکز نظامی در پارچین خبر داده که به گفته کارشناسان آژانس یک یک محفظه فولادی انجام آزمایش های انفجار با قدرت بالا است.
 
علي‌اكبر صالحي، وزیر امور خارجه ایران، امروز، شنبه در واکنش به این گزار “بی‌پایه و اساس” و “جعلی” خواندن این اسناد گفت: ” معتقدم اين مستندات بدون اصالت است، اما اگر اصرار دارند آن را منتشر كنند مرگ يكبار شيون يكبار.
بر اساس گزارش جدید  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدل‌های رایانه‌ای یک کلاهک هسته‌ای از سوی ایران ساخته شده است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) وی در نشست مطبوعاتي مشترك با وزير خارجه بروندي، افزود: ” آژانس پس از تغيير مديركل  قبلی‌اش، تغيير رويه سياسي داده است ومدعي هستند كه مي خواهند اسنادي را نيز منتشر كنند. خوب منتشر كنيد ما كه حقايق را مي‌دانيم. حقايق را منتشر كنند تا ببينند چه اتفاقي خواهد افتاد.

 
وی همچنین اعلام کرد: ” ما به اصول سياسي بين‌المللي خود پايبند هستيم و آمادگي داريم هر هزينه‌اي كه نياز داشته باشد كه به آن اصول پايبند باشيم را پرداخت كنيم.”  
 
این گزارش در حالی است که روزنامه گاردین، پنج‌شنبه ۱۲ آبان‌ماه از تدارک ايالات متحده و بريتانيا  برای حمله موشکی پيشگيرانه به تأسيسات هسته‌ای ايران خبر داده بود. پیش از آن نیز اخباری مبنی بر احتمال حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران منتشر شده بود.
 
يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ۲۱شهريورماه سال جاری (۱۲ سپتامبر ۲۰۱۱) گفته بود که به‌طور فزاينده نگران فعاليت‌های احتمالی ايران در زمينه توسعه “موشک هسته‌ای” است.

کشورهای غربی معتقدند برنامه هسته‌ای ايران پوششی برای دستيابی به سلاح هسته‌ای است ولی ايران اين موضوع را رد کرده و می‌گويد برنامه هسته‌ای خود را برای مقاصد صلح‌آميز استفاده می‌کند.