معترضان مصری با شکستن ديوار بتونی مقابل سفارت اسرائيل در قاهره، وارد اين سفارت‌خانه شدند.

به گزارش العربيه، معترضان روز جمعه ۹ سپتامبر ۲۰۱۱ (۱۸ شهريور ۱۳۹۰) در پی حمله و ورود به سفارت اسرائيل، شماری از اسناد اين سفارت‌خانه را با خود بردند.
پليس مصر نيز نتوانست مانع حمله به سفارت اسرائيل شود. بر اثر درگيری که بين پليس و معترضان رخ داده، دست‌کم ۱۸۷ نفر زخمی شده‌اند.
حمله‌کنندگان به سفارت اسرئيل، به رابطه مصر با اين کشور معترض بودند و تظاهرات خود را «اصلاح روند گذشته» ناميدند. معترضان همچنين خواهان توقف محاکمه نظامی غیرنظاميان شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، منصور العيسوی، وزير کشور مصر با اعلام وضعيت «هشدار» در مصر از برگزاری جلسه اضطراری دولت برای مقابله با «بحران» خبر داده است.

تظاهرات توسط فعالان سکولار و چپ سازماندهی شده بود اما گروه‌ اخوان‌المسلمين و ديگر گروه‌های اسلام‌گرا اين تظاهرات را تحريم کردند

يک مقام وزارت کشور مصر نیز به تلويزيون دولتی این کشور گفت «دست‌های خارجی» در اين حمله نقش دارند. حاکمان مصر اغلب بيگانگان را عامل ناآرامی در اين کشور معرفی می‌کنند.

مصر اولين کشور عربی است که از سال ۱۹۷۹ با اسرائيل روابط ديپلماتيک برقرار کرد.
تنش ميان اين دو کشور از ۱۸ اوت ۲۰۱۱ (۲۷ مرداد ۱۳۹۰) پس از آن‌که نيروهای اسرائيلی، پنج پليس مصری را کشتند بالا گرفته است. نيروهای نظامی اسرائيل در تعقيب عاملان کشتار هشت اسرائيلی بودند که در مرز مصر با تيراندازی به سوی آنان، باعث کشته‌شدن پنج پليس مصری شدند.

در آن زمان، مصری‌ها با برپايی تظاهرات بزرگی مقابل سفارت اسرئيل، خواهان اخراج سفير اين کشور شدند. دولت مصر نيز خواهان عذرخواهی رسمی اسرائيل شد.

از زمان سقوط حسنی مبارک، رئيس‌جمهور پيشين مصر، معترضان خواهان تجديدنظر دولت در پيمان صلح با اسرائيل هستند. مبارک يکی از نزديک‌ترين متحدان منطقه‌ای اسرئيل بود.
در پی برگزاری اين تظاهرات، اسحاق لوانون، سفير اسرائيل در قاهره و کارکنان سفارت‌خانه، مصر را ترک کردند.
همچنین باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمريکا روز جمعه در يک گفت‌وگوی تلفنی با بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل نسبت به امنيت سفارت اسرائيل ابراز نگرانی کرد.

اهود باراک، وزير دفاع اسرائيل نيز از ليون پانه‌تا، وزير دفاع ايالات متحده خواسته تا آمريکا از سفارت اسرائيل در قاهره محافظت کند.

تظاهرات روز جمعه توسط فعالان سکولار و چپ سازماندهی شده بود و گروه‌ اخوان‌المسلمين و ديگر گروه‌های اسلام‌گرا اين تظاهرات را تحريم کردند.