يک سخنگوی معمر قذافی، رهبر ناپديدشده ليبی گفته سرهنگ قذافی در حال «سازمان‌دهی و برنامه‌ريزی دفاعی» نيروهای هوادارش است.

خبرگزاری فرانسه صبح روز سه‌شنبه ششم سپتامبر ۲۰۱۱ (۱۵ شهريور ۱۳۹۰) در خبری فوری اعلام کرد موسی ابراهيم، سخنگوی قذافی به تلويزيون «الرأی» سوريه گفته قذافی در «سلامتی کامل» به‌سر می‌برد.
وی افزوده: «ما همچنان قدرتمند هستيم.»
در همين حال به گزارش العربيه، عبدالله کنشيل، يک مقام مسئول در شورای ملی انتقالی ليبی گفته مذاکرات مخالفان قذافی با سران قبايل برای تحويل شهر «بنی وليد» شکست خورده است.
وی افزود: «با وجود اينکه شورای انتقالی در لحظات پايانی امتيازهای زيادی به آن‌ها ارائه کرد، اين مذاکرات از جانب سران قبايل بنی وليد پايان يافته اعلام شد و سران قبايل گفتند نمی‌خواهيم مذاکره کنيم.»

هفته‌نامه «ديلی استار ساندی» چاپ بريتانيا خبر داده نيروهای اين کشور به شدت مرزهای مشترک ميان ليبی و الجزاير را برای جلوگيری از فرار قذافی از ليبی و پيوستن به خانواده‌اش در الجزاير زير نظر دارند

با شکست مذاکرات، مخالفان قدافی در حال آماده شدن برای حمله به اين شهر هستند.

مصطفی عبدالجليل رئيس شورای ملی انتقالی ليبی نيز به بی‌بی‌سی گفته سيف‌الاسلام و معتصم از فرزندان قذافی «مانع تسليم شدن اين شهر شده‌اند.»
رئيس دولت موقتی افزوده دو نفر از پسران سرهنگ قذافی تا روز شنبه در شهر بنی وليد بوده‌اند اما اکنون آنجا را ترک کرده‌اند.
شورای ملی انتقالی ليبی متشکل از ۴۰ عضو است که مسئولان پیشین دولت قذافی نيز در آن حضور دارند.

با گذشت بيش از يک هفته از سقوط طرابلس، پايتخت ليبی و تصرف آن توسط مخالفان قذافی، هنوز مشخص نيست رهبر اين کشور به کجا گريخته است.
در تازه‌ترين خبر، انيس شريف، سخنگوی فرماندهی شورای ملی انتقالی ليبی اعلام کرده قذافی در حومه شهر «سرت» پنهان شده است.

وی افزوده: «قذافی در چند کيلومتری جنوب شهر سرت پنهان شده و دائماً محل خود را تغيير می‌دهد.»
شهر سرت که در ۴۵۰ کيلومتری طرابلس قرار دارد، زادگاه قذافی است.
شورای ملی انتقالی ليبی پيشتر اعلام کرده بود معمر قذافی پس از آنکه تعداد زيادی از اموال و طلاهای خود را به آفريقای جنوبی منتقل کرد، ممکن است قصد داشته باشد از طريق کشور مالی به آفريقای جنوبی فرار کند.
دوشنبه ۲۹ اوت ۲۰۱۱ نيز صفيه همسر قذافی، عايشه دخترش و پسرانش محمد و هانيبال به همراه کودکان خود روز از ليبی فرار کردند و وارد الجزاير شدند.
همچنين هفته‌نامه «ديلی استار ساندی» چاپ بريتانيا خبر داده نيروهای اين کشور به شدت مرزهای مشترک ميان ليبی و الجزاير را برای جلوگيری از فرار قذافی از ليبی و پيوستن به خانواده‌اش در الجزاير زير نظر دارند.
اين روزنامه به نقل از يک منبع امنيتی بريتانيا نوشته است: «ما معتقديم که قذافی ممکن است در مسير خود به سمت الجزاير باشد زيرا که دولت الجزاير از خانواده وی استقبال کرده و او بعد از اعمال فشارهای زياد طرح خود را برای فرار به سمت الجزاير آماده کرده است.»