پليس امنيتی نيجريه از بازداشت دو نفر به اتهام دست داشتن در بمب‌گذاری در نمايندگی سازمان ملل در ابوجا، پايتخت اين کشور خبر داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده متهم اصلی که به تازگی از سومالی بازگشته، با القاعده در ارتباط بوده است.
پليس نيجريه در بيانيه‌ای گفته تحقيقات نشان می‌دهد «مامان نور» و دو نفر ديگر از اعضای گروه «بوکو حرام» در اين بمب‌گذاری نقش داشته‌اند.

پلیس می‌گوید بازداشت‌شدگان «اعترافات مهمی» کرده‌اند.
در اين بمب‌گذاری که ۱۸ اوت ۲۰۱۱ رخ داد ۲۳ نفر کشته شدند. بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل متحد، اين انفجار را «حمله و توهين» به کسانی دانسته که «زندگی خود را وقف کمک به ديگران کرده‌اند.»

پليس نيجريه در بيانيه‌ای گفته تحقيقات نشان می‌دهد «مامان نور» و دو نفر ديگر از اعضای گروه «بوکو حرام» در اين بمب‌گذاری نقش داشته‌اند

دبيرکل سازمان ملل متحد افزوده: «اين ساختمان، ۲۶ زيرمجموعه سازمان ملل متحد در زمينه‌های توسعه و کمک‌های بشر دوستانه را در خود جای داده است.»
گودلاک جاناتان، رييس جمهوری نيجريه نيز اين حمله را «وحشيانه و بزدلانه» توصيف کرده و گفته دولت عاملان اين انفجار را مجازات خواهد کرد.
اين حمله يکی از مرگبارترين حملات عليه نهادهای سازمان ملل در يک دهه گذشته بوده است.
همچنين باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمريکا طی بيانيه‌ای گفته «شکست ايدئولوژی باعث انجام چنين عمل زشتی شده است.»
گروه اسلامگرای «بوکو حرام» مسئوليت اين حمله را برعهده گرفته است. گروه بوکر حرام که با فرهنگ غرب مخالف است، می‌گويد خواهان پياده‌سازی يک نسخه دقيق از قوانين اسلامی در نيجريه است.
اعضای گروه بوکو حرام در سراسر شمال نيجريه، کامرون، چاد و نيجر پراکنده هستند. اين گروه در يک سال گذشته مجموعه‌ای از قتل‌های برنامه‌ريزی شده و انفجار‌ها را انجام داده است.
اما حمله به شهروندان خارجی گام تازه اين گروه است.
نيجريه با ۱۵۰ ميليون نفر، پرجمعيت‌ترين کشور آفريقاست که بين مسيحيان جنوب و مسلمانان شمال آن «شکاف و فاصله عميقی» وجود دارد.