با ادامه سرکوب‌ مخالفان توسط حکومت سوريه جامعه جهانی بار ديگر خواهان پايان دادن به خشونت‌ها در اين کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در جريان نشست شورای امنيت سازمان ملل برای بررسی تصويب قطع‌نامه جديد عليه حکومت سوريه، بان کی‌مون، دبيرکل سازمان ملل خشونت‌ نيروهای امنيتی سوريه را «غير قابل قبول» خواند.

اين در حالی است که شاهدان عينی از شليک بالگردهای ارتش سوريه به سوی شهروندان اين کشور خبر داده‌اند.

با افزايش خشونت‌های دولتی در سوريه آمار کشته‌شدگان روز گذشته در اين کشور دست‌کم ۲۵ نفر گزارش شده است.

به گزارش شاهدان عينی و گروه‌های مدافع حقوق بشر، شديدترين حملات نيروهای دولتی در منطقه ادلب، در شمال غرب سوريه به‌وقوع پيوست که در آن دست‌کم ۱۱ نفر کشته شدند.

دبيرکل سازمان ملل حکومت سوريه را فراخواند تا در راه «اصلاحات واقعی» تلاش کند

در معرت‌النعمان که در نزديکی جسرالشغور قرار دارد بالگردها به سوی نزديک به ۱۰ هزار تظاهرکننده آتش گشودند.

به گفته شاهدان عينی ۹ نفر در حمله به شهر بندری لاذقيه، دو نفر در منطقه درعا و سه نفر نيز در پايتخت سوريه، دمشق، کشته شده‌اند.

همچنين در طول روز نيروهای ارتش سوريه به جسرالشغور حمله کردند. تلويزيون دولتی اين کشور گزارش داد که «ارتش مسئوليت دارد تا افراد گروه‌های مسلح را دستگير کند.»

حکومت سوريه گفته است در پاسخگويی به «کشتار ۱۲۰ مأمور امنيتی توسط افراد مسلح» در اين منطقه و «بازگرداندن نظم و آرامش» به جسرالشغور حمله کرده است. حمله ارتش موجب فرار گسترده مردم و پناهنده شدن آنان به ترکيه شده است.

اين در حالی است که مخالفان حکومت سوريه گفته‌اند کشته شدن نيروهای امنيتی در جسرالشغور بر اثر سرپيچی برخی از آنان از دستورات فرماندهان‌شان بوده است.

بان کی‌مون، دبيرکل سازمان ملل خشونت حکومت سوريه را «عميقأ نگران‌کننده» عنوان نموده و گفته است مقامات سوريه‌ای وظيفه دارند از مردم خود محافظت کرده و به حقوق آنان احترام بگذارند.

دبيرکل سازمان ملل حکومت سوريه را فراخواند تا در راه «اصلاحات واقعی» تلاش کند.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفيد گفت ايالات متحده «خشونت شنيع در تمام سوريه و به‌ويژه در منطقه شمال غربی» را محکوم می‌کند. وی افزود حکومت سوريه اين کشور را به «مسير خطرناکی» می‌کشاند.

سخنگوی کاخ سفيد همچنين گفت دولت آمريکا از قطع‌نامه شورای امنيت عليه دولت سوريه پشتيبانی می‌کند.

در چنين شرايطی به گزارش خبرگزاری آنادولو ترکيه تعداد پناهندگان سوريه‌ای که به خاک ترکيه وارد شده‌اند افزايش يافته و به ۴۳۰۰ نفر رسيده است.

تعداد پناهندگان سوريه‌ای که به خاک ترکيه وارد شده‌اند افزايش يافته و به ۴۳۰۰ نفر رسيده است

سربازان فراری سوريه‌ای که به ترکيه‌ای وارد شده‌اند از فشار رهبری سوريه بر ارتش اين کشور گفته‌اند.

احمد خالف، از سربازان فراری سوريه گفته است تک‌تيراندازهای مسقر بر تپه‌ها اگر به روی مخالفان شليک نکنند کشته خواهند شد.

طحال اللوش، سرباز فراری ديگر اظهار داشت که به او و ياران‌اش گفته بودند در رستان، نزديک به شهر مرکزی حمص، «مردان مسلح» حضور دارند اما آن‌ها «مردم عادی» بودند که سربازان می‌بايست به سوی‌شان شليک کنند.

اين سرباز افزود: «وقنی ما به خانه‌ها می‌ريختيم به سوی همه، چه بزرگ چه کوچک، شليک می‌کرديم.»

با کشتارهای اخير، آخرين آمار کشته‌شدگان اعتراضات مردمی در سوريه که از سوی نهادهای مدافع حقوق بشر ۱۱۰۰ نفر گزارش شده بود، افزايش يافته است.

سازمان عفو بين‌الملل گفته است که مشخصات کامل ۹۸۶ نفر از کشته‌شدگان اعتراضات سوريه را دريافت کرده است.