آيت‌الله عبدالنبی نمازی، عضو مجلس خبرگان رهبری از سپاه پاسدارن و دفتر آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش تارنمای آينده، آيت‌الله نمازی که همچنين نماينده ولی فقيه و امام جمعه کاشان (استان اصفهان) است، در نماز جمعه ۱۳ خرداد به سپاه پاسداران هشدار داده در جايگاهی نيست که يک «فقيه» را دروغگو بخواند.

آيت‌الله نمازی هفته گذشته در يک نشست با روحانيون گفته بود محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسدارن در جلسه‌ای با آيت‌الله خامنه‌ای، پيشنهاد بازداشت اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر رئيس‌جمهور ايران را مطرح کرده اما رهبر جمهوری اسلامی گفته است «عوامل ديگر جريان انحرافی» بازداشت شوند.

منتقدان دولت محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران از مشايی به عنوان «رهبر جريان انحرافی» نام می‌برند.

اصولگرايان منتقد دولت می‌گويند «جريان انحرافی» می‌خواهد روحانيون و ولايت فقيه را «تضعيف» کند.

آيت‌الله نمازی: گلايه دفتر را هم خدمت آقا (آيت‌الله خامنه‌ای) عرض خواهم کرد. هرچند برخی آقايان تماس گرفته و گفتند منظور شما نبوديد و قضيه چيز ديگری بوده است ولی مردم آن‌چه را منعکس شده، می‌بينند و کاری به نيت شما ندارند

اما روابط عمومی سپاه با صدور اطلاعيه‌ای، اين بخش از سخنان امام جمعه کاشان را «تکذيب» کرد و افزود: «انتظار است رسانه‌ها… در صورت مواجهه با اين‌گونه موارد، صحت آن را از طريق روابط عمومی کل سپاه جويا شوند، زيرا مستنداتی از اين دست از نظر ما فاقد اعتبار است.»

اين عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به سپاه گفته است:‌ «واژه تکذيب يعنی دروغ، دروغ را به يک فقيه نسبت می‌دهيد، اين بار حقوقی و فقهی دارد. تکذيب، گناه کبيره است اگر مطابق با واقع نباشد و کسی که گفته است از نظر شرعی ۸۰ ضربه شلاق دارد.»

آيت‌الله نمازی همچنين افزوده: «کسی که تنها يک پاسدار است (چرا) در حريم يک فقيه وارد می‌شود؟… قبل از آن‌که شما بياييد، در دوران دفاع مقدس که هشت سال بود، من ۹ سال در جبهه‌ها بودم.»

وی با ابراز «گلايه» افزوده شکايتش را از سپاه، نزد آيت‌الله خامنه‌ای مطرح می‌کند.

آيت‌الله نمازی همچنين گفته است: «گلايه دفتر را هم خدمت آقا (آيت‌الله خامنه‌ای) عرض خواهم کرد. هرچند برخی آقايان تماس گرفته و گفتند منظور شما نبوديد و قضيه چيز ديگری بوده است ولی مردم آن‌چه را منعکس شده، می‌بينند و کاری به نيت شما ندارند.»

دفتر آيت‌الله علی خامنه‌ای ايران نيز پس از سخنان هفته گذشته آيت‌الله نمازی با صدور اطلاعيه‌ای اعلام کرد برخی اظهارات در مورد مواضع آيت‌الله خامنه‌ای «حاوی مطالب خلاف واقع بوده و از راه‌های غير موثق و غير مستند در اختيار گويندگان آن‌ها قرار گرفته است.»

پس از واکنش سپاه و دفتر رهبر جمهوری اسلامی ايران به سخنان هفته گذشته امام جمعه کاشان، تارنمای «سفير ولايت» که اين سخنان را منتشر کرده بود، چند روز از دسترس خارج شد.

اين تارنما که اکنون به حال عادی برگشته، نوشته است: «عدم دسترسی سايت به جهت مشکلات فنی و سرور بوده است که اکنون با رفع مشکل صفحه در دسترس می‌باشد و هيچ‌گونه تعمد و يا اخلالی، از جانب هيچ فرد و گروهی در بين نبوده است.»

به نوشته اين تارنما، انتشار سخنان آيت‌الله نمازی و سپس حذف آن از روی سايت، به دستور وی و برای جلوگيری از «سوء‌استفاده مغرضان و نظام جمهوری اسلامی» انجام شده است.

آيت‌الله نمازی پيش‌تر دادستان کل کشور بوده است.