خبرگزاری فارس از قول یک منبع آگاه در وزارت آموزش و پرورش از برکناری شهاب الدین غندالی و جایگزین شدن علیرضا ناصری در مقام مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد. ساعاتی بعد خبرگزاری ایسنا نوشت غندالی پس از احضار به دادسرای پولی بانکی و تفهیم اتهام در خصوص پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

ghand-ali
شهاب‌الدین غندالی پیش‌تر نیز برای توضیح در مورد اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان احضار شده بود.

 سه روز پس از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس دهم، خبرگزاری فارس از برکناری مدیرعامل و هیات مدیره این صندوق خبر داد. فارس عصر چهارشنبه ۲۸ مهر از رفتن شهاب‌الدین غندالی و انتصاب علیرضا ناصری به جای او خبر داد.این خبرگزاری نوشت: «با توجه به پایان مدت ماموریت اعضای هیات مدیره قبلی و شرایط برکناری وزیر آموزش و پرورش، در انتصاب مدیرعامل جدید شتابی صورت گرفته است.»

ساعاتی پس از خبر برکناری غندالی، ایسنا نوشت که مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان طی احضار به دادسرای پولی بانکی ناحیه ۳۶ در خصوص پرونده صندوق یاد شده تفهیم اتهام و روانه بازداشتگاه شده است.

اختلاس ۸هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان با ۲۵ شرکت زیر مجموعه، یکی از دلایل نمایندگان برای استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش بود. در حالی که مجلس دهم خود را برای جلسه استیضاح فانی آماده می‌کرد، استعفای وزیر آموزش و پرورش در روز چهارشنبه ۲۸ مهر قطعیت یافت. محمد بطحایی، معاون فانی تا اطلاع ثانوی سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را بر عهده خواهد داشت.

تا کنون و طبق اعلام دادستان تهران، پنج نفر در پیوند با اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شده‌اند. جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت  ۱۰ مهر امسال به خبرگزاری  ایلنا گفته بود که بازداشت شدگان از منسوبان «برخی افراد» هستند. نام و نسبت هیچیک از بازداشت شدگان روشن نیست.

«اختلاس ۸۰۰۰ میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان»