علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت که به یکی از رهبران اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ هشدار داده که «مدیریت این جریان به دست بیگانگان می‌افتد» اما آنها حرف او را نفهمیدند.

Ali-Khamenei
خامنه‌ای گفت که به یکی از سران فتنه هشدار داده اما آنها حرف او را نفهمیدند

به گزارش خبرگزاری فارس، خامنه‌ای یکشنبه  ۳۱ مرداد در جمع امامان جمعه مساجد تهران بار دیگر از میرحسین موسوی و مهدی کروبی، نامزدان معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به عنوان «سران فتنه» یاد کرد و گفت به آنها در زمانی که به نتایج انتخابات اعتراض می‌کردند هشدار داده بوده که این جریان «به دست بیگانگان می‌افتد».

رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت: «در اوایل فتنه به یکی از سران فتنه گفتم شما در ظاهر با نظام هستید و به گفته خودتان در حال اعتراض انتخاباتی هستید اما بدانید که مدیریت این جریان به دست بیگانگان می‌افتد و آنها با استفاده از کار شما، اصل نظام را هدف می گیرند».

خامنه‌ای اضافه کرد: «آنها، البته اگر با نگاه خوشبینانه به ماجرا بنگریم، حرف اینجانب را نفهمیدند و وارد شدند و همه دیدند که چگونه انتخابات بهانه‌ای برای حمله و نفی اصل نظام شد».

او گفت که برخی از افراد می‌گویند که باید از حرفی که در آن موقع زده شده، گذشت اما «اگر در طرفداری از کسی حرفی زده می‌شود که مخالف سخنان و مواضع اوست، آن شخص باید اعلام مخالفت کند وگرنه به حساب او گذاشته می‌شود».

رهبر جمهوری اسلامی ایران به تازگی درباره موسوی و کروبی و اعتراضات سال ۸۸ گفته بود که نسبت به آن «حساس» است و ملاک هم «عدم حمایت از کسانی است که سردمدار فتنه بودند و تاکنون نیز اعلام تبری نکرده‌اند».

در روزهای گذشته دو تن از چهره‌های اصول‌گرا گفتند که برای موسوی پیغامی فرستاده‌اند تا اعلام کند که فعالیت سیاسی نخواهد کرد. میرحسین موسوی دریافت چنین پیغام‌هایی را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: