وزیر امورخارجه ایران می‌گوید پیش از رسیدن به توافق نهایی باید تمام تحریم‌های غرب علیه ایران برداشته شود.

Zarif_M

محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با خبرگزاری ژاپنی «کیودو» اعلام کرد ایران با رفع تدریجی و گام به گام تحریم‌ها موافق نیست و برای دست‌یابی به توافق، لازم است تمام تحریم‌‌ها در یک مرحله برداشته شوند.

ظریف همچنین تأکید کرده است، تحریم و توافق با یکدیگر سازگار نیستند و با رفع تدریجی تحریم‌ها نمی‌توان اعتماد ایران را کسب کرد.

به گفته ظریف، دستور کار ایران کاملاً روشن است و آن رفع تمام تحریم‌هاست.

وزیر امورخارجه ایران گفته است دیدگاه‌ مذاکره‌کنندگان در حال نزدیک شدن به یکدیگر است و کنار گذاشتن روش‌های ناکارآمد قبلی می‌تواند دستیابی به توافق را سرعت بخشد.

ظریف در گفت‌وگو با خبرگزاری «کیودو» بر قدرت ایران در مهار کردن فشار تحریم‌ها تأکید کرد و گفت این کشور علیرغم وجود تحریم به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است.

وزیر امور خارجه ایران پیش از این در گفت‌وگو با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» آمریکا گفته بود: «ما معتقدیم [به یک توافق] خیلی نزدیک هستیم و البته شاید خیلی هم دور. جزئیاتی هست که باید حل شود.»

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده این کشور نیز پیش‌تر گفته بود تهران و واشنگتن به دنبال دستیابی به «پیشرفتی بزرگ‌تر» هستند از آنچه که در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای به آن دست یافته بودند.

بیشتر بخوانید: ظریف: توافق خیلی نزدیک است

به گفته آیت الله خامنه‌ای هرگونه توافقی باید در یک مرحله انجام شود و ایران حاضر به پذیرش توافق چند مرحله‌ای نیست.