پليس آمريکا يک نوجوان سياهپوست غيرمسلح را به ضرب گلوله از پای درآورد.

460x
صدها نفر از مردم اين محله سياه‌پوست‌نشين، پس از کشته‌شدن براون به خيابان‌ها ريخته اند و ساعت‌ها با پليس درگير بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشيتد پرس»، بعدازظهر شنبه دهم اوت، نوجوانی هجده‌ساله به نام مايکل براون به ضرب گلوله يک افسر پليس در نزديکی خانه مادربزرگ خود در شهر فرگوسن ايالت ميسوری کشته شد.

اداره پليس اين شهر در یک کنفرانس خبری روز يکشنبه اعلام کرد که افسر پليس یادشده پس از درگيرشدن با دو فرد، توسط يک نفر از آنها به داخل ماشين پليس هل داده می شود. او پس از خروج دوباره از ماشين، مایکل براون را با چندين گلوله از پای درمی آورد. اين حادثه در حومه شهر فرگوسن در محله‌ای سياه‌پوست‌نشين رخ داده است.

مايکل براون، نوجوان سياه‌پوست آمريکايی فارغ التحصيل دبيرستان بود و هنگام حادثه اسلحه‌ای در دست نداشت. مادر او تيراندازی پليس را «عملی اشتباه» توصيف کرده که «در کمال خونسردی» به قتل پسرش منتهی شده است.

به گزارش آسوشيتدپرس، صدها نفر از مردم اين محله سياه‌پوست‌نشين، پس از کشته‌شدن براون به خيابان‌ها ريخته اند و ساعت‌ها با پليس درگير بوده‌اند.

فوريه سال ۲۰۱۲ نيز در اتفاقی مشابه يک نگهبان محلی، نوجوان ۱۷ ساله سياه‌پوستی به نام تريوان مارتين را در سنفورد فلوريدا با شليک گلوله به قتل رساند. در حالیکه مارتين مسلح نبود و در حين انجام جرم ديده نشده بود، دادگاه رای به قتل «غيرعمد» به دليل دفاع از خود داد. ماجرای قتل مارتين و حکم دادگاه به اعتراض های گسترده در آمريکا عليه نژادپرستی و تبعيض دامن زد.