«انجمن سلطنتی جلوگيری از ظلم به حيوانات استراليا» با صدور بيانيه‌ای از روش ذبح گوسفندها در ایران ابراز نگرانی کرد و از دولت استراليا خواست تا در صادرات گوسفند زنده به ايران تجديد نظر کند.

«انجمن سلطنتی جلوگيری از ظلم به حيوانات استراليا» از روش ذبح گوسفندها در ایران ابراز نگرانی کرد.
«انجمن سلطنتی جلوگيری از ظلم به حيوانات استراليا» از روش ذبح گوسفندها در ایران ابراز نگرانی کرد.

به‌گزارش گاردین، اين انجمن در بيانيه خود گفته است: «بهترين روش تضمين حقوق حيوانات استراليايی اين است که آن‌ها با استانداردهای داخل استراليا ذبح شوند و سپس گوشت آن‌ها صادر شود.»

استراليا از زمان وقوع انقلاب اسلامی در ايران به اين کشور احشام زنده صادر نمی‌کرد اما به‌تازگی وزير کشاورزی استراليا از توافق با ایران در رابطه با صادرات دوباره گوسفند و احشام زنده استراليايی به این کشور خبر داد.

پيش از انقلاب ايران این کشور بزرگ‌ترين واردکننده گوسفند زنده از استراليا بود.

اندرو ويلکی، از نمايندگان مستقل پارلمان استراليا نيز با از سرگیری صادرات گوسفند زنده به ایران مخالفت کرده و این اقدام را گامی به پس در رعايت استانداردهای حقوق حيوانات دانسته است.

این نماینده پارلمان صادرات احشام زنده به کشورهايی که به‌دلیل آنچه وی بدنامی آن‌ها در نحوه رفتار با حيوانات نامید، «وحشتناک» دانست.

به‌گفته مقام‌های استرالیایی از سرگيری دوباره صادرات گوسفند زنده به ايران می‌تواند سالانه بيش از ۲۰ميليون دلار برای اين کشور ارزآوری کند.