مرگ ناگهانی فیلیپ سیمور هافمن، بازیگر سرشناس آمریکایی جامعه سینمایی جهان را متأثر کرده است. او یکی از باستعدادترین بازیگران نسل خودش بود.

 فیلیپ سیمور هافمن، بازیگر سرشناس آمریکایی
فیلیپ سیمور هافمن، بازیگر سرشناس آمریکایی

تام هنکس در واکنش به درگذشت ناگهانی سیمور هافمن گفته است: «خبر وحشتناکی است برای همه آنهایی که با فیلیپ کار کرده بودند. او یک استعداد درخشان بود.»

تام هنکس و فیلیپ سیمور هافمن در فیلم «جنگ چارلی ویلسون» با هم هم‌بازی بودند.

کوین اسپیسی، بازیگر سرشناس آمریکایی و کارگردان تئاتر هم در صفحه‌اش در توئیتر نوشت: «یک فقدان وصف‌ناشدنی برای سینما و تئاتر و برای همه آنهایی که فیلیپ سیمور هافمن را می‌شناختند.»

عوامل فیلم «بازیگران گرسنگی» هم در بیانیه مشترکی که صادر کرده‌اند، نوشته‌اند: «با کلمات نمی‌توانیم اندوهمان را از فقدان فیلیپ سیمور هافمن بیان کنیم. فیلیپ یک انسان خوب و یک استعداد درخشان بود. قلبمان به درد آمده است از درگذشت او.»

علت درگذشت فیلیپ سیمور هافمن به طور رسمی اعلام نشده است. اما رسانه‌های آمریکایی به گزارش‌های پلیس استناد کرده‌اند و گفته‌اند که او در اثر استفاده از مواد مخدر درگذشته است. ظاهراً هنگام مرگ سرنگی آلوده به مواد مخدر در بازوی او وجود داشته.

این بازیگر سر‌شناس در برخی از گفت‌و‌گو‌هایش اعلام کرده بود که سال‌ها پیش به هروئین معتاد بود. در بهار سال گذشته هم به همین خاطر تحت درمان قرار داشت.

هافمن سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد: در سال ۲۰۰۷ برای فیلم جنگ چارلی ویلسون، در ۲۰۰۸ برای تردید و در سال ۲۰۱۳ برای بازی در فیلم استاد (مرشد). او در سال ۲۰۰۵ برای فیلم کاپوتی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

به مناسبت درگذشت او در چند صفحه پیاپی نگاهی داریم به ۱۰ فیلم برتر این بازیگر سرشناس:

صفحه بعد:

ماگنولیا و شب‌های بوگی