دبیر هیئت مدیره انجمن خیریه بیماران کلیوی می‌گوید، دستکم حدود ۷۰ هزاربیمار دیالیزی و پیوند کلیه تحت پوشش این انجمن بوده و از تسهیلات مختلف فراهم شده  انجمن استفاده می کنند.

 دیالیز

داریوش آرمان در گفتگو با خبرگزاری فارس هشدار داده که در صورت بی‌توجهی مردم به ویژه افراد بالای ۵۰ سال نسبت به سلامتی کلیه‌هایشان، ایران در سال های آینده با سونامی بیماران کلیونی مواجه می‌شود.

به تاکید او، با حدود ۱۰ میلیون ایرانی مبتلا به دیابت و میلیون‌ها هموطن مبتلا به فشارخون نباید دور از تصور دانست که در آینده نه چندان دور، حجم بیماران جدید مبتلا به نارسایی حاد کلیوی و دیالیزی به طرز قابل توجهی بالا نرود.

داریوش آرمان اضافه کرده که برخی دستگاه‌های دیالیز در مراکز درمانی ایران قدمتی حدود۲۰ تا ۲۵ سال دارند در حالیکه با کیفیت‌ترین این دستگاه‌ها عمرشان ۵ تا ۷ سال است.

او کمبود دستگاه‌های دیالیز را از مهم‌ترین مشکلات انبوه بیماران دیالیزی دانسته و گفته که دستگاه‌های دیالیز برخی مراکز درمانی به دلیل حجم بالای بیماران دیالیزی، چند شیفت ۵ ساعته کار می‌کنند و گروهی از بیماران هم به خاطر همین مشکلات به جای سه نوبت دیالیز در هفته، دو نوبت دیالیز می‌شوند.

داریوش آرمان یادآوری کرده که بیمارستان‌های کشور نیازمند واردات دستکم هزار دستگاه دیالیز در کوتاه‌ترین مدت هستند.