از ۲ تا ۴ آبان‌ماه ۱۳۹۲ (۲۴ تا ۲۶ اکتبر) عده‌ای از نویسندگان و شاعران ایرانی در تبعید در”تئا‌تر ویکتوریا” (Victoriateatern) در شهر مالمو در سوئد گرد هم می‌آیند و شب شعر و داستان‌‌خوانی برگزار می‌کنند.

سالن “تئا‌تر ویکتوریا” در شهر مالمو سوئد محل برگزاری شب شعر و داستان‌‌خوانی نویسندگان ایرانی تبعیدی.

شب‌های شعر و داستان‌خوانی شاعران و نویسندگان ایرانی تبعیدی با عنوان “اینجا ایران است” برگزار می‌شود.

شب‌های شعر و داستان‌خوانی نویسندگان و شاعران تبعیدی توسط بنیاد “اسپروکا” (SPRÅKA) برگزار می‌شود. این بنیاد یکی از تولیدکنندگان مجموعه برنامه‌های فرهنگی در مالموی سوئد است که به برگزاری برنامه‌های فرهنگی ادبی شهرت دارد.

در کنار شعر و داستان‌خوانی، نشست‌هایی هم موضوع محوری خودسانسوری و نوشتن در تبعید برگزار می‌شود

در کنار شعر و داستان خوانی، نشست‌هایی هم برای بحث‌ و تبادل نظر تشکیل خواهد شد. موضوع محوری این نشست‌ها خودسانسوری و نوشتن در تبعید است. مخاطبان این برنامه با نویسندگان معتبر ایرانی از سوئد، جمهوری چک، آلمان، فرانسه و چند کشور دیگر اروپایی گفت‌و‌گو خواهند کرد.

شب‌های شعر و داستانخوانی “اینجا ایران است” به پیشنهاد و با کوشش نعیمه دوستدار، نویسنده مهمان شهر مالمو و رضا حاجی‌حسینی، روزنامه‌نگار و مهمان افتخاری شهر شکل گرفته است.
از طریق برگزار کردن چنین برنامه‌هایی «اسپروکا» تلاش می‌کند «صدای ایران مدرن» شنیده شود.

شبنم آذر (کلن)، نوشابه امیری (پاریس)، سپیده جدیری (نویسنده مهمان سابق جیوسی ایتالیا و مقیم شهر پراگ)، رضا حاجی‌حسینی (مالمو)، آناهیتا حسینی (لوند)، فهمیه خضرحیدری (پراگ)، نعیمه دوستدار (نویسنده مهمان مالمو از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۴)، سهراب رحیمی (مالمو)، رویا زرین (استکهلم)، شهاب شیخی (برلین)، احسان عابدی (نویسنده مهمان سابق جیوسی ایتالیا و مقیم شهر پراگ)، محمد غزنویان (استکهلم)، مهرداد قاسمفر (پراگ)، آزیتا قهرمان (مالمو) و نسرین مدنی (نویسنده مهمان شهر وکشو از سال ۱۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴) و تنی چند از دیگر شاعران و نویسندگان تبعیدی در برنامه «اینجا ایران است» شعر و داستان خواهند خواند.