در بخش «تمرکز بر سینمای جهان»، فیلم «۴۵ دقیقه تا رام الله» ساخته علی صمدی احدی از کشور آلمان، «برگ‌ریزان» ساخته علی جابر انصاری محصول ایران و انگلستان، «بهار در سرزمین عجایب» ساخته بهروز کرمی‌زاده از آلمان، «زندانی» ساخته محمود شولی‌زاده از آمریکا به نمایش درخواهند آمد.

«۴۵ دقیقه تا رام‌الله»

«۴۵ دقیقه تا رام الله»، بعد از «سلامی علیکم» دومین فیلم کمدی علی صمدی احدی است.

monfi05

رفیق یک مهاجر عرب است که در آلمان زندگی می‌کند. او حاضر است در آلمان ظرف بشوید، اما رفتار بد و پرخاشجویانه پدرش در اورشلیم را تحمل نکند. وقتی برادر رفیق ازدواج می‌کند، او برای شرکت در مراسم عروسی برادرش با بی‌میلی به اورشلیم سفر می‌کند. در این گیر و دار پدر پرخاشجو سکته می‌کند و می‌میرد. پدرش وصیت کرده است که او را در رام‌الله، آن‌ سوی مرز دفن کنند. دو برادر که با هم اختلاف هم دارند، جنازه پدر را در صندوق عقب ماشین‌شان می‌گذارند و به سوی اسرائیل می‌شتابند. در راه اما حوادثی اتفاق می‌افتد: چند تروریست فلسطینی، و یک دختر موطلایی.
کریم صالح، نوید اخوان و ژولی انگلبرشت در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

در بخش «مستند‌های جهان» دو فیلم ایرانی به نمایش درمی‌آیند: «آخرین کوچ» اثری از فریدون نجفی و همچنین «عباس کیارستمی، یک گزارش» ساخته بهمن مقصودلو که در ستایش از عباس کیارستمی در آمریکا تهیه شده است.