محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران در برنامه تلويزيونی “امروز، ديروز، فردا” از “تغيير روش” در مذاکرات هسته‌ای سخن گفت.

وی در رابطه با مسئله هسته‌ای ايران، با بيان اين‌که هيچ دولتی نمی‌تواند از اين “حق” بگذرد، گفت: “اما می‌خواهيم به دنيا نشان دهيم که هيچ تهديدی از جانب ايران وجود ندارد. ما اصولا سلاح هسته‌ای را در جهت امنيت کشور نمی‌دانيم. وجود آنها را تهديد امنيت می‌دانيم.”

وزير امور خارجه ايران افزود: ” تهديد در منطقه ما در زمينه هسته‌ای، اشغال و توسعه‌طلبی رژيم صهيونيستی (اسرائيل) است نه تهديد موهومی به نام ايران.”

ظريف درباره رفع تحريم‌ها عليه ايران نيز گفت: “تحريم فشار ايجاد کرده است و ما هم موظفيم آن‌ها را کم کنيم، اما اين تحريم و فشارها منجر به تغيير سياست نمی‌شود.”

 وی ادامه داد: “بايد زمينه‌چينی‌ها مرحله به مرحله انجام شود و در کنار آن با مذاکرات هوشمندانه در برنامه‌ريزی ميان‌مدت و درازمدت زمينه تحريم‌ها را از بين برد.”

وزير امور خارجه ايران از “تغيير روش” در مذاکرات هسته‌ای سخن گفت و افزود: “نقد من بر روش مذاکراتی که تاکنون انجام گرفته اين است که فکر می‌کنم با تغيير روش اين امکان وجود دارد که طرفين بتوانند برای رسيدن به راه حل اقدام کنند.”

با اين حال وی تأکيد کرد: ” ما حقوقمان را به هيچ وجه معامله نمی‌کنيم. اگر عقب نروند اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند و ايران متناسب با آن اقدام خواهد کرد.”