در يک اقدام نادر، مأموران انتظامی استان اردبيل با مراجعه به زندان مشکين‌شهر برای اجرای حکم “نفی بلد” (تبعيد) يک زندانی بهايی، وی را با خود به خارج از استان اردبيل و در حوالی جاده اهر‌‌ رها کردند.

به گزارش تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران (هرانا)، حوالی ساعت ۱۶ و ۳۰ دقيقه روز پنج‌شنبه ۲۴ مردادماه جاری، مأموران به زندان مشکين‌شهر در استان اردبيل مراجعه کرده و به رامين ايدلخانی، زندانی بهايی اعلام می‌کنند دوره محکوميت يک ساله وی به پايان رسيده و بايد برای گذراندن حکم “نفی بلد” پنج ساله به خارج از استان اردبيل منتقل شود.

در پی اين اقدام، مأموران پس از ترخيص رامين ايدلخانی از زندان، نامبرده را بازداشت و با خود به نقطه نامشخصی منتقل می‌کنند.

ساعاتی بعد مشخص می‌شود که مأموران وی را در حوالی جاده اهر از استان آذربايجان‌‌ رها کرده و از وی می‌خواهند بقيه راه را خودش برود و تا پنج سال که منع اقامت در استان اردبيل دارد به اين استان وارد نشود.

رامين ايدلخانی همراه همسر و دو فرزند خردسالش در شهر پارس‌آباد مغان زندگی می‌کند. وی در سال گذشته به حکم دادگاه انقلاب اردبيل به اتهام “تبليغ عليه نظام در قالب تبليغ بهاييت و توهين به رهبری” به دو سال حبس تعزيری و پنج سال منع اقامت در استان اردبيل محکوم شد که يک سال حبس تعزيری وی در دوران حبس بخشيده شد.

دوره حبس رامين ايدلخانی از ۳۱ مردادماه سال ۱۳۹۱ آغاز شد که در ۲۴ مرداد ماه به پايان رسيد.