مهدی اعتمادسعید، بازیگر تئاتر و تسهیلگر مهارت‌های فردی بیش از دو ماه است که بازداشت شده و از محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست.

جمعی از هنرمندان تئاتر ایران در بیانه‌ای نسبت به وضعیت او ابزار نگرانی کرده و خواستار آزادی‌اش شدند.

در بیانیه کوتاه این هنرمندان آمده است:

نزدیک به دو ماه است همسر و کودک دوساله مهدی اعتمادسعید از او بی‌خبر هستند. ما نمی‌دانیم مهدی بازیگر تئاتر و تسهیلگر کودکان دقیقا به چه اتهامی بازداشت شده، محل نگهداری‌اش کجاست و چرا بعد از هشت هفته همچنان وضعیت‌اش برای همکاران و خانواده گنگ و مبهم است؟! ما همکاران مهدی ضمن محکوم کردن این‌گونه برخوردها، خواستار مشخص شدن سریع ابهامات درمورد وضعیت او و آزادی‌اش هستیم.

علی رفیعی، احترام برومند، سید محمد مساوات، محمد عاقبتی، ساناز بیان، علی شمس، هانیه توسلی، شهاب آگاهی، نغمه ثمینی و اصغر دشتی از جمله امضا کنندگان این بیانیه هستند.

مهدی اعتمادسعید از تاریخ ۱۹ خردادماه سال جاری در پارک لاله تهران به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده و تاکنون از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست.

مهدی اعتمادسعید نزدیک به ۷ سال است پروژه‌‎‌ای اجتماعی «پرتآپ» را با هدف شاد کردن کودکان راه‌اندازی کرده است و به‌صورت داوطلبانه و بدون هیچ‌گونه وابستگی به هیچ نهاد یا سازمانی در پارک‌ها یا مناطق کم‌برخوردار و سانحه‌دیده، به کمک نیروهای مردمی، به بازی با کودکان می‌پردازد.

روز جمعه ۱۹ خردادماه در حالی که مهدی اعتمادسعید با جمعیت زیادی از کودکان و خانواده‌های آنها در پاک لاله مشغول بازی بودند، نیروهای امنیتی به محل دورهمی آنها یورش برده و جمعیت را متفرق کردند. آنها سپس مهدی اعتمادسعید را تعقیب و در نزدیکی خودروی‌اش او را بازداشد کردند.

مهدی اعتمادسعید تسهیلگر دوره‌های ارتقای مهارت‌های فردی از طریق بازی در شرکت‌ها است. او همچنین فارغ‌التحصیل کارشناسی ریاضی محض از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد تئاتر از دانشگاه هنر تهران است.

او بازیگر و نمایش‌پرداز تئاتر است و در فیلم کوتاه «پوست خرس» به کارگردانی محمد مهدی باقری به عنوان نقش اول ایفای نقش کرده است.