اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت در واکنش به عدم احراز صلاحيت‌اش در انتخابات رياست‌جمهوری ايران گفت: “اين‌ها نمی‌فهمند دارند چه می‌کنند، حتی اگر دشمنی و رقابت هم داشته باشند عقل می‌گويد که بگذاريد بيايد و بعد رسوا کنيد.”

شورای نگهبان قانون اساسی ايران، صلاحيت هاشمی رفسنجانی را برای حضور در انتخابات تأييد نکرده است.

هاشمی رفسنجانی: در جلسات خصوصی هم گفتم که اين‌ها را از هر کس بهتر می‌شناسم

به گزارش تارنمای سحام‌نيوز، هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه يکم خرداد در ديدار با اعضای ستاد انتخاباتی‌اش خطاب به حکومت ايران گفت: “این‌ها نمی‌فهمند دارند چه می‌کنند؟ حتی اگر دشمنی و رقابت هم داشته باشند عقل می‌گوید که بگذارید بیاید و بعد رسوا کنید. می‌گذاشتيد مردم با اميد پای صندوق می‌آمدند و بعد از شش ماه متوجه می‌شدند که همه چيز دارد گران‌تر می‌شود، نمی‌دانند کسی بود که خود را قربانی کند و سپس راه را برای ديگران باز کند.”

هاشمی رفسنجانی گفت: “من خود می‌دانم نبايد می‌آمدم و در جلسات خصوصی هم گفتم که اين‌ها را از هر کس بهتر می‌شناسم.”

وی افزود: “يک روز قبل از نام‌نويسی اين تفکر بر من افتاد که ديگر نمی‌توان در برابر مردم مقاومت کرد. اين‌که شخصا چه کردم بماند چون از آن حرف در می‌آيد. پس از ثبت نام تا نيمه‌شب بيدار ماندم و به شرايط که ما در داخل و بيرون کشور داريم و اين آدم‌هايی که بوق به دست دارند و البته تک تک آن‌ها را با تفکرات و اميالشان می‌شناسم فکر کردم.”

هاشمی رفسنجانی: حتی اگر دشمنی و رقابت هم داشته باشند عقل می‌گوید که بگذارید بیاید و بعد رسوا کنید

وی افزود: “پولی نمانده و اگر هم باشد قابل انتقال به داخل نيست، پول‌های خارجی را خوشبينانه به چين داديم و آن‌ها با دريافت هزينه‌ای آن را به يوآن تبديل کردند و بعد هم گفتند به جای پول کالا می‌دهيم و بعد از آن هم گفتند نه هر کالايی، بلکه آن‌چه خودمان تعيين می‌کنيم، می‌دهيم. هند هم آمده نفت ما را با قيمتی خيلی ارزان می‌خرد اما حاضر نيست حتی روپيه بپردازد. اين گزارش وزير بازرگانی و رئيس کل بانک مرکزی است که در يکی از جلسات تلخ مجمع آمدند و گفتند.”

هاشمی رفسنجانی گفت: “ما کشاورزی کوچکی داريم، با سم‌های چينی محصولات پارسال و امسال را از دست داديم حالا ببينيد مردمی که داروی چينی می‌خورند چه می‌کشند. چند سال پيش بهترين داروهای دنيا را می‌خريديم. وضع دارو و غذا اين شده و هيچ‌کس نمی‌داند فردا چه می‌شود.”

وی در اين ديدار از مردم خواست که “آرامش خود را حفظ کنند و نااميد نشوند.”