چهارمين جلسه رسيدگی به اتهامات قضات پرونده‌ بازداشتگاه کهريزک، سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران؛ حسن زارع‌ دهنوی مشهور به قاضی حداد، معاون وقت امنیت دادستان تهران و علی‌اکبر حیدری‌فر، قاضی شعبه اول دادیاری دادگاه انقلاب، امروز صبح به شکل غيرعلنی آغاز و ظهر امروز پايان يافت.

گفته می‌شود در دادگاه امروز سه کارمند شاغل در قوه قضائيه و دو مأمور قضايی به‌عنوان مطلع در دادگاه امروز حضور پيدا کرده‌اند.

همچنين در اين جلسه علی‌اکبر حیدری‌فر به دفاع از خود پرداخت اما هيچ جزئياتی از برگزاری اين دادگاه منتشر نشد.

منابع خبری ايران نوشته‌اند سيامک مديرخراسانی، رئيس دادگاه کيفری خواستار منتشر نشدن جزئيات چهارمين جلسه دادگاه کهريزک شده است.

علی‌اکبر حيدری‌فر در حاشيه برگزاری چهارمين جلسه دادگاه کهريزک با اشاره به حضور برخی شهود در اين جلسه به خبرنگاران گفت: “سه نفر شاهد احضار شده به دادگاه امروز از سوی عبدالحسين روح الامينی معرفی شده‌اند و اگر از متهمان کهريزک باشند حق شهادت در دادگاه را ندارند.”

وی در پاسخ به اين سئوال که چرا از مرتضوی برای اعزام متهمان به کهريزک اجازه نگرفته، اظهار داشت: “اعزام متهمان به بازداشتگاه کهريزک دستور قضايی بود و نياز به اجازه دادستان نداشت.”

سعيد مرتضوی نيز که از او به‌عنوان متهم اصلی رويدادهای بازداشتگاه کهريزک نام برده می‌شود امروز در دادگاه حضور داشت اما پس از دادگاه فورا محل را ترک کرد.

سه جلسه پيشين دادگاه کهريزک نيز به‌شکل غيرعلنی در روزهای روزهای هشت ، ۲۰ و ۲۱ اسفندماه برگزار شده بود و پنجمين جلسه دادگاه کهريزک، ۱۱ ارديبهشت برگزار می‌شود.

بازداشتگاه کهریزک پس از آن مشهور شد که دست‌کم سه نفر از معترضان به نتیجه انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران، در آن کشته شدند.

 امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی و محمد کامرانی، سه نفری هستند که در بازداشتگاه کهریزک بر اثر شکنجه جان خود را از دست دادند.