محمدرضا نسب عبداللهی، روزنامه‌نگار ساکن شيراز از سوی دادگاهی در استان کرمان به اتهام “نشر اکاذيب” به شش ماه حبس تعزيری محکوم شد.

اين روزنامه‌نگار امروز به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت اين حکم در پی شکايت فرماندار شهرستان انار در استان کرمان و برخی از مسئولان اين شهرستان به دليل انتشار گزارش‌هايی در رابطه با مسائل و مشکلات محلی از جمله بررسی مشکلات ميراث فرهنگی، بيمارستان‌ها و عملکرد ضعيف مسئولان منطقه، صادر شده است.

بنا به اين گزارش از آن‌جا که محمدرضا نسب عبداللهی ساکن شيراز است پيش از اين، پرونده وی به دادسرای نيابت شيراز ارسال گرديده که وی با حضور در اين دادسرا و دفاع از خود به قيد کفالت آزاد شده بود اما اين‌بار دادگاه عمومی شهرستان انار به‌طور غيابی به پرونده رسيدگی کرده و حکم به شش ماه زندان عليه وی داده است.

به‌گفته اين روزنامه‌نگار دادگاه غيابی برای کسانی است که يا متواری‌اند و يا محل سکونت آن‌ها مشخص نيست در حالی که هم آدرس و هم شماره تلفن همراه وی در پرونده موجود بوده است.

محمدرضا نسب‌عبداللهی با بيان اين‌که اين پرونده يک پرونده مطبوعاتی است و اساسا در صلاحيت دادگاه عمومی نيست که به آن رسيدگی کند، از تقاضای واخواهی خود برای رسيدگی پرونده در دادگاه مطبوعات شيراز خبر داد.