در پی مانور نظامی بمب‌افکن‌های B2 آمريکا در آسمان کره جنوبی، کيم جونگ‌ اون، رهبر کره شمالی دستور آماده‌باش به واحدهای موشکی اين کشور برای “حمله به آمريکا و پايگاه‌های اين کشور در اقيانوس آرام” را صادر کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که دستور رهبر کره شمالی در جريان نشست فوق‌العاده شب گذشته با فرماندهان نظامی اين کشور صادر شده است.

کيم جونگ اون گفته است اين اقدام در پاسخ مانور نظامی‌ مشترک آمريکا و کره جنوبی که هم‌اکنون در حال برگزاری است، صورت می‌گيرد.

رهبر کره شمالی گفته است در صورت تحريک “بی‌پروا”ی آمريکايی‌ها، نيروهای کره شمالی “می‌بايست بدون هيچ ترحمی به قاره آمريکا… پايگاه‌های نظامی در اقيانوس آرام، از جمله هاوايی و گوآم، و پايگاه‌هايی که در کره جنوبی هستند، حمله کنند.”

يک منبع نظامی کره جنوبی نيز از افزايش عبور و مرور وسايل نقليه و نيروهای نظامی در پايگاه‌های موشکی کره شمالی خبر داد. وزارت دفاع کره جنوبی در اين‌باره اظهار نظری نکرد.

در پی تهديدات پياپی کره شمالی، روز گذشته برای نخستين بار آمريکا اعلام کرد بمب‌افکن‌های B2 خود را از پايگاه ميسوری به کره جنوبی فرستاد.

بمب‌افکن‌ B2 آمریکا پیشرفته‌ترین جنگنده این کشور است. این بمب‌افکن می‌تواند تا ۱۸ تن تسلیحات معمولی و یا هسته‌ای، از جمله ۱۶ بمب ۹۰۰ کیلویی که توسط ماهواره هدایت می‌شوند و هشت بمب ضد پناهگاه GBU-37 را حمل کند.