در پی درگيری ميان پناهجويان سوريه‌ای و پليس ترکيه در يک اردوگاه پناهجويان، گفته می‌شود دولت ترکيه صدها تن از پناهجويان سوريه‌ای را اخراج کرده است.

يکی از مقامات ترکيه امروز به رويترز گفت: “اين افراد در خشونت‌های روز گذشته دست داشتند. دوربين‌های ناظر بر اردوگاه تصاوير اين افراد را ضبط کرده‌اند.”

پناهجويان اردوگاه سليمان‌شاه در نزديکی شهر آک‌چاکاله در جنوب ترکيه روز گذشته عليه شرايط زندگی در اين اردوگاه دست به تظاهرات زدند و با پرتاب سنگ به‌سوی نيروهای امنيتی اعتراض خود را نشان دادند. نيروهای امنيتی نيز با شليک گاز اشک‌آور و استفاده از آب‌پاش با آن‌ها مقابله کردند.

اين مقام ترکيه افزود: “۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر اخراج شده‌اند. نيروهای امنيتی بررسی فيلم‌های ضبط شده را ادامه می‌دهند و اگر افراد ديگری را يافتند آن‌ها نيز اخراج خواهند شد.”

يکی ديگر از مسئولان ترکيه‌ای آمار اخراج‌شدگان را ۴۰۰ نفر اعلام کرد.

اين در حالی است که يک نماينده دولت ترکيه گفته است هيچ دستوری مبنی بر اخراج اين افراد صادر نشده است چرا که چنين تصميمی خلاف قوانينی است که ترکيه برای پذيرش موقت پناهجويان سوريه‌ای پذيرفته است.

وی با تأکيد بر اين‌که “هيچ‌کس به سوريه بازگردانده نشده است” گفت، حدود ۶۰ تن از پناهجويان به دليل اين‌که شرايط اردوگاه را برای زندگی مناسب نمی‌دانستند بازگشت به سوريه را انتخاب کردند.