محمدجعفر منتظری، رئيس ديوان عدالت اداری، رئيس‌جمهور ايران را متهم کرد که سخنانش درباره اين نهاد قضايی “بر خلاف” قانون اساسی و قوانين عادی اين کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، منتظری امروز دوشنبه در جلسه هيئت عمومی ديوان عدالت اداری گفت: “آقای رئيس‌جمهور يا توجهی به متن قانون اساسی و قوانين عادی ندارند يا احيانا مشاورانشان برای ايشان مسايل را درست تبيين نمی‌کنند.”

وی افزود: “ما تأسف می‌خوريم که رئيس‌جمهور در تريبون عمومی مجلس سخنانی را بگويد که کاملا مغاير با متن قانون اساسی و قوانين عادی است.”

محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران روز گذشته در جلسه پر تنش مجلس اين کشور گفت ديوان عدالت اداری فراتر از قانون در تصميمات دولت دخالت می‌کند.

ديوان عدالت اداری يکی از مخالفان انتصاب سعيد مرتضوی به‌عنوان رئيس سازمان تأمين اجتماعی است که چند دور با صدور حکم اين انتصاب را باطل کرده است.

ديوان عدالت اداری يکی از مخالفان انتصاب سعيد مرتضوی به‌عنوان رئيس سازمان تأمين اجتماعی است که چند دور با صدور حکم اين انتصاب را باطل کرده است

منتظری در اين‌باره گفته است: “متأسفانه ايشان (احمدی‌نژاد) فقط به قانون اساسی توجه کرده‌اند، در حالی که در قانون ديوان عدالت اداری در بخش مربوط به حدود صلاحيت هيئت عمومی، به صراحت آمده است که ديوان عدالت اداری موظف است به تصميمات يا اقدامات خلاف قانون نيز رسيدگی کند.”

وی افزوده است: “آقای رئيس‌جمهور اگر قانون را قبول ندارند که ما را با کسی که به قانون اعتنا ندارد، چه کار است؟ اما اگر قانون را قبول دارند که ضروری است قبول داشته باشند، ايشان سوگند ياد کرده‌اند و بايد به سوگند خود وفادار بمانند.”

سخنان احمدی‌نژاد در مجلس واکنش‌های مختلفی را داشته است. از جمله محمد مهاجری، سردبير تارنمای خبرآنلاين در يادداشتی، احمدی‌نژاد را به تلاش برای “کودتا عليه مجلس” متهم کرد.

احمدی‌نژاد همچنين در جلسه ديروز مجلس برادران لاريجانی را به “سوءاستفاده از قدرت متهم” کرد.

فاضل لاريجانی از جمله کسانی بود که از سوی احمدی‌نژاد به سوءاستفاده مالی متهم شد. فاضل لاريجانی گفته است قصد دارد از احمدی‌نژاد شکايت کند.

همچنين محمدجواد لاريجانی نيز به طور ضمنی، احمدی‌نژاد را مورد انتقاد قرار داد و گفت: “مديريت جهانی اصطلاح اهل بيت نيست و مديريت جهانی اصلا معنايی ندارد چرا که جهان در تعارض با عوامل به سوی تعادل می رود.”

مديريت جهانی يکی از شعارهای احمدی‌نژاد است.

شماری از نمايندگان مجلس نيز سخنان احمدی‌نژاد را “عقده‌گشايی، مجرمانه و زمينه‌ساز بروز جرم” در کشور دانسته‌اند.