اسدالله خالد، رئيس اداره امنيت ملی افغانستان بر اثر يک سوء قصد در کابل که طالبان مسئوليت آن را برعهده گرفته‌اند، زخمی شد.

اين رويداد ساعت ۱۳ و ۳۰ دقيقه امروز، پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه در جاده هشتم منطقه تايمنی کابل رخ داد و پس از آن نيروهای امنيتی محل بروز حمله را محاصره کردند.

اداره امنيت ملی افغانستان تأييد کرد که رئيس اين اداره از يک سوء قصد جان به‌در برده است. اين اداره اين حمله را “بزدلانه و تروريستی” خوانده اما در مورد چگونگی آن و وضعيت اسدالله خالد جزئياتی ارائه نکرده است.

منابع محلی تأييد کردند رئيس امنيت ملی که در حال ديدار با شماری از مهمانان بود به‌شکل سطحی زخمی شده و برای درمان به بيمارستان اين سازمان منتقل گرديده است.

اسدالله خالد از جمله مقام‌های دولت افغانستان است که طرفدار شدت عمل عليه طالبان و سازمان اطلاعات پاکستان (آی‌اس‌آی) است

طالبان مسئوليت اين حمله را برعهده گرفتند. ذبيح‌الله مجاهد از سخنگويان اين گروه گفت اين حمله توسط يک مهاجم انتحاری که عضويت اين گروه را داشت صورت گرفته است.

اسدالله خالد از جمله مقام‌های دولت افغانستان است که طرفدار شدت عمل عليه طالبان و سازمان اطلاعات پاکستان (آی‌اس‌آی) است؛ اين سازمان از سوی افغانستان و دولت آمريکا متهم شده است که به طالبان پناه داده و از آنان به‌خاطر ادامه جنگ در افغانستان حمايت می‌کند.

خالد ۲۵ شهريورماه سال جاری در پی برکناری رحمت‌الله نبيل، رئيس پيشين اين اداره از سوی حامد کرزی، به‌عنوان نامزد جديد اين اداره به مجلس افغانستان پيشنهاد شد و رأی اعتماد گرفت.

وی در دولت پس از سقوط طالبان چندين سال والی غزنی و قندهار بود و پيش از برگزيده شدن به‌عنوان رئيس امنيت، وزير امور مرز‌ها، اقوام و قبايل بود.