شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، يک مداح را به اتهام “توهين” به اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر رئيس‌جمهور ايران به ۵۰ هزار تومان جريمه نقدی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعيد حداديان و منصور ارضی، دو مداح مذهبی از سوی دولت متهم شده بودند که در ماه رمضان سال گذشته عليه مشايی سخنان “توهين‌آميزی” بيان کرده‌اند.

ارضی از اين اتهام تبرئه ولی حداديان محکوم شده است.

علی‌اصغر حسينی، وکيل مشايی در مورد اين حکم به خبرگزاری مهر گفت: “من نيز اين حکم را شنيده‌ام اما تاکنون رأی دادگاه به بنده ابلاغ نشده است، هفته گذشته برای پيگيری ماجرا به دادگاه انقلاب رفتم که در آن‌جا اعلام شد رأی پرونده صادر شده و در مرحله تايپ است.”

وی افزود: “به احتمال قوی حکم دادگاه تا يک هفته ديگر ابلاغ می‌شود اما تا آن زمان نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.”

اسفنديار رحيم مشايی همچنين از داوود احمدی‌نژاد برادر رئيس‌جمهور ايران و رضا گل‌پور، نويسنده با اتهاماتی مشابه شکايت کرده است

در همين حال عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نيز به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: “حکم آن‌ها صادر شده است که يکی از آن‌ها تبرئه و ديگری محکوم شده است.”

دادستان تهران از اعلام اسامی اين دو مداح به دليل قطعی نشدن حکم خودداری کرده است.

مشايی همچنين از داوود احمدی‌نژاد برادر رئيس‌جمهور ايران و رضا گل‌پور، نويسنده با اتهاماتی مشابه شکايت کرده است.

مشايی از چهره‌های جنجالی دولت احمدی‌نژاد است که با وجود انتقادات گسترده‌ای که عليه وی وجود دارد اما احمدی‌نژاد حاضر به کنار گذاشتن‌اش از دولت نشده است.

سخنان مشايی درباره “مکتب ايرانی و دوستی مردم ايران با همه ملت‌ها” از جمله بحث‌انگيزترين مواضع وی بوده که انتقادهای تندی را از سوی برخی از مراجع تقليد شيعه و چهرهای ‌اصولگرا به دنبال داشته است.

اصولگريان منتقد دولت از مشايی به عنوان “سردسته جريان انحرافی دولت” نام می‌برند.