رئيس قوه قضائيه ايران به گزارش اخير احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران اعتراض کرد و گفت اعدام در تمام کشورهای اسلامی هست و جزو ارزشهای اسلامی است.
آيتالله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران، امروز، چهارشنبه ۲۶ مهرماه در سخنانی به گزارش جديد احمد شهيد، گزارشگر ويژه وصعيت حقوق بشر در ايران و موضوع مورد اشاره اين گزارش درباره اعدامها در ايران پرداخت و اين امر را “تعرض به قوانين اسلامی” دانست.
وی گفت: “نهتنها در ايران بلکه در تمام کشورهای اسلامی [اعدام] وجود دارد و در واقع ارزشهای اسلامی تمام مسلمانان جهان است، اما جای سئوال اين است که چرا تنها به ايران فشار میآورند و با ديگران کاری ندارند.”
گزارش سوم احمد شهيد شامگاه روز پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱ در نيويورک منتشر گرديد و در آن آزادی فوری همه زندانيان سياسی و عقيدتی و توقف اجرای احکام اعدام درخواست شد.
وی خواهان توقف اجرای همه احکام اعدام بهويژه اعدام نوجوانان، و ديگران، تا زمان برقراری استانداردهای محاکمه عادلانه شده است.
آيتالله صادق لاريجانی: در جمهوری اسلامی ايران مطلقا اعدامی سياسی نداريم و افراد اعدامی يا قاچاقچی مواد مخدر يا متعرضان به جان و مال و نواميس مردم بودهاند
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران در واکنش به انتشار گزارش سوم احمد شهيد، طی بيانيهای آن را حاوی مطالب تکراری و مغرضانه و کاملا سياسی خواند.
رئيس قوه قضائيه در ادامه سخنان خود تأکيد کرد: “در جمهوری اسلامی ايران مطلقا اعدامی سياسی نداريم و افراد اعدامی يا قاچاقچی مواد مخدر يا متعرضان به جان و مال و نواميس مردم بودهاند.”
وی افزود: “پارهای از قوانين و مقررات مربوط به اعدام، قوانين خاص جمهوری اسلامی ايران نيست و تمام مسلمانان به آن معتقد هستند و کشورهای اسلامی بايد نسبت به اين گونه تعرضها به قوانين اسلامی سکوت نکنند.”
رئيس قوه قضائيه ايران در حالی وجود اعدام سياسی در ايران را انکار میکند که طی سه سال اخير چندين زندانی سياسی از جمله فرزاد کمانگر، علی حيدريان، فرهاد وکيلی، شيرين علمهولی، مهدی اسلاميان، جعفر کاظمی و محمدعلی حاجآقایی، در ارديبهشت ۱۳۸۹ و طه (علی) حيدريان ناصر (عبدالرحمان) حيدريان، عباس حيدريان، علی شريفی در خردادماه سال جاری اعدام شدهاند.
همچنين چندين زندانی سياسی ديگر از جمله حبيبالله لطيفی، رشيد آخکندی، مصطفی سليمی، شيرکو معارفی، حبيبالله گلپریپور، زانيار مرادی و لقمان مرادی نيز حکم اعدام خود را دريافت کردهاند.
رئيس دستگاه قضايی جمهوری اسلامی ايران مبنای گزارشهای احمد شهيد را براساس “حرفها و ادعاهای يکجانبه معاندان جمهوری اسلامی ايران” دانست و گفت: “البته جمهوری اسلامی ايران به اينگونه ادعاهای مغرضانه توجهی نمیکند اما موضوع اين است که چرا دشمنان ايران و اسلام چنين بیمنطق هستند و در حالی که حتی درخود آمريکا هم مجازات اعدام وجود دارد و در حالی که آمريکايیها با حضور در افغانستان کشت خشخاش را چندين برابر کردهاند و ايران را در معرض آسيبهای جدی از طريق ورود مواد مخدر کردهاند نسبت به اجرای قوانين اسلامی در کشور ما متعرض هستند.”
وی همچنين گفت: “در اجرای امنيت اجتماعی و برخورد قاطع با مجرمان گوشمان به اين حرفها بدهکار نيست و با اجرای دقيق قوانين با سرعت خاطيان را به سزای اعمال پليدشان میرسانيم.”
چه احمد شهيد و گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل و چه بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل در گزارشهای متعدد خود حتی نسبت به اعدام مجرمان مواد مخدر نيز اعتراض کرده و گفتهاند چنين جرمی طبق قوانين بينالمللی حکم اعدام و اشد مجازات را شامل نمیشود.
ايران به نسبت جمعيت خود بيشترين تعداد اعدامها در جهان را دارد.
اعدام «ارزش» اسلامی؟
سران جمهوری اسلامی و در راس این مهره کوچک خامنه ای میدانند که دنیای کنونی ربطی با اسلام عهد جاهلیت ندارد، هر چند ندانند در آن اسلام هم اعدام «ارزش» به حساب نمی آمده. اما در همین عصر جدید حذف فیزیکی، بیش از همه( از جمله مافیا و تروریست های متعصب)؛ در مقیاس وسیع توسط دیکتاتورانی چون هیتلر و استالین انجام شد. با “منطق” آقای لاریجانی یا چین که بالاترین رقم اعدام را داراست اسلامی است و یا آیت الله خامنه ای کمونیست است.
اعدام، خود جنایت و تقدس دادن به آن پلیدی مضائفی است که تنها از جانیان ایرانی ای بر میآید که مسئول قتل ایرانیان، سوری ها، افغان ها، عراقی ها و یهودیان هستند. آیا تاریخ چنین وقاحتی را در حافظه خود دارد؟
کاربر مهمان / 17 October 2012
وای به حال اسلام اگر هر عمل وحشیانه را با اسلام میتوان توجیه کرد. این نوع توجیه هیچ عقل و دانش و وارد بودن به اصول حقوقی نه میخواهد هر چه سوال انگیزاست میگویی این ارزش اسلامی است. اگر اسلام چنین است پس هیچ ارزشی ندارد یا اینکه ملاهای حکومتدار ایرانی عمدا ان را توهی از ارزش میسازند. شاید این یک سیاست کاربردی است ما قابل به ادراک ان نیستیم.
کاربر مهمان / 17 October 2012
اگر اعدام یک ارزش اسلامی است پس حتما عیبی ندارد که در آینده این حکم برای حضرات سردمداران جمهوری اسلامی و یا آقازاده های ایشان اجرا شود.
کاربر مهمان / 17 October 2012
اعدام جزو ارزشهای اسلامی است این اخوند دقیقن درست می گوید کشتن انسانها بطور کلی جزوه ارزشهای اسلامی است همانطور که شلاق زدن دست و پا بریدن از بلندی پرتاب کردن یا سنگسار کردن جزو ارزشهای اسلامی هستند همانطور که ارزش یک زن به اندازه بیضه چپ یک مرد مسلمان جزوه ارزشهای اسلامی است همانطور که کشتنه بچه بدست پدر هیچ مجازاتی در پی ندارد جزو ارزشهای اسلامی است باور نمیکنید قوانین قضایی حکومت اسلامی در ایران را بخوانید که از این قوانین وحشتناکتر هم وجود دارد ببینید چند بار کلمه شتر در مقابل جان انسانها امده است شما مراجعه کنید به قران خودتان متوجه خواهید شد که الله در بسیاری از جاها به کشتن غیر مسلمانان دستور اکید میدهد ولی این اخوند در انجا که میگوید در تمام کشورهای مسلمان اعدام وجود دارد دروغ میگوید در کشور ترکیه مسلمان اعدام وجود ندارد باز هم این اخوند در انجا که می گوید ما اعدام سیاسی نداریم دروغ یا همان تقیه شیعه ای میکند در همین 2 سال گذشته جندین نفر را به طور رسمی و صدها نفر را بطور غیر رسمی به اتهام سیاسی اعدام کردند در سالهای 60 تا 67 هزاران هزار نفر را در زندانهای حکومت اسلامی که حکمشان را گرفته بودند و یا حکمشان در حال پایان بود یا به پایان رسیده بود در کمال اخلاق اسلامی اعدام کردند یعنی جنایت علیه بشریت انجام دادند این اخوند خود با زبان خود دارد می گوید اسلام با دموکراسی مثل اب با روغن است که هیچ وقت در کنار هم نمیتوانند وجود داشته باشند فقط این ماله کشان اسلامی ایرانی این ادعای پوچ و حتی مسخره را بیان میکنند که اسلام با دموکراسی همخوانی دارد که در اخر هم راهی به جاهی نخواهند برد و رو سیاه خواهند شد
کاربر مهمان / 17 October 2012
موندم مردم ایران چرا اینجوری هستند. مطمئنم که اکثریت جامعه موافق نظر این آخوند هستند. یادم می آد با یکی از دوستانم درباره اعدام بحث می کردیم. می گفت مگه می شه کسی رو که از قصد انسانی رو کشته نکشت؟! می گفتم این همه کشور هستند که حکم اعدام ندارند و حتما جوابی قانع کننده برای سوالت دارن. حاضری بری دنبالش تا بفهمی؟
واقعا چند درصد مردم ایران اهل مطالعه هستند که بشه امید داشت به آینده ای بدون اعدام. من که امیدی ندارم.
کاربر مهمان / 17 October 2012
محمدرضا رحیمی که در دادگاه های اختلاس بیمه ایران با نام اختصاری م.ر به فساد متهم شده اما پیگرد قضایی او با حکم حکومتی رهبری متوقف شده، پس از آنکه دادگاه رسیدگی به بیمه ایران به اتمام رسید همچنان در حاشیه امنیتی است.!!
کاربر مهمان / 18 October 2012
شرم کنيد و مردم ايران را رها کنيد….
قتل نفس ارزش اسلامی است ؟
شکنجه و تجاوز و شلاق زندانيان چی ؟!
کاربر مهمان / 18 October 2012
دزدان ميلياردي دولتي چي ؟ مصونند؟
کاربر مهمان / 18 October 2012
به امید روزی که تو صادق لاریجانی و دیگر برادرهات رو از یه خونه ته کوچه پس کوچه های لبنان بیرونت بکشن و همون جا بصورت اسلامی اعدامتون کنن ….هیچ توالت در ایران اینفدر بوی بد و بوی گندیگی نمی ده که از دهان تازی زاده های اشغالگر ایران بوی گند طراوات مغزی و بیسوادی هر دقیقه و هر ساعتی بیرون میزنه !!! ای کاش ساکنان ایران بجای خرید و قاچاق کردن تریاک و شیشه لطفی کنن و ****اصلحه تهیه کنن ..و به جای کشتن زن و بچه و بجان این تازی ها بیفتند ….که اگر هم صادق آقا دارشون میزنه لااقل باشرافت بمیرن و نه با التماس به تازی ها!!!
haghighatgo / 18 October 2012
این آخوند درست میگه چون یک اسلام شناس هست.
در اسلام کارهای بسیار وحشیانه تر از اعدام هم وجود دارد. مثل سنگسار و قطع عضو.
من فقط موندم در کار بعضی از افراد جاهل که بدون اینکه قران به زبان فارسی و کتاب های تاریخ اسلام و حدیث های معتبر را مطالعه کرده باشند هی تکرار میکنند که نه در اسلام این وحشیگری ها وجود ندارد .
سکینه / 18 October 2012
اولا این برادران لاریی **** متولد غراق هستند و ایرانی نیستند. در ثانی از پسوند اسمشان انتظار چی دارید؟
کاربر مهمان / 18 October 2012
اعدام یکی از ارزشهای اسلامی تمام مسلمانان جهان است!!!!
وای از جامعه ای که یکی از ارزش هایش کشتن انسان است. امید است این ارزش در باره این ملا حتما اجرا شود.
نازنین / 18 October 2012
خب اگه اعدام خوبه پس ملت ایران باید زودتر طعم اعدام رو به خود مزدورش و برادرهاش بچشونن تا ببینه که چه مزه ای داره
کاربر مهمان / 18 October 2012
من فقط در تعجبم از ملّت ایران که سر خود را زیر برف فروکرده و هنوز به اسلام اعتقاد دارند. خودمان را گول نزنیم مردم به این دین اعتقاد دارند و این را ملایان حاکم میدانند و برای همین هم هر کاری میخواهند میکنند و آنرا به پای اسلام میگذارند. بیشتر مردم ایران هم هنوز یک کتاب درباره اسلام نخوانده اند و این دین را فقط به ارث بردهاند در واقع به چیزی اعتقاد دارند که از آن هیچ نمیدانند.هر انسان عاقلی تابحال فهمیده بود که هیچ مذهبی قابل اصلاح نیست. فقط باید آنرا شناخت. این امیدواری برای اصلاح چیزی که از آن اطلاع درستی هم نداریم خنده اور است.
کاربر مهمان / 18 October 2012
این چه دینی است که یکی از ارزش هایش اعدام است؟ امروزه اکثر کشورهای جهان اعدام را متوقف کرده اند. مگر به فرمایش اسلام خدای جان داده نیست که فقط حق جان ستاندن دارد. کجای اسلام در ابتدای امر برای سرقت، خیانت، قاچاق مواد، یا قاچاق مواد مخدر کسی را اعدام می کردند؟ چرا از خودتان حرفهای بی ربط درآورده اعدام را یکی از ارزش های دین اسلام می کنید. پس دشمنان حق دارند که اسلام را دین کشت و کشتار و شمشیر بنامند. آن عطوفت و رافتی که بارها به آن اشاره کرده اید چه شد. آیا صحیح است که به سبب حفظ منافع خود اینگونه به دین اسلام ضربه بزنید؟
قاسم آقا / 18 October 2012
به قول فردوسی:
اگر مرگ داد است؛ پس بیداد چیست؟
کاربر مهمان / 19 October 2012
عجب مسلمانانی بوده اند استالین و هیتلر
کاربر مهمان / 19 October 2012