هيئت نظارت بر مطبوعات ايران به روزنامه مغرب در مورد “برخی تخلفات” تذکر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اين هيئت روز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ در نشست هفتگی خود به “تخلفات” روزنامه مغرب رسيدگی کرده است. جزئيات بيشتری درباره اين “تخلفات” اعلام نشده است.

در همين حال روز دوشنبه محمدمهدی امامی ناصری، ‌مديرمسئول روزنامه مغرب از سوی مأموران دادستانی تهران بازداشت شد.

روزنامه مغرب، امروز در حالی منتشر شده که برخی صفحات آن از روزهای گذشته انتخاب شده و به صورت تکراری دوباره چاپ شده‌اند. اين روزنامه دليل چاپ صفحات تکراری را اتفاقات ديروز و دير آماده شدن روزنامه و تعطيل بودن چاپخانه‌ها اعلام کرده است.

روزنامه مغرب، امروز در حالی منتشر شده که برخی صفحات آن از روزهای گذشته انتخاب شده و به صورت تکراری دوباره چاپ شده‌اند

بر پايه گزارش‌ها مديرمسئول روزنامه مغرب به دليل مسائل غيرمطبوعاتی بازداشت شده است. امامی ناصری از جمله مشاوران محسن رضايی در دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری ايران بود.

روزنامه مغرب از آغاز شهريورماه سال جاری به کيوسک روزنامه‌ها آمد و رويکردی انتقادی نسبت به دولت دارد. با اين حال در آغاز فعاليت آن گفته می‌شد محمدرضا رحيمی، معاون اول رئيس‌جمهوری از اين رسانه حمايت مالی کرده و حتی وامی ۱۰۰ ميليون تومانی نيز به اين روزنامه وعده داده است اما محمدمهدی امامی ناصری اين موضوع را تکذيب کرد و گفت: “ما حتی يک ريال کمک مالی از هيچ نهاد دولتی، حاکميتی و حتی خصوصی دريافت نکرده‌ايم و اگر کسی بتواند چنين مسئله‌ای را ثابت کند ما يک جايزه ۱۰۰ ميليون تومانی به او می‌دهيم.”

پس از آن شبکه ايران که به روزنامه دولتی ايران وابسته است اعلام کرد که روزنامه مغرب توانسته بود با سفارش حميد محمدی، ‌قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی و رئيس مرکز هماهنگی و توسعه و ترويج فرهنگ قرآنی از امکانات تبليغاتی رايگان در شهر تهران بهره‌مند شوند.

روزنامه مغرب، که ادامه راه روزنامه فرهنگ آشتی است، پيش از انتشار رسمی، تبليغات گسترده‌ای را در سطح تهران تدارک ديده بود.

در روزهای اخير فشار بر مطبوعات ايران افزايش يافته است. هفته گذشته روزنامه شرق نيز به دليل انتشار يک کاريکاتور توقيف شد.