آيت‌الله وحيد خراسانی از مراجع تقليد شيعه در ايران، طی سخنانی شديداللحن از سکوت پاپ در برابر ساخت فيلم “بی‌گناهی مسلمانان” انتقاد کرد.

به گزارش تارنمای رسمی اين مرجع تقليد شيعه، وی گفت: “ای پاپ وامانده که سکوت می‌کنی، عرضه داری جواب اين را بدهی؟ اگر قرآن نبود به حکم تورات و انجيلی که الان هست، عيسی بن مريم، ولد الزنا است و ولد الزنا محروم از ملکوت خدا است پس هم نسب عيسی، هم حسب عيسی به برکت نفس خاتم انبياء است.”

فيلم “بی‌گناهی مسلمانان” اعتراض‌های گسترده‌ای را در کشورهای اسلامی به دنبال داشته است.

در پی انتشار بخش‌هايی از فيلم “بی‌گناهی مسلمانان” در سايت يوتيوب اماکن ديپلماتيک آمريکا و برخی کشورهای غربی در کشورهای اسلامی مورد تهاجم قرار گرفتند که اين اتفاقات به کشته شدن سفير و سه کارمند ايالات متحده در ليبی منجر شد.

آيت‌الله وحيد خراسانی: اگر قرآن نبود به حکم تورات و انجيلی که الان هست، عيسی بن مريم، ولد الزنا است و ولد الزنا محروم از ملکوت خدا است

سازنده فيلم “بی‌گناهی مسلمانان” ناکولا باسيلی ناکولا (نقوله باسيلی نقوله)، نام دارد و از مسيحيان قبطی مصر است که در آمريکا سکونت دارد و با نام “سم باسيلی” به ساخت اين فيلم اقدام کرده است.

در همين حال هنرپيشه زن فيلم ضداسلامی که باعث شورش‌های گسترده‌ای در خاورميانه شد، عليه سازنده اين فيلم شکايت کرد و از قاضی دادگاه خواست دستور به حذف آن فيلم از وب‌سايت يوتيوب بدهد.

سيندی لی گارسيا ۱۹ سپتامبر (۲۹ شهريور) شکايت‌نامه خود را تحويل مقامات قضايی آمريکا در لس ‌آنجلس داد، ادعا کرد که ناکولا باسيلی ناکولا (نقوله باسيلی نقوله)، مردی که عامل اصلی فيلم ضداسلامی “بی‌گناهی مسلمانان” است او را فريب داده است.

او گفت، از محتوای اين فيلم ضداسلامی بی‌خبر بوده و در فيلمنامه‌ای که او دريافت کرده بود هيچ اشاره‌ای به پيامبر اسلام و محتوای جنسی و مذهبی فيلم نشده بود.

بر اساس اين گزارش، او گمان می‌کرده است که در فيلمی درباره مصر باستان ايفای نقش می‌کند و “جنگجويان صحرا” نام دارد.

سيندی لی گارسيا همچنين مدعی شد، ديالوگ‌های فيلم که حاوی پيامی ضداسلامی است، بعدها، پس از انجام مراحل فيلم‌برداری به آن اضافه شده‌اند و اين که تصويری که در آن از پيامبر اسلام ارائه می‌شود، دروغين است.

او گفت: “اين فيلمی شرم‌آور و سزاوار سرزنش است.”