شورای هماهنگی راه سبز اميد وابسته به مخالفان حکومت ايران در نامه‌ای به دبيرکل سازمان ملل متحد، دبيرکل سازمان کنفرانس اسلامی و مديرکل يونسکو از توليد فيلم “بی‌گناهی مسلمانان” ابراز تأسف کرد.

به گزارش تارنمای کلمه، اين شورا در نامه خود گفته است: “گروهی از صهيونيست‌های حامی تهيه‌ و توزيع اين فيلم، مستمسکی در اختيار افراطيون اسلام‌ستيز قرار داده‌اند تا جهل و نفرت را هم‌زمان نشر دهند و خشونت و دشمنی و کينه را تکثير کنند.”

شورای هماهنگی راه سبز اميد، ساخت و انتشار اين فيلم  را “زمينه‌ساز دور جديدی از خشونت و ناامنی در جهان” توصيف کرده است.

در اين نامه آمده است: “توهين بی‌پروا به شخصيت گرانقدر پيام‌آور اسلام، رسول دوستی و صلح و نوع‌دوستی، عقايد و ارزش‌ها و علائق بيش از يک ميليارد مسلمان را در جهان، به‌شدت آزرده ساخته و مورد طعن و توهين قرار داده است.”

شورای هماهنگی راه سبز اميد از دبيرکل سازمان ملل، دبيرکل سازمان کنفرانس اسلامی و مديرکل يونسکو خواسته است “در راستای پاسداشت ارزش‌های مقدس دينی صدها ميليون مسلمان جهان از هر آنچه در امکان دارد، دريغ نکنند

شورای هماهنگی راه سبز اميد از دبيرکل سازمان ملل، دبيرکل سازمان کنفرانس اسلامی و مديرکل يونسکو خواسته است “در راستای پاسداشت ارزش‌های مقدس دينی صدها ميليون مسلمان جهان و برای پيشگيری از تکثير نفرت و انتشار توهين و بازتوليد خشونت و برای تحقق جهانی که در آن صلح و مدارا و نوع‌دوستی جاری و مسلط باشد، از هر آنچه در امکان دارد، دريغ نکنند.”

با اين حال اين شورا به‌طور مستقيم به خشونت مسلمانان افراطی در کشورهای مختلف و کشتن سفير آمريکا و سه کارمند سفارت اين کشور در ليبی اشاره‌ای نکرده است.

سازنده فيلم “بی‌گناهی مسلمانان” ناکوله (نقوله) باسلی نام دارد و از مسيحيان قبطی مصر است که در آمريکا سکونت دارد و با نام “سم باسيلی” به ساخت اين فيلم اقدام کرده است.

به دنبال انتشار بخش‌هايی از اين فيلم در يوتيوب، تظاهرات‌ در کشورهای اسلامی برپا شد. از جمله حملات مسلحانه‌ای به کنسولگری ايالات متحده در شهر بنغازی ليبی صورت گرفت که به کشته شدن سفير و سه کارمند سفارت آمريکا در ليبی منجر شد.

در کشورهای ديگری چون سودان نيز به سفارت کشورهای غربی حمله شد.

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران با انتشار پيامی به‌شدت از فيلم “ضد اسلامی” انتقاد کرد و متهم اصلی آن را آمريکا و اسرائيل دانست.

وی انتشار اين فيلم را ” اقدامی جنون‌آميز و نفرت‌انگيز” خواند و گفت: “پشت صحنه اين حرکت شرارت‌بار، سياست‌های خصمانه صهيونيسم و آمريکا و ديگر سران استکبار جهانی است.”

هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، هفته گذشته انتشار اين فيلم را محکوم کرد و آن را “مشمئزکننده” خواند. کلينتون تأکيد کرد که اين ويدئو هيچ ارتباطی با دولت آمريکا ندارد.

در همين حال محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران نيز در اين رابطه نامه‌ای به دبيرکل سازمان کنفرانس اسلامی نوشت.

خاتمی “اهانت به مقدسات همه اقوام و مذاهب و ملل” را امری ناپسند دانست و آن را در مقابل “طرح خيرخواهانه گفت‌وگوی تمدن‌ها” خواند.

محمد خاتمی انتشار اين فيلم را “جنايتی” دانست که “احساسات صدها ميليون مسلمان” را جريحه‌دار کرده است.