اخضر ابراهيمی، سفير جديد سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه گفت، به پايان رسيدن نبرد در سوريه با تلاش‌های ديپلماتيک “تقريبأ غيرممکن” است و اين تلاش‌ها نمی‌تواند کافی باشد.

به گزارش رويترز، ابراهيمی در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی جهان که روز دوشنبه، سه سپتامبر (۱۳ شهريور) پخش شد، اظهار داشت: “من می‌دانم که چقدر اين کار دشوار است. تقريبأ غيرممکن است. من نمی‌توانم بگويم غيرممکن، بلکه تقريبأ غيرممکن است.”

اين ديپلمات الجزايری همچنين گفت: “ما کار زيادی نمی‌کنيم و همين به خودی خود بار وحشتناکی است.”

ابراهيمی از اواخر ماه اوت جانشين کوفی عنان، سفير سابق سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه شده است.

اخضر ابراهيمی: به من می‌گويند مردم دارند می‌ميرند و شما چه کار می‌کنيد. ما هم کار زيادی نمی‌کنيم. همين به خودی خود بار وحشتناکی است

کوفی عنان پس از آن‌که شورای امنيت سازمان مل متحد را مورد انتقاد قرار داد که مانع تلاش‌ها برای پيدا کردن راه حلی در نبرد سوريه شده است، از سمت خود استعفا داد.

در طول قيام ۱۷ ماهه مردم سوريه عليه حکومت بشار اسد حدود ۲۰ هزار تن کشته شده‌اند.

اخضر ابراهيمی گفت “از بار اين مسئوليت” که بر شانه‌هايش است می‌ترسد و ديپلماسی برای پايان بخشيدن به خشونت‌ها کافی نيست.

او اظهار داشت: “به من می‌گويند مردم دارند می‌ميرند و شما چه کار می‌کنيد. ما هم کار زيادی نمی‌کنيم. همين به خودی خود بار وحشتناکی است.”

ابراهيمی همچنين گفت که احساس می‌کند مقابل يک ديوار ايستاده و از روزنه‌های آن نور اميدی را جست‌وجو می‌کند.

او افزود: “من اين مسئوليت را با چشمان باز پذيرفتم و و هيچ توهمی هم ندارم.”

اخضر ابراهيمی ديپلمات و سياست‌مدار الجزايری و از مأموران و مشاوران سازمان ملل متحد است که به‌عنوان نماينده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب برای حل بحران‌ها در مناطق مختلف از جمله عراق، افغانستان، لبنان، سوريه، هائيتی و آفريقای جنوبی انجام وظيفه کرده است. او دوره‌ای نيز وزير امور خارجه الجزاير بود.