فيلم سينمايی “به هر قيمت”‌ ساخته رامين بَحرانی، فيلمساز ايرانی – آمريکايی در جشنواره فيلم ونيز به نمايش گذاشته شد.

“به هر قيمت”‌، پنجمين فيلم بلند سينمايی رامين بَحرانی، کارگردان و فيلمنامه‌نويس ايرانی – آمريکايی مقيم آمريکا روز جمعه دهم شهريورماه در بخش مسابقه ليدو جشنواره فيلم ونيز به نمايش درآمد.

اين فيلم، يکی از ۱۸ فيلمی است که در بخش مسابقه بين‌الملل شصت‌ونهمين دوره جشنواره فيلم ونيز برای دريافت جايزه شير طلايی رقابت می‌کنند.

فيلمنامه‌ اين فيلم نوشته‌ مازيار بحرانی و اليزابت نيوتن است و دنيس کوايد، زاک افرون‌، کيم ديکنز و هيتر گراهام در اين فيلم نقش‌آفرينی می‌کنند.

“به هر قيمت” روايتگر زندگی يک مرد جوان است که رؤيای تبديل شدن به يک راننده مسابقه حرفه‌ای را در سر دارد،‌ در حالی که پدرش خانواده را به او واگذار کرده است. در ادامه داستان پدر و پسر در شرايط غيرمنتظره‌ای قرار می‌گيرند که گذران زندگی‌‌شان را تهديد می‌کند.

“به هر قيمت” روايتگر زندگی يک مرد جوان است که رؤيای تبديل شدن به يک راننده مسابقه حرفه‌ای را در سر دارد،‌ در حالی که پدرش خانواده را به او واگذار کرده است

رامين بحرانی در نشست مطبوعاتی با موضوع اين فيلم گفت: “واقعأ می‌خواستم فيلمی بسازم که همه تماشاگران از ديدن آن لذت ببرند. شما با احساسات شخصيت‌ها و داستان همراه می‌شويد.”

افزون بر اين، فيلم “به هر قيمت” قرار است در جشنواره فيلم تلوريد آمريکا نيز به نمايش درآيد. اين جشنواره از روز گذشته جمعه دهم شهريور (۳۱ اوت) آغاز و تا فردا يکشنبه ۱۲ شهريور (دوم سپتامبر) ادامه خواهد داشت.

رامين بحرانی، يکی از شناخته شده ترين چهره های سينمای مستقل آمريکا سال ۱۳۵۴ (۱۹۷۵) از خانواده‌ای ايرانی در وينستون سيلم کارولينای شمالی به دنيا آمد.

بحرانی دانش‌آموخته رشته تئوری سينما از دانشگاه کلمبيا است. پايان‌نامه دانشجويی وی فيلمی به نام “بيگانگان” بود که  آن را سال ۲۰۰۰ در ايران ساخت. وی خود  نيز در اين فيلم نقش اصلی‌ را بازی کرد.

بحرانی سال ۲۰۰۵ با فيلم “گاريچی” به شهرت رسيد. اين فيلم نخستين بار در جشنواره ونيز به نمايش درآمد و بعدها در جشنواره‌هايی چون لندن، تسالونيکی و ساندنس بر روی پرده رفت.

فيلم بعدی او به نام “اوراقچی”  سال ۲۰۰۷ برای نخستين بار در دنيا در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن و نيز در جشنواره‌های تورنتو، لندن، برلين، استانبول، سيدنی، کارلووی واری و … به نمايش درآمد.

سومين فيلم بلند بحرانی به نام “خداحافظ سولو” نيز سال ۲۰۰۸ برای نخستين بار در جشنواره ونيز به روی پرده رفت و جايزه فيپرشی بهترين فيلم را از آن خود کرد. اين فيلم سپس در جشنواره‌های تورنتو، لندن، کارلووی واری و… نمايش داده شد.

از ديگر آثار اين فيلمساز می‌توان به فيلم ” تخته‌نرد” (۱۹۹۸) و “کيسه پلاستيکی” (۲۰۰۹) اشاره کرد.

نشريه آبزرور، رامين بحرانی را به همراه سه کارگردان ديگر، به‌عنوان فيلمسازان مستقل برتر نسل جديد سينمای آمريکا معرفی کرده است.

لئونارد مالتين، منتقد سرشناس آمريکايی فيلم سينمايی “اوراقچی” بحرانی را يکی از پنج فيلم برتر سال ۲۰۰۸ معرفی کرده و گفته است: “در جامعه‌ای متکی بر رسانه‌ و شيفته بلاک‌باسترها مانند آمريکا بيشتر آدم‌ها درباره فيلم‌های کوچک‌تر و نامتعارف چيزی نشنيده‌اند و طبعأ به ديدن اين فيلم‌ها نمی‌روند.”