ایالات متحده تحریم‌های جدیدی علیه سوریه و متحدانش تصویب کرد. در همین حال هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا به منظور  گفت‌وگو درباره بحران سوریه  راهی کشور ترکیه شد.
 
به گزارش رویترز کلینتون که سفر یازده روزه خود به آفریقا را به پایان رسانده‌ است، امروز ۱۱ اوت (۲۱ مرداد)از کشور کوچک گابون در غرب آفریقا به استانبول سفر کرد تا با نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکیه درباره سوریه گفت‌وگو کند.
 
رویترز این سفر را در راستای “برنامه‌ریزی برای سقوط بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه” ارزیابی کرده است.
 
کلینتون همچنین در این سفر با جمعی از چهره‌های اپوزیسیون سوریه دیدار خواهد کرد، مقامات آمریکا در هفته‌های اخیر پیروزی‌های شورشیان در میدان‌های جنگ و نیز فرار چهره‌های ارشد نظامی و سیاسی سوریه از جمله ریاض حجاب، نخست وزیر سوریه را نشانه‌های سقوط بشار اسد دانسته‌اند
به گفته مقامات آمریکا، کلینتون در سفر یک روزه خود به استانبول در جریان نگرانی‌ها و ملاحظات ترکیه در رابطه با تحولات سوریه قرار می‌گیرد.
 
از نگاه آمریکا، کشور ترکیه یکی از اصلی‌ترین منتقدان دمشق است. در عین حال این کشور نقشی کلیدی در حمایت از اپوزیسیون سوریه ایفا می‌کند و برای آن‌چه مقامات آمریکا “سقوط اجتناب‌ناپذیر” حکومت بشار اسد می‌نامند، برنامه‌ریزی می‌کند.
 
مقامات آمریکا به طور خاص علاقه دارند تحلیل‌های ترکیه را در رابطه با این مسئله که از پی قیام مردم سوریه و آشوب‌های آن، کدام نیروهای سیاسی ظهور خواهند کرد، بشنوند.
 
کلینتون همچنین در این سفر با جمعی از چهره‌های اپوزیسیون سوریه دیدار خواهد کرد. او و دیگر مقامات آمریکا در هفته‌های اخیر پیروزی‌های شورشیان در میدان‌های جنگ و نیز فرار چهره‌های ارشد نظامی و سیاسی سوریه از جمله ریاض حجاب، نخست وزیر سوریه را نشانه‌های سقوط بسار اسد دانسته‌اند.
 
روز گذشته، جمعه نیز در واشنگتن، وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه تحریم‌های جدیدی علیه سوریه تصویب کردند، این تحریم‌ها شامل شرکت دولتی نفتی سیترول در سوریه می‌شود که به ایران بنزین صادر کرده ‌است.
 
حزب‌الله لبنان نیز مشمول این تحریم‌های جدید است، مقامات آمریکا، کمک‌های لجستیکی “گسترده‌” این گروه به حکومت بشار اسد  را دلیل تحریم‌های جدید حزب‌الله عنوان کرده‌اند.
 
این تحریم‌ها اگرچه به حکومت اسد ضربه زده، با این حال هنوز نتوانسته‌ است آن را از سرکوب قیام مردم سوریه بازدارد.