يک مقام سپاه پاسداران ايران، مواد مخدر را از ريشه‌های “جنگ نرم” ناميد و گفت آمار استفاده از اين مواد در بين تحصيل‌کردگان در اين کشور افزايش يافته است.

به گزارش خبرگزاری ارس، آيت‌ قربانی‌فر، دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر سپاه پاسداران ملاير گفت: “مواد مخدر امروز از معضل به يک تهديد ملی تبديل شده است.”

به گفته وی “يکی از راه‌هايی که باعث می‌شود جامعه به فساد کشيده شود بحث مواد مخدر است و امروز دشمن با هدف کم کردن اراده و از بين بردن هويت اسلامی جوانان در ترويج مصرف مواد مخدر در کشور تلاش کرده و اين آفت بزرگ امروز کشور است.”

وی افزود: “بيشتر طلاق‌ها، سرقت، قتل، جرايم منکراتی، آمار بالای زندانيان، مبتلايان به ايدز و جرايم عمومی ناشی از مواد مخدر است.”

بر پايه آمارهای سازمان ملل، ايران يکی از بزرگ‌ترين مصرف‌کننده‌های مواد مخدر در جهان محسوب می‌شود

بر پايه آمارهای سازمان ملل، ايران يکی از بزرگ‌ترين مصرف‌کننده‌های مواد مخدر در جهان محسوب می‌شود.

براساس آمار‌های رسمی، در ايران حدود سه ميليون نفر معتاد وجود دارد. مرضيه وحيد دستجردی، وزير بهداشت ايران سه هفته پيش گفت با درنظرگرفتن خانواده‌های معتادان، پنج تا ۱۰ ميليون نفر از ايرانيان درگير معضل اعتياد هستند.

وی افزود: “۲۵ و هفت دهم درصد از جمعيت معتادان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال قرار دارند.”

به گفته وزير بهداشت ايران هم‌اکنون، نزديک به ۹۴.۸ درصد از جمعيت معتادان اين کشور را مردان و ۵.۲ درصد را زنان تشکيل می‌دهند‌.”

۲۳ خردادماه سال جاری حميد صرامی؛ مديرکل فرهنگی و پيش‌گيری ستاد مبارزه با مواد مخدر ايران، از کاهش سن اعتياد از ۲۳ سال به زير ۲۰ سال خبر داده و گفته بود: “برپايه آمارهای سال ۱۳۸۶، دو ميليون معتاد قطعی در کشور وجود دارد که ۶۰ درصد از اين افراد، متأهل و دارای پنج تا شش فرزند هستند. بنابر اين، ۱۲ ميليون نفر از خانواده‌ها در برابر تهديدهای اجتماعی قرار دارند.”