معترضان مصری در اعتراض به انحلال پارلمان مصر در هفته گذشته و صدور بخشنامه‌ای که به شورای عالی نظاميان حاکم بر مصر اختيارات چشمگيری می‌بخشد و بسياری از اختيارات رئيس جمهور آينده اين کشور را از او سلب می‌کند، برای پنجمين روز به تحصن خود در ميدان تحرير قاهره ادامه دادند.

به گزارش آسوشيتدپرس، اين تحصن امروز، شنبه ۲۳ ژوئن (سوم تيرماه) در حالی به روز پنجم خود رسيده است که هر آن انتظار می‌رود نتايج دور دوم انتخابات رياست جمهوری مصر که هفته گذشته برگزار شد و تا به اين لحظه مخفی نگه داشته شده است، اعلام شود.

در عين حال، به شدت بيم آن می‌رود که اعلام نشدن احتمالی نام محمد مرسی، کانديدای گروه اخوان‌المسلمين به عنوان برنده انتخابات، به خشونت‌های تازه‌ای دامن بزند.

در حال حاضر، گمانه‌زنی‌ها در رابطه با ادامه جنگ قدرت يا حتی شدت پيدا کردن آن در سطحی خطرناک‌تر بالا گرفته است.

در حال حاضر، گمانه‌زنی‌ها در رابطه با ادامه جنگ قدرت يا حتی شدت پيدا کردن آن در سطحی خطرناک‌تر بالا گرفته است

تنش‌ها در روز چهارشنبه که کميسيون انتخابات مصر اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری را تا زمانی نامعلوم به تعويق انداخت، به اوج خود رسيد. اعضای اين کميسيون را شورای عالی نظاميان مصر منصوب کرده‌ است.

گروه اخوان‌المسلمين به فاصله کمی پس از پايان يافتن دور دوم رأی گيری‌ها در روز يکشنبه هفته گذشته اعلام کرد که کانديدای اين گروه، از کانديدای رقيب خود، احمد شفيق با کسب ۵۲ درصد در مقابل ۴۸ درصد آراء پيشی گرفته است.

اين در حالی است که بسياری معتقدند احمد شفيق، فرمانده سابق نيروی دريايی مصر کانديدايی است که شورای عالی نظاميان او را ترجيح می‌دهد. در عين حال، خود شفيق نيز مدعی پيروزی در انتخابات شده است.

به تعويق افتادن اعلام رسمی نتايج انتخابات رياست جمهوری مصر موجی از اتهامات را متوجه نظاميان حاکم بر اين کشور کرده است. معترضان مصری معتقدند که اين امر به منظور دستکاری نتايج انتخابات رخ داده است.