به دنبال انتشار عکس‌های چند جوان سوار بر قایق در دریاچه سد لفور در مازندران، مقام‌های قضایی گفته‌اند با بی‌حجابی و هنجارشکنی برخورد ویژه می‌کنند. امام جمعه بابل هم گفته این تصاویر مایه تاسف است.

جوانان قایق سوار لفور
علی مطهری رفتار این جوانان را قانون‌شکنی خوانده و گفته است دادستان نباید از انتشار عکس‌های آنان انتقاد کند

در عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده چند زن و مرد جوان سوار بر قایق شده‌اند که مردان پیراهن به تن ندارند و زنان هم روسری بر سر ندارند.

یونس حسینی‌عالمی، دادستان مازندران به خبرگزاری فارس گفته است با دستور رئیس کل دادگستری مازندران، با وجود تعطیلات در ایران به این ماجرا به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

حسینی‌عالمی گفته است:

«حضور عده‌ای از افراد به صورت مختلط و نداشتن هیچ پوشش و انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب می‌شود و قطعا با خاطیان این مساله برخورد خواهد شد.»

علی مطهری، نماینده مجلس ایران هم رفتار جوانان را قانون‌شکنی خوانده و گفته است دادستان نباید از انتشار عکس‌های آنان انتقاد کند.

دادستان گفته بود علاوه بر برخورد با جوانانی که سوار بر قایق بودند، با کسی که عکس آنان را منتشر کرد نیز باید برخورد شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اما گفته است جوانان قایق سوار اقدام ضدفرهنگی کرده‌اند و با آنها به طور جدی برخورد خواهد شد.

پلیس قایق‌های گردشگران را توقیف کرده است.

توقیف قایق‌ها
پلیس قایق‌های گردشگران را توقیف کرده است

پلیس مازندران همچنین اعلام کرده چون اداره دریاچه سد لفور به بخش خصوصی واگذار شده بود، مسئول آن احضار شده است.

اما دادستان مازندران گفته است با وجود «واگذاری مقطعی به بخش خصوصی»، نظارت بر دریاچه لفور به عهده شرکت آب منطقه‌ای است.

یونس حسینی‌عالمی گفته است بخشی از تخلفات به شرکت آب منطقه‌ای برمی‌گردد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم باید مسئولیت خود را درست اجرا کند.