يک بمب‌گذاری انتحاری در بغداد که در خودرويی مقابل دفتر اصلی امور مذهبی شيعيان صورت گرفت، منجر به ويران شدن بخش جلويی اين ساختمان سه طبقه شد و دست‌کم ۲۳ کشته به جا گذاشت.

آسوشيتدپرس به نقل از مقامات محلی گزارش داد اين حادثه که امروز، چهارم ژوئن (۱۵ خرداد) در منطقه باب‌المعظم در مرکز بغداد رخ داد، مرگبارترين حمله در عراق در سه ماه اخير به‌شمار می‌آيد.

به گفته دو افسر پليس، اين انفجار که منجر به خرد شدن شيشه‌های ساختمان‌های اطراف و وارد شدن خساراتی به خودروهای پارک شده در اين منطقه شد، ۷۰ زخمی نيز به جا گذاشته است.

خمپاره‌ای نيز ساعاتی بعد، به حوالی دفتر اصلی امور مذهبی سنی‌ها واقع در شمال بغداد اصابت کرد اما اين حادثه خسارت مالی يا جانی در پی نداشت. به‌نظر می‌رسد که اين حمله به تلافی بمب‌گذاریِ چند ساعت پيش صورت گرفته باشد.

در سال‌های اخير ميزان خشونت در عراق به شدت کاهش يافته است اما حمله به ادارات دولتی و نيروهای امنيتی با هدف تضعيف دولت ائتلافی اين کشور که شيعيان در رأس آن قرار دارند، هنوز رايج است.

اين حادثه مرگبارترين حمله در عراق از تاريخ پنجم مارس سال جاری به‌شمار می‌آيد

ساختمانی که امروز در اثر حمله انتحاری ويران شد، مقر دپارتمانی بود که نظارت بر امور مذهبی شيعيان از جمله مکان‌های مقدس و مساجد آن‌ها را در سراسر عراق بر عهده داشت.

به گفته پليس محلی، يک بمب‌گذار انتحاری اين حمله را انجام داده است. يکی از پزشکان بيمارستان محل نيز ميزان تلفات و خسارات جانی اين حادثه تأييد کرد.

اين حادثه مرگبارترين حمله در عراق از تاريخ پنجم مارس سال جاری به‌شمار می‌آيد.

در حمله پنج مارس، مهاجمان در حالی که پرچم‌های مخصوص جهاد گروه القاعده را در دست داشتند، ۲۵ مأمور پليس را در شهر حديثه واقع در غرب عراق به ضرب گلوله از پا درآورده بودند.

در هفته گذشته نيز يک سلسله بمب‌گذاری منجر به کشته شدن ۱۷ تن در بغداد و يک تن در شهر موصل واقع در شمال عراق شد.