اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی و الکساندر ماله‌گی تهيه‌کننده فيلم  جدید فرهادی نخستین جايزه رسانه‌ای اتحاديه اروپا را از آن خود کردند.

به گزارش منابع خبری، امروز، يکشنبه ۲۰ مه (۳۱ ارديبهشت) اصغر فرهادی کارگردان ایرانی و الکساندر ماله‌گی در حاشيه‌ برگزاری شصت و پنجمين دوره‌ جشنواره‌ فيلم كن، نخستین جايزه رسانه‌ای اتحاديه اروپا را از آندرولا واسيليو، کميسر اتحاديه اروپا درامور آموزش، فرهنگ، چندزبانی و جوانان دريافت کردند.
 
چندی پيش طرح فيلمنامه این فیلم از بين ۲۰۰ طرح ارائه‌شده نخستين جايزه‌ رسانه‌ای اتحاديه اروپا را به‌دست آورده بود.
 
اصغر فرهادی پیش از دریافت ‌جایزه‌ خود در این مراسم گفت: “حرف زدن درباره فیلم‌هایی که ساخته‌ام برایم سخت است چه برسد به این که پیش از ساختن فیلمی بخواهیم درباره‌ آن صحبت کنم. صحبت کردن درباره‌ فیلم ساخته نشده، مثل این است که بخواهیم درباره ویژگی‌های بچه‌ای که به دنیا نیامده‌ صحبت کنیم.
 
تازه‌ترين ساخته اصغر فرهادی، کارگردان ايرانی برنده اسکار که هنوز عنوان و جزئيات داستان آن مشخص نشده است پاييز امسال بابودجه‌ای نزديک به ۱۱ ميليون يورو در شهر پاريس مقابل دوربين می‌رود
 
فرهادی ابراز امیدواری کرد که “فیلم جدیدش با بازیگرانی از جمله ماریون کوتیار، طاهر رحیم و یک بازیگر ایرانی که بعداً به گروه افزوده خواهدشد  تماشاگران خوبی در دنیا داشته باشد.
 
پیش از این، فرهادی، يکی از صد چهره تأثيرگذار سال جهان از سوی مجله تايم در گفت‌وگو بامجله “فيلم فرانسه” هدف خود از ساختن اين فيلم را “ايجاد سئوال به‌جای پاسخ در ذهن تماشاگران” دانسته و گفته بود: “اين چيزی است که دنيای امروزبيش از هر زمان ديگر به آن نياز دارد: طرح سئوال‌های جديد در برابر جواب‌های قديمی. شايد بتوان اين سينما را سينمای پرسش‌گرانه ناميد.”
 
به گزارش منابع خبری، تازه‌ترين ساخته اصغر فرهادی، کارگردان ايرانی برنده اسکار که هنوز عنوان و جزئيات داستان آن مشخص نشده است پاييز امسال بابودجه‌ای نزديک به ۱۱ ميليون يورو در شهر پاريس مقابل دوربين می‌رود.
 
اصغر فرهادی  در حال آماده کردن نسخه نهايی فيلمنامه اين فيلم  است و طاهر رحیم، بازیگر عرب تبار فرانسوی با اصلیتی الجزایری پیش از این در فیلم‌های سینمایی “پیغامبر”، “طلای سیا
 و “عقاب” ایفای نقش داشته در آن بازی خواهد کرد.
 
طاهررحیم، در سال ۲۰۰۹برای بازی در نقش مالک الجبنا در فیلم سینمایی “پیامبر” موفق به دریافت جایزه‌های بسیاری از جمله جایزه بهترین بازیگر مرد مراسمفرانسوی “سزارشده است.
 
ماريون کوتيار، بازيگر فرانسوی برنده اسکار نیز قرار است در تازه‌ترين فيلم اصغر فرهادی، ايفای نقش ‌کند. کوتيار بازيگر فيلم‌هايی چون “زندگی زيبا” ساخته اوليويه دان ونيمه‌شب در پاريس” اثر وودی آلن، با فيلم “زنگ و استخوان” ساخته ژاکاوديار در بخش مسابقه جشنواره کن امسال حضور دارد.
 
کوتيار سال ۲۰۰۸ برای بازی در نقش اديت پياف، خواننده سال‌های دور فرانسه، در فيلم “زندگی زيبا” برنده اسکار بهترين بازيگر زن شد.اين بازيگر ۳۷ ساله فرانسوی هم‌اکنون درفيلم “شواليه‌ تاريکی برمی‌خيزد” مقابل دوربين رفته است.
 
شصت‌وپنجمين دوره جشنواره فيلم کن از ۲۶ ارديبهشت (۱۶ مه) آغاز شده و تا ششم خرداد (۲۷ مه) ادامه خواهد داشت .