برای سومین روز پیاپی تظاهرات اعتراضی در چند شهر ایران از سر گرفته شد. مردم معترض با فراخواندن دیگران برای پیوستن به اعتراضات، فریاد می‌زدند «توپ تانک فشفه ـ آخوند باید گم بشه».

در شبکه‌های اجتماعی فیلم‌ها و تصاویری از شهرهای شیراز، اصفهان، مشهد، کرج، اهواز، رشت و ساری منتشر شده است که در آن‌ها تظاهرات اعتراضی مردم در روز پنج‌شنبه ۲ ژوئیه / ۱۱ مرداد نشان داده شده‌اند.

در برخی از تصاویر حمله نیروهای امنیتی به مردم ثبت شده است. در شیراز به‌ویژه در چهارراه زند و خیابان داریوش که مردم تجمع کرده بودند درگیری‌هایی رخ داد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گزارش کوتاهی از تجمع امروز شیراز منتشر کرده و نوشته است که این تجمع «غیرقانونی» بود و با فراخوان «کانال‌های معاند نظام» در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت.

ایرنا نوشته است: «[معترضان] بیشتر شعارهای ساختارشکنانه سر می‌دادند؛ هرچند در فراخوان‌ها، هدف از تجمع اعتراض به گرانی عنوان شده است.»

این خبرگزاری دولتی همچنین از درگیری‌هایی «بین برخی تجمع کنندگان و عوامل انتظامی» خبر داد.

در اصفهان نیروهای لباس شخصی نیز به کمک نیروهای امنیتی آمدند و به بازداشت معترضان پرداختند. منطقه شاپورنو اصفهان بار دیگر شلوغ شد. در خیابان امیرکبیر اصفهان و شاهین‌شهر نیز اعتراضاتی صورت گرفت. معترضان اصفهان فریاد می‌زدند: «نترسید، نترسید ـ ما همه با هم هستیم». براساس گزارش‌های منتشرشده، در شاهین‌شهر اصفهان حضور زنان در اعتراضات چشمگیر بوده است.

تجمع مردم معترض تهران بعد از ظهر پنج‌شنبه در چهارراه ولی‌عصر پایتخت آغاز شد و نخستین فیلم‌ها از این تجمع همزمان به‌روی شبکه‌های اجتماعی رفت.

براساس برخی گزارش‌ها در سراسر میدان صادقیه (آریاشهر) تهران نیز یگان‌های ویژه امنیتی مستقر بودند.

در میدان شهدای مشهد نیز مردم معترض دست به تجمع زدند. گوهردشت کرج هم شاهد تجمع اعتراضی بود. شامگاه پنج‌شنبه در گوهردشت معترضان و نیروهای امنیتی درگیر شدند. گوهردشت در دو روز اخیر نیز ناآرام بود.

در اهواز مردم فریاد می‌زدند: «دشمن ما همين جاست الکی میگن آمریکاست».

همچنین گفته شده که در برخی از شهرها، از جمله بندرعباس و تبریز جو امنیتی برقرار است.

ایرنا از برگزاری «غیرقانونی» تجمع اعتراضی در ساری خبر داده و نوشته که این تجمع در مقابل استانداری مازندران در انتهای خیابان قارن، یکی از پرترددترین خیابان‌های ساری برگزار شده است.

این خبرگزاری هدف شرکت‌کنندگان در این تجمع را «اعتراض به وضعیت اقتصادی و معیشتی خود» عنوان کرده است.

موج جدید تظاهرات در شهرهای ایران علیه فقر، بیکاری و گرانی است که از سه‌شنبه نهم مرداد در شاپورنو در اصفهان و چند شهر دیگر آغاز شد و روز گذشته، چهارشنبه دهم مرداد نیز ادامه یافت. مردم در این اعتراضات شعارهای «مرگ بر گرانی»، «مرگ بر دیکتاتور» و «خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن» را سر می‌دهند.

اعتراض‌های کارگران، معلمان، و سایر حقوق‌بگیران به تعویق مزدها و تنزل مداوم سطح زندگی که در ماه‌های گذشته ادامه داشته، با سقوط ارزش پول ملی گسترش یافته و اقشار دیگری از جمله کاسبان، رانندگان و دارندگان کامیون نیز که قادر به تامین هزینه‌ها و معیشت خود و خانواده شان نیستند به اعتراض، تجمع و اعتصاب روی آورده‌اند.

موج افشای پرونده‌های فساد و سو استفاده مقامات دولتی و حکومتی از منابع ملی یکی دیگر از عوامل گسترش نارضایتی‌ها در ایران است.

بیشتر بخوانید: