اداره امنيت ملی افغانستان اعلام کرد يک گروه سه نفری تروريستی را که قصد انجام حمله‌های مسلحانه و انتحاری به کاخ رياست جمهوری اين کشور و سفارت آمريکا در کابل را داشتند، بازداشت کرده است.

لطف‌الله مشعل، سخنگوی امنيت ملی افغانستان امروز پنج‌شنبه چهارم اسفندماه در يک نشست خبری در کابل گفت که دو تن از متهمان؛ دانشجوی دانشگاه‌های ولايت پکتيا و کابل و يک نفر هم استاد مرکز تربيت معلم ولايت لوگر هستند.

وی گفت: “اين افراد از سوی مولوی سعيد و ملا تاجمير،‌ از رهبران شبکه حقانی (طالبان) دستور گرفته بودند تا حملات مسلحانه و انتحاری را به مقر رياست جمهوری، سفارت آمريکا و هتل آريانا را سازماندهی کنند.”

مشعل افزود که اين گروه در کابل بازداشت شده‌اند و تمام تجهيزاتی که برای اين حملات آماده شده بود نيز از سوی اين اداره کشف و به‌دست آمده است.

“زکريا”، مسئول اين گروه سه نفری در اعترافات خود گفته است که پس از ملاقات با دو رهبر شبکه حقانی در پاکستان،‌ شيوه‌های استفاده از سلاح گرم و کمربند انتحاری را آموخته است

سخنگوی اداره امنيت ملی افغانستان افزود که “زکريا”، مسئول اين گروه سه نفری در اعترافات خود گفته است که پس از ملاقات با اين دو رهبر شبکه حقانی در پاکستان،‌ شيوه‌های استفاده از سلاح گرم و کمربند انتحاری را آموخته و به ولايت لوگر (افغانستان) بازگشته است.

در نوار ويدئويی که از سوی امنيت ملی در دسترس رسانه ها قرار گرفت،‌ زکريا می‌گويد که قصد داشتند به‌دستور اين دو مقام طالبان،‌ يک خانه را در نزديکی محلات مورد نظر،‌ اجاره کنند که از سوی مأموران امنيت ملی بازداشت شدند.

در نيمه سال جاری خورشيدی نيز چند نفر، از جمله يک محافظ رئيس جمهور افغانستان از سوی اداره امنيت ملی اين کشور به اتهام اقدام به ترور حامد کرزی بازداشت شدند.

امنيت ملی افغانستان،‌ متهمان اين قضيه را از اعضای فعال شبکه القاعده و حقانی اعلام کرده بود که با نيروهای امنيتی و اطلاعاتی همسايگان اين کشور نيز ارتباط داشتند.