برگزيدگان يازدهمين دوره‌ جايز‌ه ادبی هوشنگ گلشيری مشخص شدند.

بر اساس اعلام بنياد هوشنگ گلشيری، پس از بررسی و اعلام رأی يونس تراکمه، علی خدايی، محمدحسن شهسواری، سه عضو کميته‌ يازدهمين دوره‌ جايز‌ه هوشنگ گلشيری، برگزيدگان اين دوره شناخته شدند.

در بخش مجموعه‌ داستان منتشرشده در سال‌های ۸۸ و ۸۹ با داوری لی‌لی گلستان، کيومرث پوراحمد، خسرو دوامی و محمد آصف سلطان‌زاده، از ميان نويسنده‌هايی که پيش‌تر مجموعه‌ داستان منتشر کرده‌اند هشت نامزد انتخاب شدند که پنج اثر از سوی نشر چشمه ارائه شده بودند.

از بين نامزدهای اين بخش دو اثر به نام‌های” آدم‌ها” نوشته‌ احمد غلامی و “کتاب ويران” نوشته‌ ابوتراب خسروی با آرای مساوی برگزيده شدند.

در بخش مجموعه‌ داستان اول منتشرشده در سال‌های ۸۸ و ۸۹ با داوری کامران بزرگ‌نيا، مجتبی پورمحسن، علی خدايی و اميرحسين خورشيدفر، هفت اثر از نويسنده‌هايی که پيش‌تر مجموعه‌ داستان منتشر نکرده‌اند نامزد شدند که از ميان نامزدهای اين بخش دو اثر به نام های “پرتر‌ه‌ مرد ناتمام”، نوشته‌ اميرحسين يزدان‌بد و “خواب با چشمان باز” نوشته‌ ندا کاووسی‌فر با آرای مساوی در اين بخش، برگزيده شدند.

بنياد گلشيری تلاش خواهد کرد تا با برگزاری مراسمی در بهار سال آينده از محمود دولت‌آبادی داستان‌نويس معاصر قدردانی کند

در بخش رمان اول منتشرشده در سال ۸۹، پنج اثر از نويسنده‌هايی که پيش‌تر رمان منتشر نکرده‌اند با داوری فرشته احمدی، رهاد توحيدی و فرهاد کشوری نامزد شدند که از بين اين پنج اثر، ” زير آفتاب خوش‌خيال عصر” نوشته جيران گاهان، رمان اول برگزيده‌ يازدهمين دوره اعلام شد.

در بخش رمان منتشر شده در سال ۱۳۸۹ که با داوری هلن اوليايی‌نيا، امير احمدی آريان و محمود فلکی انجام شد، به دليل فاصله‌ زياد آرای اين سه داور برای داوری آثار نويسنده‌هايی که پيش‌تر رمان منتشر کرده‌اند تعيين برگزيده‌ از ميان نامزدها برای کميته‌ جايزه امکان‌پذير نشد و بنابراين در اين بخش، جايزه‌ گلشيری برنده‌ای اعلام نکرد.

نامزدهای اين بخش “خنده‌ شغال” از وحيد پاک‌نيت (نشر چشمه)، “رام‌کننده” نوشته محمدرضا کاتب (نشر چشمه)، “لب بر تيغ” نوشته حسين سناپور (نشر چشمه) و “ماه کامل می‌شود” نوشته فريبا وفی (نشر مرکز) بودند.

بنياد هوشنگ گلشيری با قدردانی از کميته‌ جايزه، ارزياب‌های مرحله‌‌ اول و داورهای نهايی و نيز تبريک به برگزيده‌های اين دوره تلاش خواهد کرد تا با برگزاری مراسمی در بهار سال آينده جايزه‌ها را به برندگان اهدا و از محمود دولت‌آبادی داستان‌نويس معاصر قدردانی کند.

برگزيدگان دهمين دوره‌ جايزه‌ ادبی هوشنگ گلشيری درحوزه رمان دو نويسنده زن با آثاری از نشر چشمه بودند. از ميان رمان‌های منتشرشده در سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸، در بخش رمان، رمان” نگران نباش” نوشته مهسا محب‌علی و در بخش رمان اول، “احتمالأ گم شده‌ام” نوشته سارا سالار، همسر سروش صحت، فيلم‌نامه‌نويس، بازيگر و کارگردان سينما و تلويزيون، برگزيدگان دهمين دوره‌ جايزه‌ ادبی هوشنگ گلشيری بودند.