چه عاملی باعث شد که شما به مسیحیت پیوندید؟
رضا صادقی: من وقتی به اینجا آمدم، تنهایی برایم بسیار آزاردهنده بود. خودم را خیلی غریب و تنها حس میکردم و مسیحیت را در واقع پناهگاهی دیدم برای تنهاییهایم. کلام انجیل، کلام مسیح را هم بسیار دلنشین و روحانی دیدم و خیلی زود جذب آن شدم. البته خیلی زود هم نه، چون حدود یکسال طول کشید که انجیل را بتوانم خوب مطالعه و پیامش را دریافت کنم و بعد از آن هم سعی کردم که واقعاً مثل دستورات انجیل عمل کنم.
چطور شد کتاب انجیل به دست شما رسید و در چه شرایطی؟
من در کمپ پناهندگی بودم. بهواسطه دانستن زبان انگلیسی برای خیلی از پناهندهها ترجمه میکردم. تا این که یک روز دوستان من آمدند و گفتند که یک گروه مبلغ مسیحی آمدهاند و دارند با ما صحبت میکنند، ولی ما نمیفهمیم چه میگویند. اگر میشود، تو بیا برای ما ترجمه بکن. آشنایی من با این گروه به این ترتیب انجام شد که من قبول کردم برایشان ترجمه کنم، اما چون پیشینه مذهبی اسلامی هم داشتم، زیر بار نمیرفتم که بخواهم خودم مسیحی شوم. بعد از مدتی که برای این گروه ترجمه کردم، آنها کتابی را به من دادند که همان کتاب انجیل بود و گفتند اگر دوست داشتی، بخوان. مجبور نیستی بپذیری. فقط بخوان، جهت اطلاع خودت. آنجا بود که برای اولینبار این کتاب به دست من رسید و شروع به مطالعه آن کردم.
چه چیزی در این کتاب برایتان جالب بود که آن را در قرآن پیدا نمیکردید؟
آن خشکی و جمودی که در دین اسلام بود، آن دستورات زیادی که در دین اسلام هست و حتی خصوصیترین روابط یک شخص با همسرش را نیز دربر میگیرد در این کتاب نبود. در قرآن حتی برای رفتن به توالت هم قوانینی هست مبنی بر اینکه باید با پای چپ وارد شوی با پای راست بیرون بیایی. یعنی آنقدر قوانین در اسلام زیاد هست که آدم اصلاً مقصد تمام آن دعاها را فراموش میکند. شما وقتی به نماز ایستادهاید، حتی برای اقامه نماز آنقدر قوانین وجود دارد، مکان نمازگزار یا چه میدانم ساعت نماز و وضوح که شما تمام فکرت فقط معطوف به اجرای آن قوانین میشود.
الان در ایران ما بسیار میشنویم و میخوانیم که گرایش زیادی به مسیحیت پیدا شده است. آیا به نظر تو یکی ازدلایل آن میتواند این باشد که شرط و شرایطی که دین مسیحی برای پیروان خودش میگذارد، آسانتر از شرایط دین اسلام است؟
وقتی من از انجیل صحبت میکنم منظورم عهد جدید است. چون عهد عتیق همان کتاب موسی است که آن هم به همان اندازه خشک است که اسلام هست. آن هم به همان اندازه قوانین دارد که قرآن دارد، اما کتاب عهد جدید انجیل، کتاب عیسی، تمام قوانیناش خلاصه میشود به محبت کردن. یعنی شما در سرتاسر انجیل عهد جدید با قوانین اینچنینی مواجه نمیشوید که چه بخورید و چه نخورید. یا کجا بروید و کجا نروید. یا چه ساعتی با خدا صحبت کنید و چه ساعتی نه. هیچ یک از این قوانین وجود ندارد. تنها قانونی که عیسی از آن میگوید، این است که به همدیگر محبت کنید و از آنجایی که ایرانیها از طریق کتاب مولانا و حافظ با این محبت و با این صوفیگری و عرفان آشنایی دارند، خیلی زود جذب این کتاب میشوند.
یعنی به نظر شما این گرایشی که الان در داخل ایران به مسیحیت پیدا شده، به همین دلایل است یا دلایل دیگری هم دارد؟
البته باید گفت حکومت فعلی هم بیتأثیر نیست. در زمان سابق به خاطر این که حکومت، حکومتی دینی نبود، هیچ وقت مسائل دینی مورد انتقاد قرار نگرفت. البته هنوزهم که هنوز هست به همین ترتیب است و آن دوران هم به همین ترتیب بود و دقیق و منتقدانه در اختیار مردم قرار داده نمیشد. یعنی کسی نمیآمد دین را واقعاً نقد کند. اگر کسانی هم پیدا میشدند، مثل مرحوم کسروی یا علی دشتی یا هرکسی که بههرحال جرئت میکرد دین را نقد کند، مورد ضربت چاقوی تندروهای اسلامی قرار میگرفت. به همین ترتیب دین اسلام همیشه نقد نشده باقی ماند و حکومت فعلی هم که اصلاً زاده و پرورده این دین است. به همین ترتیب این دین هیچ وقت واقعیت و ماهیتاش به مردم آشکار نشد و مردم همیشه در ذهنشان یک اسلام مندرآوردی داشتند و این که باید به همنوع کمک کرد. ولی واقعاً چهره خشن اسلام هیچوقت برای مردم آشکار نبود.
بههرحال دین و مذهب بخشی از فرهنگ ما هستند که ما با آن بهبار میآییم و بزرگ میشویم. الان چه حسی دارید نسبت به این که به مسیحیت پیوستهاید، اما با فرهنگ ایرانی بزرگ شدهاید که آمیخته به باورهای مختلف مذهبی است و در عین حال در هلند زندگی میکنید که بهعنوان یک کشور ضد اسلام شناخته شده است؟
اولاً این که من واقعاً خوشحالم از این بیداریای که در ذهنم بهوجود آمده است و من به واسطه آن توانستم در واقع دنبال گمشدهام بگردم. گمشده من مسیحیت نبود. گمشده من زرتشت نبود. گمشده من خرد بود. امیدوارم روزی برسد که در ایران ما هم آنقدر آزادی وجود داشته باشد که پِیروان ادیان مختلف به راحتی بتوانند حرفهایشان را بزنند و مردم نیز به راحتی آنها را نقد کنند. فرق نمیکند چه دینی باشد. چون دین همانطور که شما گفتید، قسمتی از زندگی انسان است و هیچوقت از او دور نیست. وقتی شما تصمیم میگیرید، دین را در نظر میگیرید. وقتی شما میخواهید ازدواج کنید، دینتان را درنظر میگیرید. دین واقعاً در همهی ابعاد زندگی دیده میشود. پس چگونه است که در انتخاب پدیدهای چنین مهم، شما هیچ وقت آزادی نداشته باشید! همه مردم باید در انتخاب دینشان آزاد باشند.
بین مسیحیان رسم این است که روزهای کریسمس اعضای یک خانواده دور هم جمع میشوند و به همدیگر هدیه میدهند و ترانههای مذهبی خودشان را میخوانند. شما به مسیحیت پیوستهاید، ولی خانواده شما همچنان مسلمان هستند. اگر شما در چنین روزی دور هم بنشینید، اختلافی بین خودتان نمیبینید، یا جدایی و دوری بین همدیگر احساس نمیکنید؟
منظورتان از خانواده من خانوادهای است که در ایران هستند؟
بله، پدر و مادرتان.
البته که تفاوت زیاد است. چون این روند تغییر و انقلاب فکریای که در من بهوجود آمده، حاصل یک شب و دو شب نبوده است. ۱۴-۱۳ سال طول کشید که من به اینجا رسیدم. این انتظار نابهجایی است که من از آنها بخواهم در آن واحد مرا بپذیرند و با من همفکر شوند. ولی خب دوست داشتم که میتوانستم حداقل با آنها در رابطه با این باور جدیدم حرف بزنم…
نمیتوانید؟
بههرحال فضای ایران به حدی فضای بستهای است که نمیشود. یعنی من آنها را درک میکنم. چون من هم یک ایرانی هستم و آنجا زندگی کردهام. زمانی که در ایران بودم، فکر میکردم اسلام بهترین دین دنیاست و تمام دینهای دیگر در واقع قسمت کوچکی از این دین هستند و دین ما کاملترین است. بعد آمدم اینجا و دیدم چنین تفکری، اشتباه محض است. چون هرکسی فکر میکند دیناش بهترین دین دنیاست. از یک بودایی هم اگر بپرسید، فکر میکند دیناش بهترین دین دنیاست. اینجا بود که متوجه شدم اینطور نیست و همه میتوانند با روشهایی که خودشان دارند، حالا یا از طریق بودا یا از طریق زرتشت، با خدایی که در ذهنشان دارند ارتباط برقرار کنند. البته که دوست داشتم میتوانستم با والدینم، با خواهرها و برادرهایم در رابطه با این باور جدید حرف بزنم و امیدوارم که روزی برسد که این کار شدنی باشد.
در روزهایی چون روز کریسمس آیا به کلیسا میروید و عبادت میکنید؟ در آستانه سال نو میلادی چه آرزویی دارید؟
با توجه به شرایط کنونی ایران، این که بههرحال در شرایط خیلی سختی هستیم و هموطنانمان در ایران دارند شرایط بسیار سختی را میگذرانند، بزرگترین آرزوی من این است که درهای بسته باز شود و ملت ایران به آنچه استحقاقشان هست برسند؛ یعنی آزادی. آرزو دارم همه در این کره خاکی آزاد زندگی کنند و برای آیندهشان، برای دینشان و برای راه زندگیشان آزادانه تصمیم بگیرند.
این آقا به نظر من اصلا هیچ چیزی از مسیحیت نفهمیده هنوز. هر کسی که صرفاً بگه من مسیحی شدم درست نیست. یک مسیحی قبل از محبت کردن و خسته شدن از قوانین اسلام، باید بفهمد که با ایمان آوردن به مسیح گناهانش پاک خواهد شد. یک ایماندار به مسیح، با توبه از گناهان گذشتهٔ خود مسیح را به عنوان قربانی گناهان خود قبول میکند. مسیحیت هم اسم یک رابطه شخصی هست بین فرد و خدا و دین نیست که چارچوب و قوانین داشته باشد. و در ایران هم اینطور نیست که مردم از دین اسلام و قوانین آن خسته شده باشند و به خاطر اینکه مسیحیت آسان هست آنرا به عنوان دین خود قبول کنند. نه این تعارض فکر کاملا غلط است و کسی که واقعا مسیحی هست امکان ندارد همچنین نظری داشته باشد. خداوند با قربانی کردن عیسی مسیح بر روی صلیب به انسان یکبار این شانس را داده است که با ایمان آوردن به او از مرگ و نابودی نجات پیدا کند و در ملکوت با او باشد.
شهرام / 29 December 2011
شهرام عزیز من هم مسیحی هستم. در ایران هم زندگی می کنم و در همین ایران هم ایمان آوردم. این را هم قبول دارم که دلیل گرایش مردم ایران به مسیحیت سرخوردگی از اسلام سیاسی نیست. اما برادر من دلیل نمی شود که به همان روش که اهالی جمهوری اسلامی با من و شما برخورد می کنند با دیگران برخورد کنیم. قبول دارم که این دوستمان در بالا تصویر ناقصی از مسیحت و گرایش ایرانیان به مسیحیت ارائه کرد اما همین دوست عزیز ادعا نکرد که الهیات خوانده و مسلط به تمامی زوایای پیدا و نهان الهیات مسیحی است. در حالیکه هر جفمان هم می دانیم که بطور خلاصه حکم مسیح را گفت که “خداوند خدای خود را به تمامی جان محبت نما. همسایه ات را چون نفس خویش محبت نما” شهرام جان از شما خواهش می کنم غیرتت را در ایمان سر جای درستش مصرف کن و اجازه نده تصویر زشتی از مسیحیت به دیگران نمایش داده شود..
حمید / 29 December 2011
بله آقا معلوم است لای جلد قرآن را یکبار هم باز نکرده که می گوید قرآن چنان احکامی دارد… چنین چیزهایی را میتوانید فقط در رساله های آقایان پیدا کنید که منبع آنهم معلوم نیست. آیات احکام قرآن کمتر از ۵ در صد آیات قرآن است. کتاب عهد عتیق هم همه اش احکام خشک نیست، بلکه ۹۰ در صد آن تاریخ و حکمت و دعا است. مسیحیت هم بر یهودیت و عهد عتیق بنا شده. اگر این آقا جدا مسیحی است، چگونه توجیه می کند که خداوند تورات را با آن “احکام خشک” نازل کرد؟
راس الغول / 29 December 2011
"مسیحیت دین نیست" ******. اگر مسیحیت دین نیست آیا کسی میتواند کلیسایی بمن نشان دهد که اعضای آن مثلا یهودی و مسلمان باشند و درعین حال مسیحی هم باشند؟ انگار یکسری از مسیحیها از داشتن دین شرمناک هستند و به این طریق میخواهند خود را از این ننگ رها کنند. اگر مسیحیت صرفا راهی برای ارتباط فرد با خدا است باید از آقای شهرام پرسید: آقا شما چکاره هستید؟ خوب این فرد هم رابطه خود با خدا را بدین ترتیپ پیدا کرده و نباید بروی حرجی باشد. آیا مردم باید راه شما را کپی کنند تا رستگار شوند؟ اصولا اشکال بزرگ دین ها همین است که پیروان آنها حقی ماورای دیگران برای خود قائلند.همانطور که آقای شهرام میگویند مسیحیان معتقدند که با ایمان آوردن به مسیح از مرگ و نابودی نجات یافته اند. خودشان میگویند نور را دیده اند. با چنین تصوری روشن است که نحوه دید مسیحیان نسبت به دیگران چیست. آنان خود را فرزندان خوب خدا میدانند و بقیه انسانها را گمراهان! در خاتمه باید متذکر شوم که مصاحبه شونده با صداقت گفت چرا مسیحی شده.و یکی از مهمترین دلایلش هم مشکل تنهایی خارجیها در اروپا است.
MoghBaba / 30 December 2011
نهایت سوء استفاده است که یک فرد پناهنده و گرفتار و تنها را تحت شستشوی مغزی مسیحی کنند. مبلغین مسیحی اگر راست می گویند چرا آدمهای عادی و آزاد و مختار را مسیحی نمی کنند. دام انداختن برای آدمهای آسیب دیده واقعاً بدترین نوع سوء استفاده است.
میم / 30 December 2011
حالا مذهب چه آش دهن سوزیه که مسیحیت باشه یا اسلام. این همه چیزهای خوب هست در دنیا مثل هنر و موسیقی که به انسان بیش از مذهب آرامش و معنویت می دهند
کاربر مهمان / 30 December 2011
با درود بر شما
اول// کجای قران در مورد دستشویی رفتن اشاره کرده که ما تا بحال بی خبریم؟
دیم// تمام کسانی از شعرا و عرفایی نظیر حافظ و مولانا که اسم برده شد همه تحت تعالیم قران و نه فقه گفته هاشان به این کلام زیبا مزین شده
سیم//خلط فقه و اخلاق و عرفان و قران و سایر امور در اسلام که توسط این مشرف به دین مسیحیت انجام شده نشان از عدم آگاهی حد اقلی ایشان از دین اسلام می باشد//
چهارم// کتاب انجیل کلمات مستقیم و مکتوب خدا یا عیسی در زمان نزول نمی باشد و خاطراتی است که شاگردان حواریون از تعلیمات اساتیدشان داشته اند از این روست که به اناجیل اربعه یا 4 گانه معروفند
پنجم// آن که در طول تاریخ هرگز قیاسی بین جنایات انجام شده توسط مسیحیان و مسلمانان نمیتوان کرد نمونه جنگهای صلیبی و جنگ های جهانی از این قبیل است بد نیست قدری مطالعات تاریخی نیز این عزیز مشرف به مسیحیت داشته باشند//
آیات اخلاقی بسیاری در قران وجود دارد که نظیر آن در هیچ جای دگر نیست و بررسی و تفسیر آیات همراه با اسباب نزول و تاریخ قران شاید کمکی به این مشرف عزیز بنماید تا اسلام را با عمل مسلمانان نسنجد و اگر خدا بخواهد دو باره به درک اسلام حقیقی نایل آیند//
جواد / 30 December 2011
آدم باش، هرچی می خوایی باش…!!
فرزاد / 31 December 2011
اقایون همتون اشتباه میکنید حالا این بنده خدا راه صحیح ودرست خودش روپیدا کرده چرا اینقدر بهش گیر دادید
کاش تو این مملکت بسته وخشن ومنجمد هم روزنه ای عقلانیت وخردمندی وازادی پیدا میشدتا افراد بتونن ازادانه سهم عقل وعاطفه واحساسشون را اداکنن و
کاربر مهمان / 30 December 2011
در قرآن حتی برای رفتن به توالت هم قوانینی هست مبنی بر اینکه باید با پای چپ وارد شوی با پای راست بیرون بیایی. یعنی آنقدر قوانین در اسلام زیاد هست که آدم اصلاً مقصد تمام آن دعاها را فراموش میکند. شما وقتی به نماز ایستادهاید، حتی برای اقامه نماز آنقدر قوانین وجود دارد، مکان نمازگزار یا چه میدانم ساعت نماز و وضوح که شما تمام فکرت فقط معطوف به اجرای آن قوانین میشود.نقل قول
معلم هست که از قرآن چقدر معلومات داشته است،هیچ یک از این موارد در قرآن وجود ندارد و این مسائل جزئی جزو فقه به حساب می آید که هر فقیهی استنباط خود را دارد. در ضمن اکثر مردم خود اروپا در حال حاضر عملا مسیحی نیستند و اگر از آنها در بارهء انجیل بپرسی ،معمولا می گویند داستان خوبی است و مردم این سرزمینها بیشتر گرایش به بی خدایی یا اسلام دارند و اصلا یکی از نگرانی های پاپهای روم گرایش مردم به غیر مسیحیت است و این آقا تازه به مسیحیت گرویده است و مهمتر از همه در کمپ پناهندگی که معلوم است چه قدر آزادانه این دین را انتخاب کرده است.واگر کسی بخواهد مسیحی شود در ایران هم کتاب انجیل به زبان خود فارسی وجود دارد و احتیاجی به یادگیری انگلیسی برای درک انجیل نیست چون اصولا انجیل به زبان انگلیسی نوشته نشده است بلکه اصل انجیل به زبان عبری است. همچنانکه خود من ،هم انجیل دارم و هم تورات ،و مسلمانان هم به حکم قرآن وظیف دارند آن را بخوانند و از ادیان دیگر هم باخبر باشند و این افتخاری است برای دین اسلام و مسلمانان ،و ایمان یک مسلمان زمانی ارزش دارد که با آگاهی و استدلال دین اسلام را پذیرفته باشد نه از روی جبر و تقلید.
متین از آمریکا / 30 December 2011
بسیاری از اشخاصی که به غرب می آیند اینطوری غرب زده میشوند- دیگر نمیدانند غرب دقیقا به این علت پیشرفت کرد که مسیحیت را زیر پا گذاشت- حالا که مسیحیت از طرف بسیاری از غربیها انکار میشود شروع کرده از جهان سومی ها عضو گیری- اینکه خدا از آسمان بیاید برود شکم مریم و از رحم او خارج شود و برود بالای صلیب تا شما از نتیجه اعمالت مبری شوی خیال خامیست- اگر مسیحی شدید که این حرفها را قبول کنید برایتان متاسفم- اگر مسیحی شدید که انسان شریفی مثل عیسی شوید بارک الله!!!
zahra / 31 December 2011
من وارد به مقایسه دین ها نمی شویم؛ چون دللایل قوی درباره باطل بودن همه آنها دارم. اما در مورد همین مسیحیت به نومسیحیان ساده لوح عرض می کنم:
1- مطالعه بفرمایید اصلا مسیحی وجود داشته؟!
2- مسیحیت قوانین ندارد(- البته برای برخی از فرقه ها و جریانهای آن قوانین عهد عتیق برجاست و مرتب همه شان ارجاع میدهند به تورات) ولی مراسم بسیار و حتی مضحک دارد. برخی از آیین هایش برمی گردد به میتراییسم خودمان و ازجمله تولد آن فرد مجهول که عیسی باشد!
3- مسیحیان اکثر به سه «خدا» فکرمی کنند: پدر و پسر و روح القدس. مسیح پسرخداست!!
4- باید پرسید با این قوانین محبت آمیز چگونه میلیونها بومی آمریکا و آفریقا و استرالیا را حضرات کشتند، انکیزیسیون استپانیا چگونه قتل عام کرد، هیتلر و موسیولینی مسیحی زاده چه ارتباطی با پاپ داشتند و استالین هم که در جوانی کشیش بوده!، چگونه یک کشور مسیحی و یک خلبان مسیحی بمب اتم روانۀ میلونها مردم بیگناه کرد؟؟
رفیق! از چاه درآمده ای به چاه دیگر ی افتاده ای!!
رفعت رکنی / 31 December 2011
وضعیت زنان و کودکان در کشورهای اسلامی
http://www.bbc.co.uk/persian/afghanistan/2011/12/111230_k02-sahargol-kabul.shtml
کاربر مهمان / 31 December 2011
برادر من در ایران سال ١٣٧٨ به خاطر داشتن انجیل به زبان فارسی وهمراه داشتن عکسی از مسیح در روی صلیب در کنار حضرت مریم از طرف دادگاه انقلاب اسلامی به ٧٥ ضربه شلاق ٣سال تعبید به زابل ومحروم شدن از کارهای دولتی محکوم شد.که با هزار بدبختی وپرداخت ٥ میلیون رشوه در حکم تجدید نظر ٧٥ ضربه به ٣٥ ضربه تخفیف داده شد .این رو گفتم که بدونید در تمام کشورهای مسلمان .داشتن وخواندن انجیل ممنوع است و پیگرد قانونی دارد .
IRAN ZAMON / 31 December 2011
رفته بودیم کلیسای ارامنه در خیابان کریم خان زند در تهران وقتی امدیم بیرون در میدان ٧ تیر ما رو جلوی چشم همه با کتک سوار بنز کردن و بردن در منکرات خیابان وزرا در تهران ٢٤ ساعت رکیک ترین توهین ها رو شنیدیم با تعهد وگریه وزاری مادرم از اونجا بیرون امدیم .جرم ما این بود که چرا دوودختر مسلمان برای چی به کلیسا رفتیم .این روش ادامه همان روش خشونت اسلامیون و پیامبر اسلام است برید کتاب بخوانید تا تنفر محمد را از ایران وایرانی بدونید .بخوانید که پیامبرتان چه حرفهایی درباره ایرانیها زده
Shokoofe / 31 December 2011
…طلب از گمشدگان لب دریا میکرد…
کاربر مهمان / 31 December 2011
دین منفعلانه ای که به برکت بدکاری یک حکومت جاهل شکل گرفته است شما را جز ترکستان به جائی نخواهد برد- آدمی نباید فقط تا نوک دماغ خودش را ببیند و یک تاریخ و فرهنگ هزار و چهارصد ساله را با یک حکومت دروغگو سی ساله قضاوت کند- بروید تاریخ اسلام و مسیحیت را که همان نویسندگان غربی نوشته اند بخوانید بعدا عاقلانه تر تصمیم میگیرید- بنظر من مسیحی شدن اگر واقعا شما را به راه نیکی ها میبرد بهتر است تا یک مسلمان ماندن در حالی که هیچ اطلاعی از دین آباء و اجدادی خود ندارید. ولی اینکه مثل دهاتی به شهر میرود محو ظواهر غربی شوید هیچی به شما اضافه نمی کند-
zahra / 01 January 2012
نگرانی از وضعیت ۴ تن از بازداشت شدگان كلیسای جماعت ربانی اهواز
http://www.mohabatnews.com/index.php?option=com_content&view=article&id=3675:ahvaz-iran-christian-&catid=34:editor-picks&Itemid=283
کاربر مهمان / 01 January 2012
این اقایی که مسیحی شده هیچ اطلاعاتی در مورد دین اسلام ندارد چیزهایی که گفت تماما رسله ملایان شیعه است ضمن اینکه نود درصد ایرانیانی که مسیحی می شوند به خاطر جنایت رژیم است و به دلیل عدم مطالعه در قران و سنت صحیح پیامبر ومقلد بودن فکر می کنند که اسلام همین است و خود پیامبر می فرماید دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس به ان دست خواهند یافت در اخر به همه توصیه می کنم که قران را بدون تعصب وبا ترجمه صحیح بخوانند انوقت حقیقت اسلام را خواهند یافت
کاربر مهمان / 06 January 2012
درود
من یک مسیحی هستم و به مسیحی بودنم افتخار می کنم.
هر کس نظر خودش داره و هیچ شخصی اجازه توهین نداره که چرا این کار انجانم داده اصلابه شما مربوط نیست
ایشون خودش باید در روز رستاخیز به خدایش توضیح بده شما کی هستید که بخواهید نهی کنید یا امر کنید.
دوم:
مسیحیت دین نیست برادر یک راه برای ارتباط با خداست
سوم:
آیا شما که نهی می کنی اطلاع کامل از دین خودت داری؟
دوست من شما باید اطلاعات زیادی به دست بیاری
Ara / 03 February 2018
با سلام و احترام
متاسفانه من چیز زیادی از مسیحیت نمی دانم که بخواهم در مورد آن نظر بدهم… اما کشور عزیزم ایران، مذهب انسان دوستم اسلام و تمام قوانین و شرایط حاکم بر آنها را بخوبی می دانم و با آن بزرگ شده ام.
با اشراف کامل می دونم که هیچ یک از حرفهای این پناهنده عزیز در مورد مذهب و کشورم درست نیست… بر همین اساس نمی توانم در مورد بقیه حرف هایشان نیز به ایشان اعتماد کنم.
من دوست های اهل کتاب زیادی در ایران دارم که با هم بیرون می رویم و خوش می گذرانیم و گاها به کلیسا و نمایشگاه های زرتشتیان و … می رویم…بدون هیچ مشکلی. در طی 14 سالی که که با هم دوست بودیم حتی یک مورد ناراحتی بین ما یا در جامعه برای ما ایجاد نشد. ما واقعا همدیگر را دوست داریم و در غم و شادی کنار هم هستیم. احترام به سایر ادیان در کشور ما در حدی است که رهبر و سرپرست کشورمان در کریسمس شخصا به خانه مسیحیان رفته و عید را به آنها تبریک می گوید. در کدامیک از کشورهای دیگر چنین اتفاقی می افتد؟!!!!
اما خشونت و مشکلاتی که برخی به کشور و مذهبم نسبت می دهند را امروز می توانم در قلب اروپا بینیم. تاجاییکه حتی دوستان مسیحی و یا سکولارم همیشه بخاطر این قضیه احساس تاسف می کنند و از من عذر خواهی می کنند.
من نمی دونم ایجاد اختلاف بین ادیان، یا تخریب دیگران، بخصوص ایران اسلامی دقیقا چه منفعتی برای برخی دارد اما امیدورام روزی برسد که حداقل به ادعاهای خودتان عمل کنید و قدری صادق باشید و از حیله و دروغ برای تخریب دیگران و اثبات خوبی خود استفاده نکنید.
در نهایت من بعنوان یک ایرانی مسلمان از همین جا اعلام می کنم تمام انسان ها از هر دین و آیین و هر نژادی را بسیار دوست می دارم و آرزوی بهترین ها را برایتان دارم. مطمئن باشید آغوش گرم ایران و ایرانیان مسلمانان همیشه برای شما باز است. قطعا اشتباهاتی ممکن است درهرجای این کره خاکی و حتی ایران اسلامی ما رخ دهد اما این هرگز هدف ما نبوده و ما نیز آن را نمی پسندیم.
موفق باشید
ایران / 10 February 2018
با سلام و ادب
دوستان عزیز من قبول دارم که در تمامی ادیان از زمان ابراهیم تا الان جنگهایی بنام دین و دینداری بوده ولی من میخوام به الان برگردیم و به جوامع غربی با ایین مسیحیت و جوامع شرقی با دین اسلام نگاهی بندازیم .
در طی 1400 سال که اسلام بوجود امده ، از ابتدا با خشونت شروع شد و محمد هیچ وقت با دست خالی و با یه عسا به تبلیغ دین راه نیافتاد و مردم رو به ارامش و راه روش درست دعوت نکرد بلکه امد نظرات و اعتقادات شخصی خود رو با کمک سلمان فارسی به مردم تحمیل کرد و از یه حربه خوب هم استفاده کرد و طبقه فقیر و ساده لوح جامعه رو تحریک به شورش و جنگ با حاکمان کرد تا به اهداف خودش برسه و مردم رو به زور شمشیر به اسلام وادار میکردن و به افرادش میگفت که هرکه ایمان نیاورد بکشید و مال و ناموسش رو تصاحب کنید( نمونه اش حمله اعراب به ایران ) و ازهمان ابتدا با خشونت اغاز شد . و از همان ابتدا هرکس که سرکار امد ادعا کرد که اسلام واقعی اونه . ما نفهمیدیم که این اسلام واقعی دست کیه . ولی مسیح کسی بود که با پای پیاده راه افتاد وبا توجه به مسائل حکومتی که در جریان بود هیچ وقت مردم رو به جنگ با حاکمان تحریک نکرد . همچنین انسان از زمان پیدایش افرینش با توجه به نافرمانی کردن از دستور خدا از باغ عدن اخراج و گناه کار شد و این گناه همینطور با ما انسان ها بوده و بهره اش مرگ است . ولی عیسی مسیح از یه رابطه زناشویی خلق نشده تا گناهکار باشه و حیات جاودانه و بخشش گناهان رو به انسان ها داد و مردم رابه محبت و ارامش دعوت میکرد . تناقص زیادی در اسلام و قران هست و مسلمانها هم انرا اجرا میکنن مثلا در دین هیچ اجباری نیست رو بررسی بکنید و خیلی چیزهای دیگه . و برای روشن شدن هرچه بهتر فرق مسیحیت با اسلام بیاید رفتار مسیحیان با همدیگر و رفتار مسلمان ها باهمدیگر رو مقایسه کنید تا فرق ادیان رو بهتر بفهمید
در کل میخواهم 5 تا برکت رو که فقط عیسی مسیح داشت و دیگر پیامبران نداشتن رو بگم 1- بخشش گناهان 2- ساکن شدن روح القدوس در وجود ما 3- مقام فرزند خواندگی خداوند 4- معجزه تولد تازه 5- ایمان به حیاط جاودانه
موفق باشید
کوروش / 24 September 2018
به نظرم دین اسلام تناقضات فراوانی دارد که عالمان تنبل اسلامی تا بحال نتوانستهاند راهکاری برای آنها متناسب با پیشرفت بشر بیابند، در حالیکه کشیشان مسیحی اینکار را سالهاست کردهاند و مدام درحال کارند. برای نمونه اخیراً اجرای اعدام از دین مسیح حذف شد، که این قدمی بسیار بزرگ و مهم درامروزی کردن مسیحیت با نیازهای بشری امروز بود.
کسانی که قران را مطالعه کرده باشند متوجه شدهاند که خواندن قران گاهاً انسان را عصبانی و گاهی هم شعف و عشق فراوانی به انسان میبخشد. اما باید گفت که در قران موارد فراوانی وجود دارد که برای انسان امروزی قابل حل نیست. مثلاً شما چگونه میخواهید کارهای داعش را در خصوص خرید و فروش زنان (کنیزان) توجیه کنید، درحالیکه مطابق نص صریح قران عمل کردهاند. شما در قران میخوانید که کافران را بکشید و مایملک شان را تقسیم و زنانشان را ببرید. در دنیای امروز چگونه میخواهید به یک نوجوان که تحت چنین تعالیمی قرار دارد بگویید که طبق قانون این کارها درست نیست، درحالیکه دستور خدا بالاترین دستورهاست و مطابق قران همین امروز در ایران ما بسیاری از ایرانیان در زمره کافرانند.
اگر بخواهم برای شما بنویسم میتوانم تا فردا برای شما بنویسم چون هر دو کتاب را دقیق مطالعه کردهام. و اشکالاتی به هر دوی آنها دارم. اما به ضرس قاطع میگویم که دستکم خواندن و پیروی کردن از مسیحیت منجر به جرم جنایت نخواهد شد. اگر قادر نباشد که یک احمق را انسانی قابل تحمل کند.
بابونه / 24 September 2018
سلام اگر کسی مدعی حقانيت دین خود باشد ديگران را در خصوص تحقیق در باره ادیان دیگر ازاد ميگذارد. من برای اشنا شدن مجبور به روشن کردن فیلتر شدن شدم مسلمانم اما
نجاری / 29 September 2018
اشغال ترین دین .دین اسلام است
پرویز / 28 March 2019
بنظر من دین اگر بر یک گوسفند عرضه شود، آن گوسفند تبدیل به یک جانور آدمخوار شبیه به خمینی، خامنه ای، طالبان، صدام، و ابوبکر بغدادی می شود. در عوض دین قادر است تا یک انسان فهیم را تبدیل به موجودی کند که تمام عالم از وجودش روشنایی بگیرد، اینچنین دیندارانی کم نیستند برای مثال؛ بوعلی سینا، حافظ، سعدی، بقراط و گاندی. گاندی را شامل دینداران کردم به این دلیل که مهم نیست که دین شما چه باشد، مهم این است که از دنیای خود چه فهمیده اید.
اخیراً عکسی در فضای مجازی از یک عامل انتحاری طالبان پخش شده و زیر آن نوشته شده: پس از دستگیر شدن این شخص و بازرسی بدنی، پلیس متوجه یک لوله فلزی محکم بدور آلت تناسلی این فرد می شود. وقتی از او می پرسند که دلیل آن چیست، پاسخ می دهد که نخواستم پس از انفجار خودم آسیبی به “آن” برسد تا بتوانم از 72 حوری دست نخورده بهشتی استفاده کنم!!!
دین به تنهایی هرگز قادر نیست که انسان را به مقام انسانیت برساند. چرا که اگر چنین قابلیتی داشت، برای مثال، جنتی، یزدی، شاهرودی، لاریجانی، رئیسی، روحانی و دیگران را در خبرگان مجلس، پس از سالها نماز بیوقفه انسان میکرد، اما می بینیم که چنین نشد!
بنابراین، کتب دینی موجود – فارغ از حقانیت و یا عدم حقانیت آنها – انزار کننده و بشارت دهنده اند. خواننده باید خوبهای آن را برگزیند مطابق فهم خود و در زندگی بدان عمل کند، همانند تمامی کتابهای دیگر دنیا. البته ناگفته نماند که بدون استفاده از آنها هم مردم قادرند درست زندگی کنند، چون قوانین مترقی بشری قادرند انسانها را درست تربیت کنند.
پایان سخن را به فیلسوف!! معاصر خودمان اختصاص می دهم که گفته بود “خمینی باسوادترین و بهترین رهبر از زمان هخامنشیان بوده و هست”! این نمونه ای بسیار جالب از تربیت دینی بدون شعور، عقلانیت و محبت است. در قرآن آمده، کسانی که از راه خدا منحرف شدند، خداوند گوششهایشان را کر و چشمانشان را کور می کند تا راه را از بیراه تشخیص ندهند. کسانی که زمانی تیغ سانسور و حذف بر دانش و دانشگاهیان کشیدند، قطعاً هیچ دینی قادر نخواهد بود آنها را نجات دهد، مگر اینکه به درگاه خدا و مردم توبه کنند و از صفر دوباره شروع کنند.
بردیا / 28 March 2019
من در عجبم چطور ی حافظ قران ی قاریه قران میتونه به ۱۳ تا بچه تجاوز کنه.
به نظرتون چطور میشه ی مرجع تقلید به سوال ی مسلمون که پرسیده بود امام زمان
موقع اومدن از کوه خضرنبی حکومت خود را شروع میکند؟؟؟
و اون مرجع تقلید با خنده و پوزخند جواب دادند که نه بابا با مترو میاد یا اتوبوس وقتی
مرجعی که ۶۰سال درس میخونه همچین نظری داره من چطور میتونم تو این دین باشم
باشد که خداوند گناهان امروزم را ببخشد آمین
به نام پدر،پسر،روح القدس
Akbar / 15 April 2019
با عرض سلام
من متعجب هستم که چطوری کسانی که مسیحیت را به جای اسلام پذیرفتن چیزی
یا نشانه ایی ندیدن و یا احساس نکردند
ولی من چرا؟؟؟
سالها پیش در شهری بودم که ازمسجد دور بودم. و خودم را روشنفکر احساس کرده و برای
مناجات و خواستن آرزویم به کلیسا رفتم(که ایکاش نمی رفتم) البته حضرت مریم را قسم دادم به تنها پسرش
آرزویم بر آورده شد ولی تا الان با این آرزو زجر می کشم و خون گریه می کنم.
من شایید به خانم فاطمه زهرا بی احترامی کردم در حالیکه اصلا هدف بی احترامی نبود.
من مسلمانم و اگر خداوند لایق بداند مسلمان خواهم ماند.
منظورم بی احترامی به سایر ادیان نیست. چون همه مخلوق یک خدا هستیم و من عاشق این خدای واحدم و
توبه می کنم امیدوارم که روزی ائمه اطهار شفاعتم را پیش خدای مهربان کنند تا پسر عزیزم از این مشکلات
نجات پیدا کند.
صدیقه / 27 April 2019
با سلام .نکته قشنگی که دوستمون بهش اشاره کرد این بود که کلیسا باعث شروع روابط اجتماعی برای یک مهاجر شده و عمق شادی های انسان هم به کیفیت روابط اجتماعی برمی گرده و اینکه چه بسا شرایط سخت نهاجرت و و غربت انسان رو از لحاظ روحی تحت تاثیرقرار بده و این روابطاجتماعی در حکم نجات دهنده انیان باسه .
مصطفی / 21 May 2019
با درود.ین اسلام جمع شده ادیان دیگراست و درمورد مسیح حق ندارید رد کنید.مسیح یک دین کامل وجامع است.مسیح معجزه میکرد چیزی که مسلمانان از ان عاجزند
پرویز / 30 November 2019
من اکثرکامنت های دوستان را مطالعه نمودم درست که انسان ازاد خلق شده و حق انتخاب
دارد. من خود به فضل خداوند مسلمانم اما میدانم که معلومات کامل از دین خود ندارم و فرض
میدانم که ازدین وراه که روانم باخبر باشم.
سوالی دارم از تمام دوستانم
چرا وقتی در کشوری تغیرنظام میاید قوانین ان کشور تغیر میکند و اتباع ان کشورمجبور به
تطبیق قوانین جدید میباشند؟
همه به ما و همه ادیان به وجود ودانیت خداوند ایمان دارند خداوند برای این که بنده هایش از
گمراهی نجات یایید کتابهای اسمانی را برای رهنمایی بندگانش به زمین فرستاد با پیامبرانش
وقتی توارات نازل شد کتاب زبور منسوخ شد انجیل نازل تورات منسوخ شد وبلاخره قران پاک امد همه منسوخ کزد البته اکثر مطالب هرچهار کتاب قانون الهی است اما قران پاک کاملترین ان میباشد
چون ما وقتی به خداوند ایمان داریم باید کتابهایش ایمان داشته باشیم اسلام خواست بشریت
نبوده دراوایل اسلام لزوم دید خداوند پاک بربنده گانش بوده.
سوال دوم چرا در توارات و انجیل ذکر از نام حضرت محمد (ص) شده درحالیکه در تورات هیچگاهی ذکر از بشارت حضرت عیسی نگردیده اگرفرق میان جهان اسلام و عیسویت یهودیت را بنگریم در
حدود پنجصد سال میگردد اما خداوند پنجصد سال قبل بشارت داده که بغمبراخیرزمان
بنام احمد از قوم عرب رسالت داده شده پس بنظرم مه بامعلومات اندکی که از دین اسلام
دارم دین اسلام را کاملترین دین و راحت ترین دین میدانم ما دین را باید مطالعه کنیم نی که
مسلمان نمای که از تنهای فقط جهت ازادی اندک رو به عیسویت بیاورند برادران کتاب انجیل
تاحال چندین بار دست خوزده ودرحال که قران پاک از زمان که نازل شده تا حال در یک حالت است
دوستان به شمول من تمام کتاب های اسمانی را مطالعه کنید انگاه میدانید که قران پاک و د
ین اسلام معجزه خداوند است سپاس
احمد / 08 December 2019
یک اینکه انجیل را خدا نازل نکرده خود انجیل عبارت است از کتاب تورات بعلاوه خاطرات شاگردان حواریون از فردی با نام عیسی ناصری که وجود اش قابل اثبات نیست
دوم اینکه این اقای مصاحبه شونده وقتی میگوید در قران برای توالت رفتن ایه و قانون هست یعنی حتی یکبار قران را به فارسی هم نخوانده و اصلا لای قران را باز نکرده ***
از یک کومونیست بیخدا / 09 December 2019
ضمن تبریک به این نواوری در خلق قصه جدید. بایست عرض کنم دین و خدا و مقدسات بهانه و وسیله بوده برای استفاده امکانات پناهندگی. این امر متاسفانه بقدری تکرار شده که هیچ دیدگاه مثبتی نسبت ب ه پرونده های ایرانی نیست .
با این حال امیدوارم قصه شما را بپذیرند
هانی / 10 May 2020
سلام ، من مسیحی نیستم ولی به عقیده من بهترین دین در جهان است و اسلام آخرین ، خودتان میتوانید این تفاوت را براحتی در مقایسه رفتارها پیدا کنید و نیازی به توضیح نیست ممنون از همه
سعید / 20 May 2020
با سلام و به نام عیسی مسیح من هم یک نو ایمان مسیحی شدم در ایران زندگی
میکنم چرا بعضی دوستان فاز دلسوزی برای دیگران بر میدارن شما برادران یا خواهران
به فکر خودتان باشید اعتقادات و داشته هاتون رو حفظ کنید حالا به هر فکر و
مذهب که دارین من خودم مسلمان شیعه دوازده امامی بودم در حوزه درس خونده بودم
اما در مدت بسیار کمی به عیسی مسیح ایمان آوردم، درسته درباره نوکیش شدنم تحقیق
نکردم اول به احساس خودم نسبت به مسیح پاسخ دادم اما از این به بعد در مورد
مسیحیت به جستجو خواهم پرداخت چون کسی بدون تحقیق و بررسی نباید به یک
باوری برسه، عقل حکم میکند اول تحقیق بعد انتخاب یا نتیجه لازم در هر زمینه ای
در پایان نوشته ی طولانی ام این رو اضافه کنم خود بعضی شما مسلمانان برای دین
وقت صرف کردیم تحقیق در موردش انجام دادید
am / 30 May 2020
“به تعداد آدم های روی زمین، راه برای رسیدن به خدا وجود دارد!”
هدف همه ادیان، رسیدن به خداست
قرار نیست راه همه یکی باشه و چون راه بعضی متفاوته بهشون توهین بشه
تو هر دینی که هستین، برین ایمانتونو به خدا قوی کنین با بقیه چیکار دارین؟
راه خودتونو برین:)
Mhs / 31 May 2020
عنوان مطلب با محتوا تضاد دارد
شهزاده سمرقندی در عنوان مطلب از فرد مصاحبه شونده نقل قول کرده:
“پیوستن به مسیحیت تغییر عمدهای در زندگی او بهوجود نیاورده است.”
اما در طول مصاحبه فرد مصاحبه شوند میگوید:
«اولاً این که من واقعاً خوشحالم از این بیداریای که در ذهنم بهوجود آمده است و من به واسطه آن توانستم در واقع دنبال گمشدهام بگردم».
و حتی میگوید:
«البته که تفاوت زیاد است. چون این روند تغییر و انقلاب فکریای که در من بهوجود آمده، حاصل یک شب و دو شب نبوده است».
حال آنکه عنوان مطلب و نقل قول دروغین در آن بخش بنوعی باقی ایرانیان علاقهمند به مسیحیت را میتواند دلسرد کند با این تصور که مسیحیان فعلی تغییر عمدهای در زندگی خود ندیدهاند!
لطفا عنوان مطلب را صادقانه بنویسید.
آریو شهبانی / 07 August 2020
من الان حدود۳۲ سالمه از دین اسلام جز دروغ نفاق چیزی ندیدم والان حدود ۲ سال هست که دیگه اعتقادی ب دین اسلام ندارم هر چند خانواده خیلی مقید ب اسلام هستن ولی من که تحقیق کردم در مورد اسلام و نتیجه گرفتم از اسلام خارج بشم و مسیحی بشم ومیخوام این باقی مانده اندک عمرم رو مسیحی بشم از اسلام که جز تنفر ودروغ چیزی ندیدم شاید مسیح کمکم کنه
سجاد / 22 August 2020
فقط کافیه به کامنتها توجه کرد و فرق بین اسلام و مسیحیت را متوجه شد ،
مسلمانهای گرامی میخوان با زور اعتقاداتشان رو به خورد بقیه بدن خدا همه انسانها
را آزاد آفریده که هر تصمیمی دوست دارن برای خودشان و زندگیشان بگیرن،
هیچ درخت نیکو، میوه بد به بار نمیآورد و هیچ درخت، میوه نیکو نمیدهد. هر درختی
را از میوه اش میتوان شناخت. نه از بوته خار میتوان انجیر چید، و نه از بوته تمشک
انگور! شخص نیک از خزانه نیکوی دل خود نیکویی بر می آورد، و شخص بد از خزانه
بدِ دلِ خود بدی. زیرا از آنچه دل از آن لبریز است، سخن میگوید
لوقا ۶: ۴۳_۴۵
azam / 06 October 2020
سلام ادیان های بسیاری هستند که ادعای کامل بودن میکنند ولی باید انها را از لحاط کامل بودن برسی کردما خودمون رشته ادیان شناسی خوندیم و ادیان بزرگ را مورد مطالعه قرار دادیم اسلام به همه قوت وصعفش نتوانست ارمعان درستی ایچاد کنه چون هنگامی که تاریخ اسلام رو میخونی به این موصوع پی مبری درسته که در برخی زمان به پیامبر فشار ومحدودیت بیش از اندازه میومد تا از خود و پیوانش و دینش که الهییست محافطت کنه ولی چنگ عقیده ای هم کرد وبسیاری از اقلیت مکه ومدینه رو که اسسلام دین رسمی کرد بدون هیچ اچازه مسلمان کرد خوب دین که بازور و تحمیل باشه عاقبتش هم چییه حتی اسلام با دروع هاش داره هم خودش و منطقه نامن کرده به طور مثال میگه فلسطین برای فلسطینی هاست وما بهباید در تحقق اهدافشان بهشان کمک کنیم و بسیاری از منافع و ثروت ملی صرف همین دروع بزرگ میکنه در حالی که در قران امده که این سرزمین برای یهودی هاست نه هیچ قوم قبیله دیگه اینها نومنه های بارز از تناقص در ایات و رفتار ها در اسلام است یا به طور مثال اسلام دروع و فریب در مواردی چایز شمرده ولی در ادیان دیگه اصلا این طور نیست در مسیحت در هیچ شرایطی نباید دروع گفت حتی دروع علیه دشمنننتان و از همه مهمتر در مسیحیت خدا به واسطه مسیح این نقشه راه و راهنما رو به انسان داده که حتی در صورت گناه خدابه واسطه مسیح گناهان ببخشه ولی در اسلام این همه در دعا ها میخونیم که ای پیامبر تو شفیع ما نزد خدا باش اما ایا واقعا پیامبر شفیع خوب نزد خدا برای امت هست حتی خداوند پیامبر در بی اطمینانی رها میکنه و پیامبر از عاقبتش هم نامطمعن ودر طمن چرا در مسیحیت احکام دین نیست حتی خود مسیح در انچیل یوحنا میگه منطور ما از محبت کردن یعنی این که احکام خداوند را اچرا کنید در تورات چه گفته خداوند خود را اطاعت نما باتمامی دل و نفس پس احکام در مسیحیت هم هست اما نبا کینه و درک نکردن و تحیمیل بلکه با نگاه درست و منصفانه ومنطقی ایست چون مسیحی باید یهودی خوبی هم باشد نه که به دینی پشت کرده و دین دیگره را برتر از خود بداند
سینا / 09 October 2020
بسم الله الرحمن الرحیم.
سلام علیکم و رحمته الله و بر کاته.
من میخواهم یک موضوع را اشاره می نمایم که بعضی آنها از دین خودشان یعنی اسلام به دیگر دین رو می آورند.
من یک شهروند افغان هستم این موضوع از علم ام بالا است صحبت بالای این موضوع، منظورم اینه که سن 17است و یک سوال از روی عقلی ارایه میدارم و امید وارم مورد پسند شما عزیزا قرارگیرد واز خداوند بخشنده برای امت مسلمین امید اینرا مینمایم که برای همه ایمان قوی عطا فرماید. آیا دین عیسویت اجازه خوردن گوشت خوک برای خوردن داده است؟ اما به زمان پیامبر اسلام نگاه اندازیم، در آن زمان کدام لابلا توار(Labratory)که گوشت را مورد آزمایش قرار دهد برعلاوه اش ایشان خط خواندن را نمیدانستند و چرا موضو عات که ایشان ارایه کردند که در قرن(technology) و موضو عات که محمد (ص) گفتند حالا توسط علم آنرا راست ثابت کرده است.
چرا اینطور است؟ آیا یک عیسوی است که جواب معقولانه ارایه بدارد؟ من نمیخواهم به مذهب تان بی احترامی نمایم. اگر یک کمی فکر نمایید بخاطر پول نه به خاطر خودتان که بزرگ ترین ظلم را برای انجام دادید و میدهید. آیا محمد (ص) فرستاده نیست؟ البته که دلایل زیاد ی است که بیانگر آنست از قوانین اقتصادی، اخلاقی، ورزشی و از همه مهمتر ساینسی هستند که ساعت ها را وقت میگیرد که نام برد.
این وعده خداوند کریم است که جزا شما را خواهند داد و از همین حال با خبر در آن وقت پشیمان نشوید و فایده هم نخواهید داشت.
آنهای به او دین ایمان آورده اند فقط و فقط به خاطر پول است و دنیا برایشان میدهند است.
در اخیر این ارایه نمودم باعث هدایت همه گان شده و همچنان میخوا هم یک مبلغ واقعی اسلام گردم و سر ام
فدای اسلام واقعی گردد.
کریم / 13 October 2020
دوست افغانم
کدام لابراتوار و علم و تکنولوژی را در جهان اسلام پیدا کردی که تایید کند حرفهای شما را پنج میلیارد مردم جهان هر چه دلشان میخواهد میخورند و می نوشند…
هر چی پیشرفت علم و تکنولوژی هست که مال همین به اصطلاح کافرهاست
مسیح میگوید
آنچه که میخورید و مینوشید بدن را آلوده نمی کند بلکه آنچه از دهانتان بیرون می کنید بدنتان را آلوده میکند….منظور سخنان و افکار پشت آن است….
پویان / 28 November 2020
به نظر بنده انسانیت یکی از مقدس ترین دین های جهان است که بسیاری از انسان ها ان را نا دیده گرفته اند
نیهان / 21 December 2020
قابل توجه دوستانی که میگن آمدن مسیح از قبل گفته نشده.
عهد عتیق، اشعیا باب 7 آیه 14.
مسیح کسی ست که در تمام ادیان (یهود، اسلام، مسیحیت) گفته شده که از باکره متولد شده ینی بدونه پدر.
و کسی ست که همه ادیان قبول دارند که از نظر ها غیب شده و روز خواهد آمد.
کمترین سوالی که پیش میاد اینجا ست کسی که بدنیا آمدن و مرگش شبیه هیچ آدم دیگه ای نیست و هر دو فقط با معجزه ی خدا امکان پذیره ، چطور میتونه پیامبر و یک انسان عادی باشه که صرفا با خدا در ارتباط بوده!!؟
مسیح خود خدا بوده در کالبد انسان.
انجیل یوحنا 1 : در ازل کلمه بود، کلمه نزد خدا بود، کلمه خود خدا بود، کلمه جسم پوشید در میان ما ساکن شد برای نجات بشر روی صلیب رفت و خونش ریخته شد تا قربانی گناهان ما باشد.
وقتی خود خدا میگه بدنباله من بیا ما چرا باید بدنباله بنده ی خدا بریم؟!!
Sheyda / 16 January 2021
درود بیکران به تمامی دوستان ، امیدوارم در هر شرایطی که هستید و با هر دین و مذهبی
که دارید ، بتوانید از خویش نسخه ی کاملی بیازید و به همنوعان خود کمک و محبت کنید؛
به نظر من دین که به معنای راه است یعنی قوانینی که باعث میشود ما به کمک آنها زندگی
مسالمت آمیز داشته باشیم و به همنوعان خود آسیب نزنیم و چه بسا گره ای از جامعه ی
بشری باز کنیم ، حال این مسئله به میان می آید که قوانینی از دین در جوامع امروزی کارآمد
نیست با این حال افراد بسیار زیادی هستند که بدون تفکر فقط با چشمبند تقلید به این پروسه
مینگرند و دین خود را کامل میشمارند ولی آیا تابحال با خود فکر کرده ایم اگر قرار باشد ماهم
مثل انسان های قدیم فکر کنیم و با دیدن نشانه هایی از علم در کتاب آسمانی به وجد بیاییم
پس تفاوت ما با آنها چیست ؟! حرف من واضح است؛ عملا نیازی نیست ما با قوانین گذشته
زندگی کنیم و بعضا خود را محدود کنیم ، ما سزاوار پیشرفت هستیم ، من معتقدم اگر همه ی
ما اختلافات دینی را کنار بگذاریم و طبق قوانینی مناسب و بهینه شده برای عصر خود زندگی
کنیم دیگر شاهد جنگ و مجادله ای نخواهیم بود و آنگاه است که میتوانیم اسم خود را انسان
بگذاریم ، با احترام به دینداران ، این نظر شخصی من است..
شاد ، آگاه و انسان باشید⚘
Hossein / 18 January 2021
باسلام خدمت همه دوستان من خودم بااین کی مسلمان وشیعه هم هستم ..ولی با نظراون دسته دوستانی موافقم کی فقدانسانیت را درنظردارد نه دین واعتقات را …یک انسان نه به کسی توهین میکند نه به کسی توهمت میزنت وقتی میگم توهین به کسی یعنی نه به شخص خودطرف نه به دین واعتقادش..چون توهین کردن به دیگران یعنی توهین به خودت کردی …البته انسانیت راه حایی زیاد دیگه هم دارد مثل کمک کردن بمینت …..اگربااین فکر باشی کی چون من مسلمان هستم خوبم یامسیحی هستم خوبم به بهشت میرم دراشتباه هستیم چون هیچ کس ازون دنیا صددرصد خبرندارد این جنگهایی هم کی مبینیم به نام دین میشه همه چرت هست فقد سرقدرت هست کی دین را وسیله کراردادن ….دین واقعی عقل خود هرشخص هست هرانسان دارای عقل هست کی تمام خوب بدرا میفهمد این کی بعضی آدمهایک سری چیزهارا میفهمد ولی درست استفاده نمیکند تقصیرخودش هست….
ahmad reza / 14 February 2021
ضمن احترام به همه ی ادیان الهی اگر درحال حاضر مسیحیت را دین صلح و محبت می نامند برای اینه که دستشون ازحکومت کوتاهه اون زمانی که مسیحیان و کلیسا حکومت می کردن دنیا سراسر خون و جنگ بود تاریخ جنگهای صلیبی و جنگهای جهانی رو خوبه که بیشتر مطالعه کنید و دیگه از این اباطیل که مسیحیت دین محبت و مهربانیست کمتر ببافید استالین کشیش و موسیلینی رو فراموش نکنیم که مسیحی بودن تاریخ واضح می گه که چقدر کلیسا ظلم کرده و خون ریخته الانم رسانه ها دایم مسیحیت رو تبلیغ می کنن و یه عده آدمای بیسواد که نه تاریخ می خونن نه حتی یه کتاب ساده رو جذب می کنن والا کسی که اهل مطالعه باشه ان انقدرروشن هست که گول این ارجیف رو نخوره
کمالی / 11 March 2021
به را ستی که مسیحت یک ارتباط دوستانه با خداوند است. مصاحبه جالبی بود. در پناه عیسی مسیح
besharatmasih.blogfa.com / 20 July 2021
واى كه اين اقا ميگه در قران نوشته پاي راست يا چپت رو اول بزار تو توالت موقع ورود
بعدشم ميگه من مطالعه دقيق در اسلام داشتم
هر ادم بيسوادى هم ميدونه اين تو قران نيست اگه تو ديدى مدرك بيار
اگه اطلاعات و تصميم گيريت هم اينقدر از روي بيسوادى و بياطلاعاتي بوده واي بحال خانواده بدبختت كه بتونن تو رو تحمل كنن
اشكان / 31 August 2021
من از ایران اومدم بیرون بی دین بودن رفتم مسیحی شد حتی تا اونجا که کشیش بشم ولی با خواندندقرآن فهمیدم چیزی که آخوندا میگن با کلام قرآن خیلی فرق میکنه الان افتخار میکنم مسلمانم نه آخوندی حقیقی اگر جهاد خداوند داده برای گرفتن مکه بود بس خداوندی که هیچ وقت شروع کننده جنگ نباش نمیتونه خشک و جنگجو باشه بلعکس مهربان و بخشندست کافی قرآن خوند کشیشان مسیحی هم زمانی پوست مسیحیهارو کنده بوده بد تر از آخوندا متأسفانه دین دست انسان بیوفته میشه تجارت و خشک البته برای کسانی که نمیخونن فقط گوش میدن
جمشید / 17 September 2021
سلام من میخواهم ازین تنهایی نجاط پیدا کنم لطفا کمک کنید
javid Ahmad / 02 October 2021
آقای محترم که میگویید اسلام خشک است و قوانین زیاد دارد…
وقتی پدر و مادرت برایت قوانین میگزاشتند میگفتی آنان خشک هستند؟ یا معلمت که در کلاس قانون تعیین میکرد خشک است؟ البته که نه . گیر دادن ها و قوانین یعنی خدا ما را دوست دارد و متوجه ماست . تو متوجه کلمه Love در انجیل شده ای اما آیا متوجه قرآن نشدی که میگفت در سفر مراقب باشید اینگونه نماز بخوانید تا آسیبی به شما نرسد . این از کوتاهی شما در درک عشق خدا بوده نه از اسلام .اگر عمیق بی اندیشی میبینی اسلام نیز سراسر عشق است.
S Mahmoody / 06 October 2021
همه دوستان که در رد یا قبول اسلام و مسیحیت مطالبی نوشته اید…من یه شیعه اثنی عشری بوده ام،وسالهاست که بدنبال مذهب واقعی می گردم،در نهایت به این نتیجه رسیدم کل ئید ئولوژیهای دنیا(مسیحیت،اسلام،حتی مارکسیست و…)بندهایی است برای پاره کردن !چرا که خرد و عقل آدمی از هر چیزی بالا تر است.شما چطور بخودتان این ظلم را روا می دارید یک تئوری 1400ساله یا2000ساله یاهمین مارکسسم200سال پیش رهنمود دنیای امروز شما با جغرافیا و شرایط و زمان بسیار متفاوت باشد؟یک دین شمارا عضو گروه خاصی با عقاید خاص تر می کند در حالیکه شما متعلق به جامعه انسانیت هستید.پارادوکس اصلی اینجاست که شما در حالی دین خود رابهترین می دانید که حتی دو برادر دوقلو با یک فرهنگ و یک خانواده و حتی یک سیستم آموزشی عقاید بسیار متفاوت نسبت به دین خود دارند یعنی اصلا ئیدئولوزی مشترکی بین هفت ملیارد آدم وجود نداردکه شما برای آن می جنگید!
در آخر لازم میدانم خدمت هم کیشان مسلمانم عرض کنم دین ما براساس پست ترین خصلتهای بشری جهاد(قتل) -بهشت(حرص و طمع)جهنم(ترس)هوریان بهشتی(شهوت)و…بنا شده که لازمست خردمندانه تر به موضوع بنگریم
علی / 01 November 2021
من قبل از اینکه مسلمان ، یهودی ، مسیحی ، زرتشتی ، بودایی ، برهمایی ، و…. باشم یک انسانم ، من می باید قبل از اینکه تابع قوانین دینی قرار بگیرم میبایست پیرو اصول انسانیت باشم ،،، عملکرد برخورد من در جامعه و با مردمِ که شخصیت من رو میاره نه دین من ،،،چرا که خیلی دیدیم کسانی رو که بسیار متدین و با ایمان بودند اما جنایت کردن و کسانی هم داشتیم که پیرو دینی نبودند اما خیرخواه و دلسوز بودن ،،، پس هیچکس رو بخاطر دین داری یا بی دینی قضاوت و سرزنش نکنید ،،، بلکه انسانیت مردم رو مورد قضاوت قرار بدید .
سعید / 30 November 2021
دوستان گرامی لطفا از تعصب و پیروی کورکورانه و بیان نظرات متعصبانه که در آن فقط قصد دارید ثابت کنید که دین شما بهترین است، بپرهیزید
خصوصا دوستانی که مسلمان هستند در کامنت ها مشاهده میشه که به بیان نظرات متعصبانه پرداختند و فقط در تلاش بودند که ثابت کنند دین ایشان بهترین است
به نظر من باید انسان ها تا سن ۱۸ سالگی به تحقیق و مطالعه درباره ی ادیان و ایدئولوژی ها بپردازند و از آن سن به بعد راه و روش زندگی خود را انتخاب کنند
فربد / 08 December 2021
سلام عزیزم ، ممنون از به اشتراکگذاری این مطلب ارزشمند، واقعا لذت بردم و از کلام این فرد و نحوه صحبت کردنش بسیار لذت بردم.
ایشون صفحه اینستاگرامی دارند که بتونیم فالو کنیم؟
گیسو هستم / 07 January 2022
به نظر من دین مسیحیت دین انسانیته و دین اسلام شده یک اجبار یه چیزی که همش مجبور میکنن
اگه میشه راجب مسیحیت و اسلام راهنماییم کن
fatima / 08 January 2022
با پای راست وارد توالت شوید و…….،،..ربطی به قران و اسلام ندارد ،اختراع فقهاست که آنها هم از اسلام بیگانه اند ،درست مثل شما که اسلام را نشناخته ای.ممکن است چند مورد به قران یا انجیل اشکال بگیری ،ام این اشکال ها قطره ای از دریاست .نیکیهای وافرشان را ببین.
متولد 35 / 08 February 2022
با عرض سلام دوستان بنظر من هم دین اسلام شبهات زیادی دارد چند وقتی میشه که در مورد دین مسیحیت میخونم ورفته رفته بیشتر مشتاقش میشم.با تشکر
Ata / 28 March 2022
شما از جنایتهایی که کلیسا در قرون وسطی و قبل تر از ان انجام داده مطلع هستید ؟
شما به اسلام خرده میگیرید . دادگاههای تفتیش عقاید رو فراموش کردید که حتی به فکر شما هم کار داشت چه برسه به توالت رفتنت .
کلیسایی که الان داد از محبت میزنه دستانش تا به ارنج به خون بیگناهان الودس .
رضا / 04 April 2022
سلام خدمت شما عزیزان نظر من این هست که این دوست ما هیچ در باره ی اسلام تحقیق نکرده هیچ قرآن نخونده شما برو یه کم در باره ی چیزهایی که در قرآن آمده تحقیق کن بعد بیا این حرفو بزن قرآن معجزه ی پیامبر اسلام هست معجزه فقت این نیست که کارهای عجیب و غریب کنی البته باید بگم که قرآن چیزهایی گفته که امروز خود دانشمندان غیر مسلمون دارن با استفاده از قرآن خیلی چیزها رو کشف میکنند و تعجب میکنند من به شما عزیزان مسیحی اهترام میزارم به هر حال دین فقت یه وسیله هست که ما به خدا برسیم فرقی نداره چه دینی هدف همه دینها رسیدن به خدا هست و باید بگم که هر چیز قرآن حکمتی داره و هیچ چیز از قرآن بی حکمت نیست ما هنوز نمیتونیم خیلی از حکمتهای قرآن رو کشف کنیم و برایه من که یک مسلمون هستم باعث افتخار هست که همچین دین خوبی دارم در آخر ما نباید به هیچ دینی بی اهترامی کنیم و باید به عقاید دیگران هم اهترام بگذاریم
محسن / 21 April 2022
شانزده ساله بودم که به اصرار مادرم قرآن خواندم ودر آخر متوجه شدم اگر طبق قرآن رفتار کنم و بکشم یا کشته شوم به بهشت میروم که باغی ست یک تختی وجود دارد که روی آن نشسته ای و هشتاد حوری دوروبرت هستند که صبح تا شب فقط میخوری و عمل جنسی انجام میدی و همینطور پسرانی زیبا رو که دستی هم به سر روی آنها میکشی ، فکر کردم که تمام این هستی خلق شده که من به بهشت بروم تا یکسره عمل جنسی داشته باشم ؟ اگر هم قبول کنم پس سهم زنها از بهشت چه چیزی هست ، این سوال را آخوند مسجد محل با خشونت داد چون جوابی نداشت که بده ، و تناقضاتی دیگر در قرآن که ثابت میکند قرآن را مردانی شهوت پرست نوشته اند ، بیست و هشت سال پیش در خیابان از یک کتاب فروش خیابانی یک انجیل کهنه هدیه گرفتم ، وقتی خواندم حس بسیار خوبی گرفتم ، بزرگترین دستور مسیح محبت است ، محبت به همه حتی به دشمنان ، مسیح میگه کسی را لعنت نکن بلکه برای همه برکت بطلب ، مسیح میگه تمام ایمانداران به ملکوت خداوند میروند و همه چه زن چه مرد یکی هستند ،
Rahim / 13 June 2022
آن کسایی که ادعاشون میشه مسلمان هستند ، حتی یکبار قرآن را کامل نخوانده اند و اگر آنرا خوانده باشند ( بر فرض محال ) چیزی از آن متوجه نشده اند چون به زبان عربی است . و فقط جسته و گریخته حرفهایی شنیده اند . هر که می گوید که دانشمندان غربی از قرآن استفاده میکنند یک مثال کوچک بیاورد ( در بچگی حرفی شنیده که آره ، قرآن فلانه ) .
اسلام و قرآن جز کشتن و غارت کردن چیزی دیگه ندارد.
مجتبی / 13 August 2022
درود بر شما
به نظر بنده ایشون تولد تازه نداره چون ممکن به کلیسا رفته از آدم ها خوشش اومده و به اون جمع اضافه شده بدون اینکه مفهموم مسیحیت رو درک کرده باشه . ایمان به مسیح اتفاقا زندگی انسان رو دگرگون میکنه و انسان دیگه شخص قبلی نیست هم از لحاظ پندار ، کردار، گفتار. این تجربه میلیون ها مسیحی در طول تاریخ ۲۰۲۰ ساله هست .
متین / 01 February 2023