فرزاد اسلامی و اسماعیل سلمان‌پور دو فعال دانشجویی دانشگاه‌های آزاد و پلی تکنیک، را به سه و یک سال حبس تعزیزی محکوم کرد.

 
این دو فعال دانشجویی آذرماه سال گذشته از سوی نیروهای گشت بسیج بازداشت شده بودند.
در پی این بازداشت، اسماعیل سلمان‌پوربه مدت دو هفته و فرزاد اسلامی به مدت ٤٠ روز در سلول انفرادی بند ٢-الف سپاه بازداشت بودند و پس از آن با قرار وثیقه آزاد شدند.

شعبه ٢٨دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، تابستان در حکم بدوی فرزاد اسلامی  را به   یک سال حبس تعزیزی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و یک سال حبس تعزیری به اتهام “توهین به رهبری” محکوم کرده بود. علاوه بر این حکم یک سال حبس تعلیقی این دانشجو نیز به حکم فعلی‌اش اضافه شده است. وی  پس از بازداشت در روز ١٣ آبان ٨٨ و سپری کردن ١۵ روز انفرادی در بند ٢٤٠ زندان اوین، آزاد شد، حکم یک سال حبس تعلیقی دریافت کرده بود. این فعال دانشجویی ١٣ آذر ٨٩ نیز به همراه اسماعیل سلمان پور بازداشت شده بود.
 
این دو فعال دانشجویی آذرماه سال گذشته از سوی نیروهای گشت بسیج بازداشت شده بودند.در پی این بازداشت، اسماعیل سلمان‌پوربه مدت دو هفته و فرزاد اسلامی به مدت ٤٠ روز در سلول انفرادی بند ٢-الف سپاه بازداشت بودند
فرزاد اسلامی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد تهران مرکز و دبیر سابق کانون دانشجویان مسلمان این دانشگاه، پیش از این نیز به سه ترم محرومیت از تحصیل و سه ترم تبعید به دانشگاه‌های آزاد خارج از تهران محکوم شده است.
 
اسماعیل سلمان‌پور نیز به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. این عضو سابق شورای مرکزی و شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر، در دوران تحصیل خود در مجموع به مدت چهارترم از تحصیل محروم شده بود و در نهایت از دانشگاه اخراج شد.
 
اسماعیل سلمان‌پور در بهمن ماه ٨٧ به همراه سه دانشجوی دیگر پلی تکنیک بازداشت شد و به همراه نه  فعال دانشجویی دیگر حدود سه ماه را در سلولهای انفرادی بند های ٢٤٠  و ٢٠٩  بازداشت بود. وی همچنین ١٣ آذر ٨٩  و ١٦ آذر همان سال نیز از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده بود.
 
در دو سال و نیم گذشته در پی اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، صدها تن از فعالان دانشجویی بازداشت و به احکام سنگین حبس، شلاق و تبعید محکوم شده‌اند.