روند صعودی نرخ برابری دلار و یورو در بازار ارز ایران همچنان ادامه دارد. هر یک دلار امریکا ۲۱ تومان و هر یک یورو ۱۰ تومان گران‌تر از روز گذشته معامله شد.

همزمان با تداوم افزایش قیمت ارز پنج صرافی در تهران پلمپ شد.

به گزارش منابع خبری نرخ برابری یک دلار امریکا  چهارشنبه ۲۷ دی به ۴۴۵۰ تومان رسید. همزمان با تداوم رشد قیمت دلار، یورو نیز با ۱۰ تومان افزایش از مرز ۵۵۰۰ تومان عبور کرد.

منابع خبری قیمت هر یک یورو در بازار ارز تهران را ۵۵۱۰ تومان گزارش کردند که بالاترین قیمت این ارز در یک ماه گذشته است.

پیش از این رئیس کل بانک مرکزی از اقدامات سریع دولت برای کنترل «هیجانات بازار ارز» خبر داده بود اما برخی از فروشندگان ارز در تهران به خبرگزاری تسنیم گفتند که بانک مرکزی ارز را گرانتر از قبل در اختیار آنان قرار می‌دهد.

با این حال محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دست داشتن دولت در افزایش قیمت دلار را «نادرست» خواند. او گفت که گرانی دلار موجب افزایش قیمت‌ها خواهد شد و «رشد قیمت‌ها باعث تحمیل هزینه‌ها و افزایش تورم می‌شود»

پورابراهیمی گفت که این موضوع  «دستاورد دولت در تک رقمی شدن نرخ تورم را با چالش روبرو می کند».

برخلاف او اما محمد بایرامی کارشناس بازار ارز در ایران گرانی دلار را «هدفمند» خواند و گفت که «دولت اراده‌ای برای کنترل بازار ندارد».

پلمپ ۵ صرافی در تهران

در خبر دیگری در رابطه با بازار ارز ایران، خبرگزاری مهر عصر چهارشنبه از پلمپ پنج صرافی در تهران خبر داد.

برپایه این گزارش این پنج صرافی که نامشان افشاء نشده، فعالیت غیرمجاز داشتند توسط دستگاه‌های نظارتی «پلمپ و پرونده‌شان به دستگاه قضایی ارسال شده است».


بیشتر بخوانید:

رکورد تازه دلار: در نزدیکی ۴۵۰۰ تومان