حمله انتحاری در شهر بغلان افغانستان دست‌کم هفت کشته و ۱۵ مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این بمب‌گذاری امروز یکشنبه، ششم نوامبر در نزدیکی مسجدی که محل برگزاری نماز عید قربان بوده رخ داده است.

به گفته صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، یک عملیان انتحاری دیگر نیز با دستگیری فرد بمب‌گذار در نزدیکی این مسجد، خنثی شده است.
 

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این بمب‎گذاری را نپذیرفته است. اغلب قربانیان این حادثه، شهروندان عادی بودند که برای برگزاری نماز عید قربان به مسجد رفته بودند.

به گفته صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، یک عملیان انتحاری دیگر نیز با دستگیری فرد بمب‌گذار در نزدیکی این مسجد، خنثی شده است

روز جمعه، چهارم نوامبر، ملا عمر، رهبر طالبان با انتشار بیانیه‌ای خطاب به شبه‌نظامیان خواستار آسیب نرساندن به شهروندان عادی شده بود. در این بیانیه‌ای اعلام شده بود که بانیان ریخته شدن خون مسلمانان “بی‌گناه” بر اساس قوانین اسلامی مجازات خواهند شد.

افغانستان در چند سال به صورت مداوم شاهد حملات انتحاری بوده است.

پنج‌شنبه هفته گذشته بر اثر حمله گروهی از مهاجمان مسلح وابسته به طالبان به يک شرکت ايتاليايی در

نزديک فرودگاه ولايت هرات در غرب افغانستان، دو تن کشته و شش تن، از جمله چهار سرباز ايتاليايی زخمی شدند.
 

دوشنبه هفته گذشته نیز پنج نفر از جمله چهار نگهبان آژانس پناهندگان سازمان ملل بر اثر حمله گروهی از مهاجمان انتحاری وابسته به طالبان در شهر قندهار، کشته شدند.
 

با پايان برنامه دولت افغانستان احتمال می‌رود تا يک ماه ديگر مسئوليت تأمين امنيت شماری از مناطق اين ولايت از جمله محل استقرار شماری از مراکز عمده نظامی داخلی و خارجی از جمله فرماندهی آيساف در آن مستقر هستند به نيروهای امنيتی افغانستان واگذار شود.