امنيت ملی افغانستان يک گروه شش نفری از جمله يک تن از محافظان رئيس جمهور اين کشور را به اتهام طراحی ترور حامد کرزی بازداشت کرد.

لطف‌الله مشعل، سخنگوی امنيت ملی افغانستان، امروز چهارشنبه ۱۳ مهر، در يک نشست خبری در کابل گفت که اين گروه با القاعده و شبکه حقانی مرتبط بوده و اعضای آن در منطقه وزيرستان شمالی پاکستان در امور تروريستی آموزش ديده‌اند.

وی گفت: “رئيس اين گروه دکتر ايمل نام دارد که استاد دانشگاه علوم پزشکی کابل است با محب‌الله احمدی، از محافظان رئيس جمهور، سه دانشجوی دانشگاه کابل، يک دانشجوی دانشگاه خصوصی سلام و يک فرد ديگر در اين طرح تروريستی دخيل بودند.”

به گفته مشعل؛ اعضای اين گروه قصد داشتند حامد کرزی،‌ رئيس جمهور را در جريان يکی از سفرهای وی به ولايت‌های اين کشور ترور کنند.

افراد بازداشت‌شده متهم هستند که قصد داشتند حمله‌هايی را به محل حضور شهروندان خارجی در کابل نيز سازماندهی کنند

سخنگوی امنيت ملی افغانستان افزود: “مدارک به‌دست آمده از رئيس اين گروه نشان می‌دهد که او با حاجی بلال از اعضای القاعده و شبکه حقانی در زندان بگرام و سيف‌الله، يک عضو عرب القاعده در تماس بوده است.”

لطف‌الله معشل خاطرنشان ساخت که ۱۵۰ هزار دلار به حساب دکتر ايمل واريز شده است و اين موضوع نيز از سوی امنيت ملی تحت بررسی قرار دارد.

اعضای اين گروه که همگی شهروندان افغانستان هستند در ويدئوهايی که در دسترس رسانه‌ها قرار گرفت به چگونگی عضويت در اين گروه و سفر به وزيرستان پاکستان، آموزش‌های تروريستی و شناسايی مهمانخانه‌های محل حضور خارجی‌ها اعتراف می‌کنند.

افراد بازداشت‌شده متهم هستند که قصد داشتند حمله‌هايی را به محل حضور شهروندان خارجی در کابل نيز سازماندهی کنند.

آمريکا و ناتو شبکه حقانی را متهم کرده‌اند که با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان ارتباط نزديکی دارد و از سوی اين سازمان برای انجام حمله‌های تروريستی در افغانستان پشتيبانی می‌شود.

دولت افغانستان نيز پاکستان را متهم کرده است که از گروه‌های تروريستی و افراطی به‌منظور هدف‌های بلندمدت خود برعليه مردم افغانستان استفاده می‌کند. پاکستان اين اتهامات را رد کرده است.