سفارت آمريکا در کابل با انتشار اطلاعيه‌ای اعلام کرد که در نتيجه شليک يک مهاجم مسلح در قرارگاه سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا (سيا) در کابل، يک شهروند اين کشور کشته شده است.

منابع پليس کابل گفتند که اين رويداد ساعت ۹ شب يکشنبه سوم مهر، در ساختمان محل استقرار کارمندان سازمان سيا که در نزديکی کاخ رياست جمهوری افغانستان قرار دارد رخ داده است.

در اطلاعيه‌ای که روز دوشنبه چهارم مهر، از سوی سفارت آمريکا در کابل منتشر شد، آمده است که اين حمله از سوی يک کارمند اين قرارگاه که شهروند افغانستان است صورت گرفته است.

برپايه اين اطلاعيه، در اين رويداد يک شهروند آمريکايی کشته و يک تن ديگر زخمی شده است.

گاويل ساندوال، سخنگوی سفارت آمريکا گفت که فرد مهاجم در حمله متقابل مأموران امنيتی از پا در آمده است.

سفارت آمريکا: مشخص نيست که فرد مهاجم چطور توانسته است اسلحه را با خود به اين مجمع که تحت تدابير شديد امنيتی قرار دارد انتقال دهد

به گفته سخنگوی سفارت آمريکا؛ فرد مهاجم صلاحيت انتقال اسلحه را نداشته است اما تاکنون مشخص نيست که چطور توانسته است اسلحه را با خود به اين مجمع که تحت تدابير شديد امنيتی قرار دارد انتقال دهد.

گاويل سانوال افزود که تحقيقات در مورد چگونگی بروز اين رويداد آغاز شده است.

۱۰ روز پيش نيز کابل صحنه حملات مرگبار طالبان بر اهداف مختلف از جمله سفارت آمريکا و فرماندهی ناتو بود.

آمريکا، سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی‌اس‌آی) را متهم ساخت که با کمک به شبکه حقانی گروه طالبان اين حملات را که دست‌کم ۴۰ کشته و زخمی برجای گذاشت سازماندهی کرده است اما اين اتهام از سوی پاکستان رد شد.

در دسامبر ۲۰۰۹، در رويدادی مشابه يک عضو القاعده مواد انفجاری همراه خود را در قرارگاه سازمان سيا در ولايت خوست در جنوب افغانستان منفجر کرد که در نتيجه آن هفت کارمند اين سازمان کشته شدند.

اين عضو القاعده که گفته می‌شد عضو سازمان اطلاعات اردن است برای نفوذ به درون القاعده و رديابی رهبران اين شبکه استخدام شده بود.