آخرين رديابی‌ها نشان می‌دهد که سرهنگ معمر قذافی، رهبر فراری ليبی تا سه روز پيش در جنوب ليبی بوده است.

هشام ابوحجر، فرمانده نظامی شورای ملی انتقالی ليبی، چهارشنبه هفتم سپتامبر ۲۰۱۱ (۱۶ شهريور ۱۳۹۰) به رويترز گفت گزارش‌ها نشان می‌دهد که ممکن است قذافی در دهکده‌ای به نام «قوات» در جنوب ليبی باشد. اين روستا در در ۹۵۰ کيلومتری طرابلس قرار دارد و حدود ۳۰۰ کيلومتر با شمال نيجر فاصله دارد.

هشام ابوحجر، فرمانده نظامی شورای ملی انتقالی ليبی: ممکن است قذافی در دهکده‌ای به نام «قوات» در جنوب ليبی باشد

اين مقام شورای ملی انتقالی ليبی گفته قذافی با کاروانی شامل ۱۰ خودروی نظامی در حال فرار از ليبی است و از چادر به عنوان وسيله ای برای استتار خود استفاده می کند.
مقامات نظامی فرانسه و نيجر در مصاحبه با رويترز گفتند که خودروهای نظاميان ليبی از مرز نيجر عبور کرده است.
موسی ابراهيم، سخنگوی رهبر فراری ليبی نيز در تناس با رويترز از نقطه‌ای نامعلوم گفته: «قذافی در ليبی است، جای او امن است ، او بسيار سالم و دارای روحيه‌ای عالی» است.
وی پيشتر نيز گفته بود روحيه قذافی بسيار خوب است و برای دفاع از ليبی برنامه‌ريزی می‌کند.
ابراهيم همچنين عنوان داشت که قذافی در مکانی حضور دارد که انقلابيون هرگز نمی‌توانند وی را پيدا کنند. سيف الاسلام قذافی نيز در ليبی حضور دارد و تغيير مکان می‌دهد.

در همين حال خبرگزاری فرانسه گزارش داده وزارت خارجه آمريکا فرار کاروانی از مقامات ليبی را به نيجر تأييد کرده اما افزوده قذافی به احتمال فراوان در اين کاروان نبوده است.
ويکتوريا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا نيز گفته مقامات نيجر به سفير آمريکا در اين کشور اعلام کرده‌‌اند اين کاروان از چند خودروی نظامی حامل چندين مقام ارشد رژيم قذافی بودند اما به اين موضوع اشاره نکردند که آيا قذافی در اين کاروان بوده يا نبوده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمريکا از دولت نيجر خواسته تا مقامات حکومت قذافی را بازداشت کنند.